Докторантура
Түркітану

Түркітану

БIЛIКТIЛIГІ

  • ғылыми - педагогикалық бағыт - философия докторы (PhD)

ТҮЛЕКТЕР МОДЕЛІ

ON1. Түркітану саласындағы ғылыми тәжірибелерде жаңа әдістер мен жаңа құрал-жабдықтарды пайдалану.
ON2. Түркітану саласындағы іргелі, жүйелік білімді, университетте түркітану пәндерін оқыту әдістемесін (теориялық және әдіснамалық қағидалар, лингвистиканың тұжырымдамалық және терминологиялық аппараты, түркі халықтарының тарихы, түркітану бағыттары, өзекті түркологиялық бағыттар, заманауи көзқарастар, тенденциялар мен тенденциялар) заманауи ғылыми білім парадигмалары аясында қолдану .
ON3. Түркі тілдері мен әдебиеті саласындағы жаңа және күрделі идеяларды, проблемаларды, тәсілдерді және үрдістерді сыни талдау, бағалау және синтездеу. Түркітанудың заманауи мәселелері бойынша базалық білімді репродуктивті-шығармашылық деңгейде қолдану, теориялық және әдіснамалық білімді түркітану мәселелерін шешуде қолдану, оларды ғылым мен білім саласында пайдалану.
ON4. Заманауи түркологияны зерттеуде жаңа әдістерді түсіндіріп, синтездеу, түркі бағыттарын білімді ғылыми практикада интеграциялау.
ON5. Түркі халықтарының ежелгі, ортағасырлық, жаңа және қазіргі заманғы тарихында тәуелсіз зерттеу жүргізу, осы негізгі принциптерді іс жүзінде қолданып, әлемдегі түркі институттарының кең ауқымы арасындағы қатынасты орнату.
ON6. Оқу және ғылыми-зерттеу жұмыстарының басымдықтарын саралау, өздерінің ғылыми мүдделерін әлеуметтік, этникалық құндылықтармен, өндіріс пен қоғамның қажеттіліктерімен салыстыру;
N7. Диссертация тақырыбы бойынша зерттеу үрдісін құру; Thomson-Reuters немесе Scopus халықаралық базаға енген рейтингтік журналдардағы ғылыми пікірталастар мен жарияланымдарда талқылау үшін ғылыми нәтижелерді ұсыну, сондай-ақ ұлттық және халықаралық сараптамалық басылымдарда ғылыми нәтижелерін жариялау.
ON8. Жоғарғы оқу орындарында түркітану пәндері бойынша сабақ өткізу және сыныптан тыс жұмыс жүргізу үшін оқу-әдістемелік материалдар әзірлеу, сыни ойлауға негізделген білім беру технологиялары мен оқыту әдістерін қолдану;
ON9. Дәстүрлі, инновациялық, интерактивті, тұлғаға бағдарланған оқыту әдістерін қолдана отырып, жоғары жоғары оқу орындарында сапалы сабақтарды жоспарлау мен өткізу және халықаралық білім стандарттары негізінде авторлық құқық курстарын ұйымдастыру
ON10. Ғылыми баяндамалар, мақалалар, конференциялардағы баяндамалар, оқу-зерттеу жобалары, докторлық диссертациялар және т.б. түрінде оқу және ғылыми-зерттеу жұмыстарының нәтижелерін ұсынуға.
ON11. Зерттеу барысында қолданылатын әдістерді негіздеу, ғылыми мақсаттарды, міндеттерді тұжырымдау және олардың шешімін табу, қазіргі заманғы зерттеу әдістерін сипаттау және талдау мақсатында түркітану мәселелері бойынша зерттеу процесінде пәнаралық білімді біріктіру.
ON12. Түркі тілдері, әдебиет, түркі халықтарының этносаралық қарым-қатынасы, фольклор саласындағы өз ғылыми зерттеулерінде алынған ғылыми білім қалыптастыру.

Бағдарлама паспорты

Мамандығы
Түркітану
Мамандық шифры
8D02208
Факультеті
Филология

пәндер

Академиялық жазу
  • Кредит саны - 2
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: өз идеяларын, ғылыми мәтіндерді жазу дағдыларын құрылымдау. Ғылыми жұмысты жазудың негізгі әдіснамалық тәсілдерін қарау, идеяларды жазбаша түрде дәлелдеу, академиялық жұмыстарды құрылымдау тәсілдерін пайдалану, сілтемелерді, библиографияны шет тілінде ресімдеу, ғылыми мақалаларды Q1-Q4 көрсеткіштері бар журналдарда және импакт-факторы жоғары немесе JCR-дәйексөзді басылымдарда жариялау құралдары көрсетіледі.

Ғылыми зерттеудің әдістері
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: кәсіби саладағы зерттеу міндеттерін алдыға қою мен шешу үшін қажетті теориялық және тәжірибелік білімді қолдануды қамтамасыз ететін құзіреттерді қалыптастыру. Қарастырылады: дербес және ұжымдық жоспарлау әдістері; зерттеулерді жүргізуді ұйымдастыруды және өткізу; зерттеу нәтижелерін талдау және бағалау; нәтижелерді апробациялау және ғылыми рәсімдеу; ғылыми зерттеу нәтижелерін тәжірибелік қызметке енгізуді және коммерциализациялау.

Ғылыми зерттеудің әдістері
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – филологиялық зерттеу әдістерінің негізгі түрлерін сипаттау және бағалау қабілетін дамыту. Оқу курсы олардың түрлеріне сәйкес зерттеулерді жүргізудің теориялық және әдістемелік негізін құрайды. Пән мыналарды зерттеуге бағытталған: ғылыми филологиялық зерттеу әдістерінің ерекшеліктерін, міндеттері мен жұмыс кезеңдерімен байланысты дұрыс таңдау.

Докторлық диссертацияны жазу және қорғау
  • Кредит саны - 12
  • Бақылау түрі - Докторлық диссертация
  • Сипаттамасы - Докторлық диссертацияны жазу және қорғаудың мақсаты: докторлық диссертацияны қорғау үшін ғылыми-зерттеу жұмыстарының мазмұнын жариялау қабілетін қалыптастыру болып табылады. Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді: 1. теориялық немесе қолданбалы міндеттерді шешуге мүмкіндік беретін жаңа ғылыми негізделген теориялық және эксперименттік нәтижелердің мазмұнын негіздеу немесе нақты ғылыми бағыттарды дамытудағы басты жетістік; 2. қызметтің кəсіби саласының ерекшелігіне қарай берілген тапсырмалардың шешімдерінің толықтығын бағалауды түсіндіру; 3. олар зерттеулер мен практикалық мәселелерді шешудің балама шешімдерін талдай алады және осы нұсқаларды іске асыру перспективаларын бағалайды; 4. ғылыми мәтіндерді жазу дағдыларын қолдануға және оларды ғылыми басылымдар мен презентациялар түрінде көрсету. 5. ғылыми іздестіруді жоспарлау және құрылымдау, ғылыми-зерттеу проблемасын анық көрсету, оны зерттеудің жоспары / бағдарламасы мен әдістерін әзірлеу, мемлекеттік білім беру мекемесінің талаптарына сәйкес ғылыми дәреже бойынша диссертация түрінде ғылыми-біліктілік жұмысын ресімдеу «8D07502 -Стандарттау және сертификаттау (салалар бойынша)» білім беру бағдарламасы бойынша философия докторы (PhD). Докторлық диссертацияны жазу және қорғауды оқу нәтижесінде докторанттар төмендегі мәселелерді қарастырады: Қорғауға ұсынылатын диссертацияларды рәсімдеу үшін құжаттарды ресімдеу. Диссертацияның ақпараттық картасы және тіркеу-тіркеу карточкасы (Visio 2003 форматында). Диссертациялық жұмыстың алдын-ала қорғалған мекемесінің мәжілісінің хаттамасынан үзінді. Жоғары аттестаттау комиссиясына хат жазыңыз. Авторефератты жариялау мүмкіндігі туралы сараптамалық қорытынды. Диссертацияны жариялау мүмкіндігі туралы сараптамалық қорытынды. Есеп комиссиясының отырысының хаттамасы. Дауыс беру бюллетені. Диссертациялық кеңес отырысының стенограммасы. Ғылыми мақалалар тізімі. Ресми қарсыластың жауабы. Жетекші ұйымға шолу. Ғылыми кеңесшіні еске алу.

Түркі жазба ескерткіштері текстологиясының өзекті мәселелері
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты - мәтіндік зерттеудің тілдік ерекшеліктерін ғылыми түсіну қабілетін қалыптастыру, бұл олардың кезеңдерін фонетикалық, грамматикалық, орфографиялық, семантикалық талдауға мүмкіндік береді. Курс кезеңнің жалпы лингвистикалық негізін ашып, этнолингвистикалық талдау арқылы тілдің тарихи кезеңдерін, лингвистикалық ерекшеліктері мен генеалогиялық даму жүйесін анықтауға бағытталған. Мәтінді талдау үшін транскрипция және транслитерация әдістері қолданылады.

Түркітану зерттеулерінің тарихы, теориясы және әдістемесі
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: түркітану ғылымының іргелі және қолданбалы бөлімдерінде ғылыми жұмыстарды сыни түрде түсіну, талдау, зерттеудің эмпирикалық сатысына негіз ретінде бастапқы теориялық ұстанымдарды таңдау. Әлемдік түркі институттарының ғылыми қызметінің тарихы, жұмыс істеу мәселелері және осы институттардың мұрағаттарынан жаңа материалдарды тарту қарастырылады.

Тіл философиясы және түркітану методологиясы
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: тіл философиясы, тілдің пайда болуы, дамуы, қалыптасуы, стильдік тармақталуы, жалпы тіл және қоғам түсінігін салыстырмалы талдап, зерделеу. Сондай-ақ, түркітану методологиясын, алғашқы адамдар, түркі халықтары этногенезі, алғашқы ұлттық мемлекет, өркениеттік өрлеу және қалыптасу жайлы кешенді білім беруге бағытталған.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

пәндер

Көне түркілік ортақ фразеологизмдердің лексикографиялық жүйесі
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: көне түркілік ортақ фразеологизмдердің лексикографиялық жүйесі түркі тілдерінің дамуына әсер ететін факторларды анықтауға, тіларалық байланыстарға ғылыми талдау жасауға, ортақ лексика-фразеологиялық қорды жүйелеуге, түркі ата тілінің негізін анықтауға бағытталған. Түркі тілдеріндегі фразеологизмдердің шығу тарихы, семантикасы, тілдегі қолданылуы, ұйытқы фразеологизмдер алғышарттары салыстырмалы-тарихи, синхрондық-сипаттамалы аспектіде талданады.

Мәдени мұралардың деректанымдық негіздері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: докторанттарды мәдени мұралардың деректанымдық қайнар көздерімен, әлемдік, отандық мәдени ескерткіштерге қатысты деректер мен ғылыми базаны қолдану ұстанымдарымен сыни талдауға бейімдеу. Сондай-ақ, жалпытүркілік кеңістіктегі мәдени мұраларды деректану тұрғысынан цифрландыру, саладағы әлемдік деректаным нәтижелерін үйрену, дерекнама базасының қалыптасуы жайлы кешенді білім беруге, ғалымдардың дерекнамалық ізденістеріне қатысты сараптамалық блокты игертуге бағыттау.

Түркі әдебиетін дәуірлеу мәселелері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты - түркі халықтарының әдебиетін дәуірлеуді ғылыми талдау қабілеттерін қалыптастыру. Курс түркі халықтарының көрнекті әдебиеттерін оқып, зерделеуге, олардың эстетикалық түсінуіне бағытталған. Докторанттарға түркі әдебиетінің дамуы туралы жалпы түсінік алумен қатар, осы әдебиеттердің шедеврлерімен жақынырақ танысуға, шығарманы белгілі бір дәуір жағдайында қарастыруға, әдеби шығармалардағы дәстүрлер мен жаңашылдықтардың сабақтастығын көрсетуге мүмкіндік беретін сауалнама мен монографиялық тақырыптардың кезектесуі туралы теориялық және әдіснамалық түсінік береді.

Түркі жазба ескерткіштерінің теориясы және методологиясы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: жалпытүркілік жазба ескерткіштер тілінің ерекшеліктерін айқындау, VI-IX ғасыр түркі жазба ескерткіштері тіліндегі дифференциациялық және интеграциялық лингвоиндикаторлар негізінде көнетүркілік мәтіндердің фонетикалық, морфологиялық құрылымның қазіргі түркі тілдерінде сақталу деңгейін талдау және мәтіндерді аудару методологиясын саралау.

Түркі лингвомәдениеттанудың ғылыми-зерттеу бағыттары
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты - лингвомәдениеттанулық аспектегі лингвистикалық бірліктерді ғылыми тұрғыдан зерделеудің ұлттық тілдердің дүниетанымын нақтылау қабілетін қалыптастыру. Курс лингвомәдениеттану, мифологияланған лингвистикалық бірліктер, ырымдар мен нанымдар, тілде бекітілген салт-дәстүрлер, тілдің паремиологиялық, фразеологиялық негіздері, стандарттар, стереотиптер, символдар, метафоралар мен образдар, сипаттаманың мәні болып табылатын лингвокультурологияны, сөздер мен сөз тіркестерін ғылыми зерттеуге бағытталған.

Түркі мемлекеттерінің сыртқы саясатын талдануы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: түркітілдес мемлекеттердің сыртқы саясатының және дипломатиясының қалыптасуын, геосаясатты және жаһандық қаржы-экономикалық дағдарыс жағдайындағы сыртқы саясат бағытын зерттеуді, аймақтағы тұрақтылықты қамтамасыз етудегі түркітілдес мемлекеттердің рөлін, халықаралық және аймақтық ұйымдарға интеграциялануын ғылыми талдау және бағалау мүмкіндігін қалыптастыру.Бұл курс шоғырландыру және интеграция, халықаралық дипломатия, экология, көші-қон және демография мәселелеріне байланысты түркітілдес мемлекеттердің халықаралық қатынастарының жаңа бағыттарының пайда болуының негізгі аспектілерін қарастырады.

Түркі тілдері этнолингвистикасының теориялық мәселелері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: түркі халықтарының қоныс аудару аумағын және олардың тілдік ерекшеліктерін (түркі тілдері мен халықтарын жойылу үстіндегі), түркі тілінің диахронды этникалық процестерді объективті талдау және зерттеу мүмкіндігін теориялық және практикалық тұрғыдан қалыптастыру, тіл мен этностық өзара әрекеттесудің тереңдігін анықтайды, түркі тілдерінің рөлі мен орнын анықтайды этнолингвистиканың және басқа да зерттеу бағыттарының зерттеу шеңберіндегі халықтар. Қазіргі заманғы түркі тілдерінің салыстырмалы талдауы, олардың фонетикалық жүйесі, этникалық үрдістер контексіндегі лексикалық және грамматикалық мағынадағы талдау жұмыстарын жүргізу. Қазіргі заманғы түркі тілдерінің салыстырмалы талдауы, олардың фонетикалық жүйесі, этникалық үрдістер контексіндегі лексикалық және грамматикалық мағынадағы зерттеулер жүргізу.

Түркі халықтарының саяси және мәдени байланыстарын зерттеу әдістері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты - түркі халықтарының этникалық және саяси процестерін ғылыми талдау және объективті бағалау мүмкіндіктерін қалыптастыру, этногенездің біртұтас процесс ретінде сабақтастығымен салыстырмалы талдау жасау, рулық, мемлекеттік бірлестіктер мен құрылымдардың қалыптасуы мен дамуын зерттеу, саяси және мәдени қатынастардың негізгі теориялық және әдіснамалық мәселелерін жасау. Түркі халықтарының нақты саяси және мәдени процестері, сондай-ақ заманауи этно-саяси процестердің даму перспективалары және туындаған мәселелерді шешу жолдары арқылы қарастырылады.

Түркітанудың деректануы мен тарихнамасының ілгері мәселелері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: түркі халықтарының жазбаша ескерткіштері мен дереккөздерін, тарих, дипломатия, түркітілдес мемлекеттер мен халықтардың халықаралық қарым-қатынасын, жазбаша ескерткіштерді зерттеу әдістері мен тәсілдерін, зерттеушінің кәсіби лабораториясында докторанттарды бастапқы дереккөздерді және тарихнамалық материалдарды пайдалану арқылы талдау жасауға бағыттау.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

ТӘЖІРИБЕЛЕР

Зерттеу
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.

Педагогикалық
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Дәрістерді, семинарларды өткізудің практикалық және оқу-әдістемелік дағдыларын қалыптастыру, ғылыми және теориялық білімдерді, шығармашылық қызметтегі практикалық дағдыларды мамандықтардың пәндерінен сабақ өткізу жағдайында пайдалану; өз заманауи кәсіби техникалары қолдану, оқыту әдісі практикада соңғы теориялық, әдістемелік жетістіктерді қолдануға, оқу-әдістемелік құжаттарды жасауға мүмкіндік береді.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген