Докторантура
Қазақ тілі мен әдебиеті

Қазақ тілі мен әдебиеті

БIЛIКТIЛIГІ

  • ғылыми - педагогикалық бағыт - философия докторы (PhD)

ТҮЛЕКТЕР МОДЕЛІ

1. Қазіргі заманғы теорияларды, концепцияларды, әдебиеттанудың, тіл білімінің әдіснамасын, оқыту әдістерін жүйелі түсінуді, көркем шығармашылықты зерттеудің жаңа технологияларын меңгеруді, әдебиет шығармаларын әдеби және тілдік тұрғыдан сараптауды көрсету.
Қазіргі тарихи-мәдени және әдеби үдерістердің даму заңдылықтарын, ғылыми-техникалық прогрестің көркем шығармашылыққа және жазушылардың әдеби мұрасын зерттеу мен бағалаудың әдіснамасына әсерін түсіну.
2. Қазіргі тарихи-мәдени және экономикалық үдерістердің даму тенденциялары контекстінде қазақ тілін және көркем әдебиет шығармаларын зерттеу, түсіндіру және сараптаудың өзіндік стратегиясын әзірлеу.
3. Тіл мен әдебиетті оқытудың әдістерін, тәсілдерін зерттеу, сараптау, жаңа, сандық және Интернет технологияларын меңгеру және олармен еркін жұмыс істеу.
4. Қазақ тілі менмен әдебиетін оқыту нәтижесіндегі жаңа идеяларды, әдістер мен тәсілдерді отандық және әлемдік нарықта жүзеге асыруға деген көзқарастарды сыни талдау, бағалау және синтездеу.
5. Теориялық және қолданбалы әдебиеттану және тіл білімі, тіл және мәдени саясат, мемлекеттік және бастамашылық бағдарламалар саласындағы ғылыми зерттеулердің патенттік іздестіруін, үйлестіруін және менеджментін әзірлеу және жүзеге асыру.
Қазақ тілі мен әдебиетін оқытуды коммерцияландыру бойынша ғылыми және шығармашылық жобаларды әзірлеу.
6. ЖОО-да әдебиетті және тіл білімін оқытудың жаңа әдіснамалық тәсілдерін әзірлеу, оларды сыни талдау және жаңа гипотезалар жасау.
7. Отандық және әлемдік әлеуметтік-гуманитарлық ғылым жетістіктерінің парадигмасында қазақ тілі мен әдебиетін оқытуға арналған өзекті ғылыми, тәжірибелік мәселелерді өз бетімен жүргізу және шешу.
8. Мәдениеттану, психология, экономика, құқық, әдебиеттану саласындағы теориялық білімдерін қазақ тілі мен әдебиетін оқыту процесінде жүйелеу, талдау және синтездеу.
9. Әртүрлі күрделілік деңгейіндегі стандартты емес жұмыстарды орындау үшін әдебиет теориясы мен тіл білімінің концептуалды және әдіснамалық аппаратын қолдану.
10. Әдебиеттану және тіл білімі салаларында педагогикалық зерттеу, талдау және қызметтерді жылжыту әдістемесін әзірлеу.
11. Зерттеу жұмысының нәтижелерін есеп, мақала, монография, дәріс курстары, оқулықтар мен оқу құралдары түрінде, қазіргі баспа құралдарын, редакциялау және ақпараттық ресурстарды қолдана отырып таныстыру.
12. Өзін-өзі реттеуге, кәсіби қызметтің түрі мен сипатын икемді өзгертуге қабілетті әлеуметтік және кәсіби бейімделудің жоғары дәрежесі бар бәсекеге қабілетті тұлға ретінде дербестендіру; рефлексия, өз жетістіктерін объективті бағалау, жағдайды талдау.
Ғылым мен мәдени мұра проблемаларын шешу үшін әлеуметтік өзара іс-қимыл мен ынтымақтастыққа, қоғамда дұрыс және төзімді өзара іс-қимыл жасауға дайын болу.
Тұлғалық және кәсіби даму бағыттарын анықтау, өз көзқарасын талап ету, шешім қабылдау, оппоненттерді сендіру.

Бағдарлама паспорты

Мамандығы
Қазақ тілі мен әдебиеті
Мамандық шифры
8D01701
Факультеті
Филология

пәндер

Академиялық жазу
  • Кредит саны - 2
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – жазбаша ғылыми коммуникация саласындағы құзыреттілікті, академиялық коммуникация нормаларына сәйкес мәтіндерді жазу және редакциялау қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы әртүрлі жанрдағы ғылыми мәтіндерді: диссертация, аннотациялар, ғылыми мақалалар, аргументациялық (аналитикалық) эссе, зерттеу негіздемесі және рецензия, филологиялық түсініктемелер және т.б. жасау қабілетін қалыптастырады. Пән әртүрлі жанрдағы ғылыми мәтіндердің құрылымдық-композициялық, стилистикалық ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған.

Ғылыми зерттеудің әдістері
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – филологиялық зерттеу әдістерінің негізгі түрлерін сипаттау және бағалау мүмкіндігін қалыптастыру. Оқыту курсы ғылыми зерттеулердің теориялық және әдіснамалық негіздерін құрайды, олардың түрлері бойынша. Пәннің мақсаты: ғылыми-филологиялық зерттеулер әдістерінің ерекшеліктері, олардың міндеттері мен сатыларына қатысты дұрыс таңдау.

Докторлық диссертацияны жазу және қорғау
  • Кредит саны - 12
  • Бақылау түрі - Докторлық диссертация
  • Сипаттамасы - Докторлық диссертацияны жазу және қорғаудың мақсаты: докторлық диссертацияны қорғау үшін ғылыми-зерттеу жұмыстарының мазмұнын жариялау қабілетін қалыптастыру болып табылады. Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді: 1. теориялық немесе қолданбалы міндеттерді шешуге мүмкіндік беретін жаңа ғылыми негізделген теориялық және эксперименттік нәтижелердің мазмұнын негіздеу немесе нақты ғылыми бағыттарды дамытудағы басты жетістік; 2. қызметтің кəсіби саласының ерекшелігіне қарай берілген тапсырмалардың шешімдерінің толықтығын бағалауды түсіндіру; 3. олар зерттеулер мен практикалық мәселелерді шешудің балама шешімдерін талдай алады және осы нұсқаларды іске асыру перспективаларын бағалайды; 4. ғылыми мәтіндерді жазу дағдыларын қолдануға және оларды ғылыми басылымдар мен презентациялар түрінде көрсету. 5. ғылыми іздестіруді жоспарлау және құрылымдау, ғылыми-зерттеу проблемасын анық көрсету, оны зерттеудің жоспары / бағдарламасы мен әдістерін әзірлеу, мемлекеттік білім беру мекемесінің талаптарына сәйкес ғылыми дәреже бойынша диссертация түрінде ғылыми-біліктілік жұмысын ресімдеу «8D07502 -Стандарттау және сертификаттау (салалар бойынша)» білім беру бағдарламасы бойынша философия докторы (PhD). Докторлық диссертацияны жазу және қорғауды оқу нәтижесінде докторанттар төмендегі мәселелерді қарастырады: Қорғауға ұсынылатын диссертацияларды рәсімдеу үшін құжаттарды ресімдеу. Диссертацияның ақпараттық картасы және тіркеу-тіркеу карточкасы (Visio 2003 форматында). Диссертациялық жұмыстың алдын-ала қорғалған мекемесінің мәжілісінің хаттамасынан үзінді. Жоғары аттестаттау комиссиясына хат жазыңыз. Авторефератты жариялау мүмкіндігі туралы сараптамалық қорытынды. Диссертацияны жариялау мүмкіндігі туралы сараптамалық қорытынды. Есеп комиссиясының отырысының хаттамасы. Дауыс беру бюллетені. Диссертациялық кеңес отырысының стенограммасы. Ғылыми мақалалар тізімі. Ресми қарсыластың жауабы. Жетекші ұйымға шолу. Ғылыми кеңесшіні еске алу.

Мәтін талдаудың филологиялық негіздері
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – лингвистика және әдебиеттану салаларындағы зерттеулердің нәтижелерін ескере отырып, мәтіннің негізгі бірліктері мен категорияларын талдау арқылы оның әдістемелік ерекшеліктерін меңгерту. Мәтінді құру үшін оның байланыстылығы мен тұтастығын анықтау; мәтінді өңдеу әдістерін; мәтінді өңдеудің теориялық негіздері мен кәсіби тәсілдерін; мәтінді аударудың технологиясын; мәтінді аударудың лексикалық және грамматикалық мәселелерін қарастырады.

Педагогиканың философиясы мен әдіснамасы
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: педагогика философиясы мен әдіснамасы, педагогикалық зерттеу әдістемесі туралы ғылыми түсінік қалыптастыру, зерттеу мәдениетін дамыту, докторлық диссертацияны орындау барысында әдістемелік әлеуетті іске асыру дағдыларын қалыптастыру. Пән аясында философиялық мектептер мен концепциялар зерттеліп, білім берудің мақсаттары мен міндеттері, тұлғаны қалыптастырудағы студент пен педагогикалық процестің рөлі, педагогикадағы этика мен мораль негіздері туралы сұрақтар зерттеледі.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

пәндер

Жазушы мен журналистің шығармашылық лабораториясындағы ізденістер
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: жазушы мен журналистің шығармашылық лабораториясы ұғымы, олардың шығармашылық қызметтерінің ерекшеліктері, заңдылықтары туралы зерделеу. Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді: - жаңа ғасыр журналистикасында бағдар айыру, негізгі саяси-тарихи үрдістерді түсіну, кешенді зерттеу жұмыстарын жоспарлау; - журналистиканың практикалық жақтарын, оның әдіс-тәсілдерін меңгеру, шығармашылық тұлға болмысы жайлы дербес зерттеулер жүргізу; - жазушы мен журналистің шығармашылық процестерін салыстыра отырып кешенді зерттеу жұмыстарын іске асыру; - шығармашылық лабораториядағы ізеністердің түрлерін негізге алып, дербес тұжырымдарын жасау; - жазушылар мен журналистердің шығармашылық еңбектерінің қоғам өміріне, әлеуметтік мәселелерді шешуге әсерін зерттеу, нәтижелерін талдау, сыни бағалау. Пәнді оқу нәтижесінде докторанттар төмендегі мәселелерді қарастырады: Шығармашылық процесс. Жазушы мен журналист шығармашылығының ізденіс аясы. Шығармашылықтағы шабыт тақырыбы. Газет-журналдардағы әдеби-сыни мақалалар. Сын еңбектеріндегі жазушының шығармашылық портреті.

Желілік әдебиетті зерттеу мәселелері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – желілік әдебиетті елеулі мәдени құбылыс ретінде зерделеу. Сабақта интернет-технологияларды әдістемелік тұрғыдан сауатты қолдана білу, шығармашылық белсенділігін арттыру. Курс қазақ желілік әдебиетінің көкжиегін кеңейту дағдыларын қалыптастыруға, шетелдік оқырманға шығуға бағытталған. Құрал ретінде ол тіл үйренуге және қазақ қоғамымен, мәдениетімен танысуға қолжетімді. Желілік әдеби процесc тарихын жүйелік талдауға мүмкіндік береді.

Лингвистикалық аксиология: тілдік тұлға және құндылықтар
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – тілдік тұлғаның бойындағы ұлттық мәдени құндылықтар жүйесін айқындау, «құндылық» сөзінің генезисі туралы, өзгеру типологиясы және ұлтқа тән тілде сақталған мәліметтерді жан-жақты талдау. Жаһандану үдерісіндегі ұлттық құндылықтардың қоғамдағы көрінісі; тілдік тұлға мен тіл әлеуетінің рөлі, ұлттық тұтастыққа, даралыққа, дербестікке негіз болатын құндылықтар, лингвистикалық талдау арқылы тілдік құрылымдар мен жүйелерді саралауға бағытталған тіл мен сөйлеу әрекеті қарастырылады.

Педагогикалық білім беру контекстіндегі әдебиеттану мен фольклортану
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: қазіргі педагогикалық білім беру контекстінде әдебиеттану және фольклортанудағы ғылыми жетістіктерді білім беру саласына жаңа технологиялар негізінде енгізуге қабілетті маман қалыптастыру. Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді: - әдебиеттану мен фольклортану ғылым салаларындағы жүйелі түсініктерді көрсете алу; - зерттеу саласындағы ғылыми концепциялар мен пайымдауларды негізге ала отырып ғылыми зерттеулерді жоспарлау; - педагогикалық әдістер мен тәсілдерді қолдана отырып әдебиеттану мен фольклортанудағы ғылым жетістіктерін оқытуды білім беру ұйымдарында ұйымдастыру; - педагогикалық зерттеулерді негізге ала отырып дербес ғылыми жобаларын іске асыру; - жаңа педагогикалық технологияларды меңгере отырып дербес ғылыми тұжырымдарына түзетулер енгізу. Пәнді оқу нәтижесінде докторанттар төмендегі мәселелерді қарастырады: Педагогикалық білім беру контекстіндегі әдебиеттану. Педагогика және фольклортану. Педагогика мен әдебиеттанудың философиялық бағдарлары. Әдебиеттану мен фольклортануды оқытудың ерекшеліктері. Жоғары оқу орындарындағы білім беру процесі және әдебиеттану мен фольклортану.

Түркі халықтары әдебиеттерін салыстыра зерттеудің теориялық мәселелері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: түркі халықтары әдебиеттерін салыстыра зерттеу саласындағы білім мен дағдыларды жүйелі көрсете алу қабілетін қалыптастыру. Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді: - әдебиеттерді салыстыра зерттеу саласындағы білім мен дағдыларды жүйелі көрсете алу; - түркі халықтары әдебиетін заман сипатына, ұлттық және көркемдік ерекшеліктеріне қарай зерттеу нәтижелерін дамыту; - түркі халықтары әдеби байланыстарын кезең-кезең бойынша жүйелеп білу, алған білімін өз саласында және қоғамдық ортада көрсете алу; - әдебиеттерді, әдеби шығармаларды салыстыра зерттеу әдістерін пайымдап, ой тұжырымдай алу; - салыстыра зерттеу принциптерін жетік меңгеру, тұжырымдарын ғылыми ортаға шығару, қорғау. Пәнді оқу нәтижесінде докторанттар төмендегі мәселелерді қарастырады: Әдебиеттерді салыстыра зерттеу принциптері. Түркі халықтары әдебиеттерінің байланыстары. Салыстырмалы әдебиеттану контекстіндегі түркі халықтарының әдебиеті. Өзге халықтардың қабылдауындағы түркі халықтарының әдебиеті.

ХХ ғасырдағы қазақ тіл білімі: үдерістер және әдістеме негіздері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: қазақ тілінде болып жатқан белсенді үдерістерді тілдік деңгейлер, фонетикалық, лексикалық, морфологиялық, синтаксистік деңгейлермен жүйелеу және оны оқыту дағдысын меңгерту, экстралингвистикалық факторларды анықтау. Қазіргі қазақ тілінде болып жатқан өзгерістердің себептері, нәтижелері, тілдік құбылыстар, синхрониялық және диахрониялық тұрғыда анализдеу және оны оқыту мәселелері қарастырылады.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

ТӘЖІРИБЕЛЕР

Зерттеу
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.

Педагогикалық
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: жоғары оқу орындарында педагогикалық қызметті жүзеге асыру, білім беру процесін жобалау және инновациялық білім беру технологияларын пайдалана отырып, оқу сабақтарының жекелеген түрлерін жүргізу қабілетін қалыптастыру. Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген