Магистратура
Есептеуіш лингвистика

Есептеуіш лингвистика

БIЛIКТIЛIГІ

  • ғылыми - педагогикалық бағыт - техника ғылымдарының магистрі

ТҮЛЕКТЕР МОДЕЛІ

Білім беру бағдарламасын меңгергеннен кейін магистранттар қабілетті болады:
1.Есептеу лингвистикасында және табиғи тілде өңдеуде әдіснамалар мен технологиялық жетістіктерді талқылауға;
2.табиғи тілдерді өңдеу мәселелерін шешуге арналған әдістемелер мен технологияларды таңдауға;
3. автоматтандырылған мәтінді аудару құралдарын пайдалануға;
4. қазақ және басқа тілдердің грамматикалық жүйесін талдауға;
5. фонетика, фонология, морфология, синтаксис және семантиканың жүйелі айырмашылықтары бойынша тілдерді салыстыру және сәйкестендіруге;
6. құжаттардың үлкен жиынтығын талдау, тақырыптарды анықтау және жиынтықтау үшін ТТӨ құралдарын пайдалануға;
7. қазақ тілінің тілдік ресурстары мен құралдарын дайындауға;
8. ТТӨ (табиғи тілді өңдеу) ресурстары мен құралдарын дайындауға;
9. қазақ және шет тілдері арасында параллель және салыстырмалы корпустарды құруға;
10. Есептеу лингвистикасының саласын дамытуға өзіндік үлес қосуға: аяқталған зерттеулер нәтижелері бойынша жарияланымдарды, ғылыми-техникалық есептерді, шолуларды дайындауға;
11. «Есептеу лингвистикасы» білім беру бағдарламасы бойынша пәндерді оқытуға арналған оқу-әдістемелік материалдарды әзірлеуге қатысуға;
12. Ақпаратты жаңа немесе пәнаралық бағыттардан интеграциялау және әлеуметтік, этикалық, лингвистикалық және ғылыми көзқарастарды есепке ала отырып, ақпараттық жүйелер саласындағы зерттеулерге негізделген проблемаларды шешуге.

Бағдарлама паспорты

Мамандығы
Есептеуіш лингвистика
Мамандық шифры
7M06101
Факультеті
Ақпараттық технологиялар

пәндер

NLP арналған бағдарламалау технологиялары
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты - Python тілін үйрену және оны NLP жүйесінде деректерді талдау және машиналық оқыту мәселелерін шешу үшін қолдануды үйрену. Python тілінің негізгі конструкциялары мен идиомалары; NLP саласындағы терең білімді қолдану және қолдану

Басқару психологиясы
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін қолдану қабілетін қалыптастыру. Курс аясында пән, басқару психологиясының негізгі принциптері, басқарушылық өзара әрекеттесудегі тұлға, жеке тұлғаның мінез-құлқын басқару, топтық құбылыстар мен процестерді басқару психологиясы, көшбасшы тұлғасының психологиялық ерекшеліктері, жеке Басқару стилі, басқарушылық қызметтегі әсер ету психологиясы, жанжал жағдайларын басқару ашылады.

Ғылым тарихы мен философиясы
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты - Тарихи динамика негізінде және тарихи өзгермелі әлеуметтік-мәдени контексте қарастырылады. Арнайы философиялық талдау пәні болып табылатын ғылым феноменінің мәселелерімен таныстырып, ғылымның тарихы мен теориясы, ғылым дамуының заңдылықтары және ғылыми білімнің құрылымы, ғылымның мамандық және әлеуметтік институт ретіндегі ерекшеліктері, ғылымның қоғам дамуындағы рөлі туралы туралы білім қалыптастырады.

Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау (ағыл.)
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру мен жоспарлауда практикалық дағдыларды қолдану, ғылыми зерттеу бағыттары туралы білімдерін жүйелеу және қолдану қабілеттерін қалыптастыру. Пән зерттейді: ғылыми мақалалар мен диссертацияларды жоспарлау, ұйымдастыру және ресімдеудің нысандары мен әдістері; презентацияларда, баяндамаларда, жобаларда, мақалаларда ғылыми зерттеу нәтижелерін қорытындылау түрлері.

Жоғары мектептің педагогикасы
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты - жоғары оқу орындарының дидактикасы, тәрбие мен білім беруді басқару теориялары, педагогикалық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау білімдері негізінде университетте педагогикалық іс-әрекеттің қабілетін қалыптастыру. Болашақ оқытушының білім беру қызметін ОКТ қолдана отырып жобалауды, Болон процесін жүзеге асыруды,дәріскерлік,кураторлық шеберлікті оқыту/тәрбиелеу және бағалау стратегиялары мен әдістерін қолдана отырып (TLA-стратегиялар) игеруді қарастырылады.

Машиналық аударма технологиялары
  • Кредит саны - 9
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пән мақсаты магистранттардың компьютерлік аударма жүйелерімен тиімді машина аудару алгоритмдерін жасау үшін жұмыс істеу қабілетін дамыту. Пәнді оқу нәтижесінде білім алушылар қабілетті болады: табиғи тілдің жаңа білімін алу үшін автоматтандырылған жүйелерді дамытудағы алынған нәтижелерді қолдану; гибридті және статистикалық тәсілдерді және машина жасау әдістерін бағалау.

Онтологиялар және семантикалық технологиялар
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пән мақсаты: магистранттардың семантикалық технологиялар саласындағы бағдарламалық шешімдерді жобалау және енгізу қабілеттерін дамыту. Пәнді оқытуда келесі аспектілер қарастырылады: білімді ұсынудың әдістері мен тәсілдерін пайдалану мақсаттары мен міндеттері, ақпаратты және білімді ұсынудың негізгі типтері және т.б.

Табиғи тілді өңдеудегі машиналық оқыту әдістері
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мазмұнына машиналық оқыту әдістері арқылы шешілетін есеп түрлерін анықтау және сәйкес әдістерді таңдау; жіктеу әдістерін (метрикалық, логикалық, сызықты), болжам әдістерін, кластерлеу әдістерін, алгоритмдерді композициялау әдістерін оқу; машиналық оқытудың әртүрлі үлгілерін құру және үлгілердің сапасын бағалау әдістерін қарастыру кіреді.

Табиғи тілді өңдеудегі программалауға кіріспе (Python, R, Prolog)
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пән мақсаты: магистранттардың табиғи тілді өңдеу программаларын кейінгі пайдалану тиімділігін арттыру мақсатында бағдарламалар жасау қабілетін қалыптастыру. Пәннің негізгі бағыты – табиғи тілді өңдеуге арналған стандартты құралдардың бірі болып табылатын Python программалау тілін зерттеу.

Табиғи тілді түсіну
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пән мақсаты: Пән магистранттарға табиғи тілде жазылған автоматты мәтінді өңдеу негіздерін меңгеруге бағытталған. Бұл лингвистикалық талдау үшін дайын қосымшаларды пайдалану мүмкіндігін ғана емес, сондай-ақ олардың жұмыс қағидаларын түсінуді, сондай-ақ заманауи есептеу лингвистикасына негізделген негізгі математикалық үлгілермен танысуды да білдіреді.

Формальді грамматикалар
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – табиғи тілді өңдеу үлгілерін жетілдіру мақсатында магистранттардың табиғи тілдердің формальды грамматикасымен жұмыс істеу қабілетін дамыту. алгоритмдік тілдерді сипаттаудың формальды аппараты туралы түсінігін көрсету: тұрақты өрнек жүйелері, контекстсіз грамматикалар, жадысыз және стек жады бар күй машиналарын танып білу;

Шетел тілі (кәсіби)
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: шетел тіліндегі сөйлеу мәнерінің әртүрлі түрлерінде практикалық дағдыларды қалыптастыру. Оқу курсы қазіргі жаһандық кеңістіктегі ақпаратты қабылдау, түсіну және аудару, өз зерттеулерін сынақтан өткізу үшін ғылыми іс-шараларға қатысу қабілетін қалыптастырады. Пән шетел тілін білім берудің халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттерді жетілдіруге бағытталған.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

пәндер

NLP арналған ақпараттық технологиялары
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - NLP үшін заманауи ақпараттық технологиялар мен құралдарды зерттеу. Тілдік талдаудың деңгейлері. Автоматты өңдеудегі тілдің лексикалық деңгейі. Сөздің, сөз тіркесінің денотативті жақтары. Синтаксистік құрылымды автоматты түрде анықтаудың ұсынысы мен әдістері. Мәтіннің семантикалық мазмұнын кодтау және оны автоматты өңдеу тәсілдері. Табиғи тіл интерфейстері

NLP-дегі нейрондық желілердің модельдері мен әдістері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Курс табиғи тілді өңдеу және машиналық оқыту мәселелерімен таныстырады, сөздердің қарапайым және кеңейтілген векторлық көріністері, нейрондық желілердің архитектурасы және модельдері туралы білімді қалыптастырады. желіні жобалау, оқыту және параметрлерді таңдау мәселелерін зерттеу; қайталанатын және рекурсивті нейрондық желілерді зерттеу және оларды NLP салаларында қолдану.

Ақпаратты іздеу және алу әдістері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: қолданбалы математика және информатиканың қазіргі заманғы мәселелерін, ақпаратты өңдеу және талдау проблемаларын, деректерді алу әдістерін кешенді және жүйелі түрде түсінуге мүмкіндік беретін магистранттар үшін қажетті теориялық базаны және практикалық дағдыларды қалыптастыру.

Деректерді интеллектуалды талдау
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – әртүрлі көлемдегі және күрделіліктегі деректермен жұмыс істеу кезінде теориялық және практикалық білімдерді пайдалану қабілетін дамыту. Пән зерттелетін құбылысқа тән заңдылықтарды одан әрі анықтау үшін деректерді жинау, оларды өңдеу және талдау әдістерін зерттеуге бағытталған.

Есептеу морфологиясы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – магистранттардың машиналық оқыту тапсырмалары үшін табиғи тілде мәтінді автоматты өңдеудің формальды үлгілерімен жұмыс істеу қабілетін дамыту. ғылыми-зерттеу және қолданбалы қызметте заманауи бағдарламалау тілдерін және деректермен жұмыс істеу тілдерін, операциялық жүйелерді, бағдарламалық пакеттерді қолдану және т.б.;

Онтологиялар және семантикалық технологиялар
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пән мақсаты: магистранттардың семантикалық технологиялар саласындағы бағдарламалық шешімдерді жобалау және енгізу қабілеттерін дамыту. Пәнді оқытуда келесі аспектілер қарастырылады: білімді ұсынудың әдістері мен тәсілдерін пайдалану мақсаттары мен міндеттері, ақпаратты және білімді ұсынудың негізгі типтері және т.б.

Сентимент талдау технологиясы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты - сенсорлық талдауға қолданылатын әдістер мен құралдар туралы теориялық білімді қалыптастыру, көңіл-күйді талдаудың қолданылу салалары, сондай-ақ деректерді жинау, мәтіндерді дайындау, көңіл-күйді анықтау, көңіл күйін жіктеу және нәтижелерді визуализациялау бойынша практикалық дағдыларды қалыптастыру.

Сөйлеуді өңдеу
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пән мақсаты: уақытша өзгеретін сигналдарды, тілдік модельдеу принциптерін және шу сигналдарын азайту стратегияларын, ауызша сөйлеу тілін өңдеуге арналған қазіргі заманғы жүйелерді құрудың терең әдістерін моделдеу үшін жасырын марков модельдерін пайдалану мүмкіндігін қалыптастыру.

Табиғи тілді өңдеуге арналған статистикалық әдістер
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пән мақсаты: табиғи тілді өңдеуде жиі қолданылатын әртүрлі статистикалық әдістер туралы білу және әр түрлі лингвистикалық мәселелерге қолданылған әдістерді зерттеу. Бұл курс табиғи тілде өңдеудің кең ауқымын қамтиды, оның ішінде сөздер мен сөйлемдерді таңбалау, мәтіндік жіктеу және лексикалық айырмашылық.

Табиғи тілді өңдеудегі машиналық оқыту
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пән мақсаты: дискриминанттық, кластерлік және кемімелдік талдауды қоса алғанда машиналық оқыту облысындағы терең теориялық білімді қалыптастыру, деректерді интеллектуалды талдау есептерін практикалық шешу дағдыларын игеру, сонымен қатар машиналық оқытуға арналған стандартты бағдарламалық пакеттерді қолдану және деректерді жіктеу үшін сызықты және сызықты емес үлгілерді жүзеге асыру қабілеттерін қалыптастыру.

Табиғи тілді түсіну
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пән магистранттарға табиғи тілде жазылған автоматты мәтінді өңдеу негіздерін меңгеруге бағытталған. Бұл лингвистикалық талдау үшін дайын қосымшаларды пайдалану мүмкіндігін ғана емес, сондай-ақ олардың жұмыс қағидаларын түсінуді, сондай-ақ заманауи есептеу лингвистикасына негізделген негізгі математикалық үлгілермен танысуды да білдіреді.

Терең оқыту
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты нейрондық желілерді енгізу, оқыту және валидациялау үшін терең оқыту үлгілері мен әдістерін қолдану қабілетін дамыту, сондай-ақ мәтінді өңдеу саласындағы ағымдағы зерттеулерді түсінуді жақсарту болып табылады. Мәтінді өңдеу мен талдаудың практикалық мәселелерін шешу үшін құралдарды қолдану және терең оқыту жүйелерін жобалау және енгізу;

Тілдік ресурстар
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пән мақсаты: магистранттардың тілдік мәтіндерді өңдеуде пайдалану үшін тілдік ресурстармен және есептеу лингвистикасына арналған мәліметтер базасы жұмыс істеу; тұтастықты сақтау және деректер базасында қауіпсіздікті қамтамасыз ету принциптерін қолдану; дерекқорға сұраныстар жасау қабілеттерін қалыптастыру.

Тілдік талдау
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Тілдік белгі және жүйе туралы түсінік. Тіл ақпаратты беру құралы ретінде. Тілдік талдау деңгейлері – Лексикалық, Морфологиялық Семантикалық талдау және синтез. Сөздің, сөз тіркесінің денотативті жақтары. Синтаксистік құрылымды автоматты түрде анықтаудың ұсынысы мен әдістері. Сөйлемдер мен мәтін құру мәселелері.

Формальды грамматика
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пән мақсаты: магистранттардың табиғи тілдерді өңдеудің үлгілерін жақсарту үшін табиғи тілдердің формалды грамматикасымен жұмыс істеу; лайықты, синтаксистік және семантикалық анализдердің алгоритмдерін талдау; белгілі бір мақсатты қондырғыға арналған нысан кодын генерациялау әдістерін бағалау қабілеттерін қалыптастыру.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

ТӘЖІРИБЕЛЕР

Зерттеу
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.

Педагогикалық
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Дәрістерді, семинарларды өткізудің практикалық және оқу-әдістемелік дағдыларын қалыптастыру, ғылыми және теориялық білімдерді, шығармашылық қызметтегі практикалық дағдыларды мамандықтардың пәндерінен сабақ өткізу жағдайында пайдалану; өз заманауи кәсіби техникалары қолдану, оқыту әдісі практикада соңғы теориялық, әдістемелік жетістіктерді қолдануға, оқу-әдістемелік құжаттарды жасауға мүмкіндік береді.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген