Докторантура
Архивтану, құжаттану және құжаттамалық қамтамасыз ету

Архивтану, құжаттану және құжаттамалық қамтамасыз ету

БIЛIКТIЛIГІ

  • ғылыми - педагогикалық бағыт - философия докторы (PhD)

ТҮЛЕКТЕР МОДЕЛІ

Аталған бағдарламаны аяқтаған докторанттардан күтілетін қабілеттер:
ON1 әлем халықтарының этноәлеуметтік және этномәдени дамуына сай оларды әлеуметтік-саяси және экономикалық үдерістермен қабыстыра отырып салыстырмалы талдау жүргізілген этнологияның заманауи жетістіктері негізіндегі ғылыми зерттеулерді жүргізу
ON2 жұмыс бейіні бойынша ҚР аумағы мен шет елдерде ғылыми-зерттеу экспедициялары мен далалық ізденістерді ұйымдастыру және жүргізу; археология мен этнология мәселелері бойынша заманауи зерттеу ұстанымдарын сипаттау және талдау мақсатында пәнаралық ілімді зерттеу үдерістеріне кіріктіру
ON3 ҚР өңірлері бойынша археологиялық және этнологиялық мониторинг жүргізу, көрме, семинар, конференция ұйымдастыру және өткізу; археологиялық және этнографиялық зерттеулер бойынша ғылыми жобалар мен ғылыми есептерге сараптамалық қорытынды жасау;
ON4 этнографиялық білім беру бағдарламалары, музей жұмысы бойынша білім беру қызметімен айналысу; ғылыми және білім беру ісінде аудио және видеоматериалдарды құрастыру; ғылыми есеп, реферат, мақала тезистері түрінде оқу және ғылыми-зерттеу қызметтері нәтижелерін көрсету;
ON5 тарих, мәдениет, ұлтаралық қатынастар мен археологиялық материалдар мәселелері бойынша ғылыми болжамдар жасау және сараптама жүргізу; археологиялық және этнологиялық зерттеулердегі ғылыми ізденістер нәтижелеріне, заманауи теорияларға, мәселелер мен ұстанымдарға сыни талдаулар жүргізу.
ON6 кешенді археологиялық және этнографиялық зерттеулерді, сонымен қатар біртұтас жүйелі ғылыми таным негізінде пәнаралық ізденістерді жобалау және жүзеге асыру; ғылыми зерттеулердегі қолданылып жатқан әдістемелердің негіздемесін бағалай алу;
ON7 мемлекеттік және шетел тілдерінде заманауи әдістер мен ғылыми қатынастар технологиясын қолдану, ұжымды басқарған кезде ғылыми-зерттеу және ғылыми-өндірістік жұмыстарды ұйымдастыру, команданың мақсаттарына ықпал ету, керекті мақсаттардың бағыттарына қарай оның әлеуметтік-психологиялық климатына ықпал ету, қызмет нәтижелерінің сапасын бағамдау
ON8 далалық археологиялық зерттеулер әдісін жетілдіру, археологиялық ескерткіштерді табу мен зерттеуде заманауи технологияларды енгізу, бұрын зерттелінген ескерткіштерді археологиядағы жаңа ашылулар негізінде сауалдарын қайта өрбіту, ГИС-әдістері сынды зерттеулерді қолдану арқылы ғылыми-зерттеу жұмыстарын іске асыру.
ON9 археологиялық зерттеулердің ақпараттық базасын құрастыру, Интернет желісіне сандық тұрғыдан орналастыру; далалық жұмыстар мен Қазақстан Республикасының ежелгі және ортағасырлық маңызды мәліметтерін интеграциялайтын зерттеу нәтижелеріне ақпараттық жүйелер жасау;
ON10 пәнаралық зерттеулер жүргізу, археологиялық материалдарды жаратылыстану және техникалық бейіндегі ғылыми мамандармен бірлесе отырып кешенді зерттеу жүргізу; өзінің дербес зерттеулері негізінде археологиялық ескерткіштерді зерттеудің түпнұсқалық әдістері мен зерттеулік және аналитикалық болжамдық қызметін жасап шығару;
ON11 ақпараттық-талдау орталықтары, қоғамдық, мемлекеттік мекемелер мен ұйымдар, БАҚ, тарихи-мәдени туризм мекемелері қызметтеріне қарай тарихи және әлеуметтік-саяси мәселелерді талдап беру;
ON12 ғылыми қауымдастықтарда өзара қатынас нормаларын, ғалым-зерттеуші ғылыми этикасын сақтау, ұжымда көшбасшы болу, бастама көтере білу, өзінің кәсіби құзыреттелігі аясында өз шешімдері үшін жауапкершілікті мойнына алу, кәсіби қызметінде пайда болған түйінді жағдайларды шешу.

Бағдарлама паспорты

Мамандығы
Архивтану, құжаттану және құжаттамалық қамтамасыз ету
Мамандық шифры
8D03205
Факультеті
Тарих

пәндер

Академиялық жазу
  • Кредит саны - 2
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты -академиялық хат саласындағы құзыреттілікті дамыту және жетілдіру, яғни өз идеяларын дұрыс ұйымдастыра білуді, оларды анық негіздеуді және сенімді білдіруді; академиялық мәтінді құрылымдау технологиясы туралы білімді; рефлексия дағдысын: өз мәтіндерін талдау және қателерді іздеу. Пәнді меңгеру нәтижесінде білім алушылар келесі құзыреттерді қалыпастырады: академиялық тілді кәсіби және ғылыми қарым-қатынаста қолдану; зерттеу іс-әрекеттері мен процедураларын жоспарлау; ғылыми мәтіндердің стилистикалық ерекшеліктері мен құрылу заңдылықтарын зерттеу; университеттің талаптарына сәйкес ғылыми жұмысты рәсімдеу; академиялық дағдыларды қалыптастыру: ғылыми ақпараттық дереккөздермен жұмыс істеу, сыни оқу, peer-reviews және т. б. өткізу

Архивтану және құжаттанудағы ақпараттық жүйелер
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты - архив ісі және басқаруды құжаттамалық қамтамасыз етуде қолданылатын заманауи ақпараттық жүйелерде жұмыс істеу қабілетін қалыптастыру. Ақпараттық деректер базасын әзірлеу әдістері, олардағы құжаттарды жүйелеу, ДБ-дағы ақпарат иерархиясы, архивте құжаттық деректер базасын, мекеменің құжат айналымы жүйелерін әзірлеу кезінде техникалық және бағдарламалық қамтамасыз етуді енгізу мен пайдалануды ұйымдастыру қарастырылады.

Ғылыми зерттеудің әдістері
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты –докторанттардың таңдап алған бағыт, дайындық саласында заманауи ізденіс әдістерін меңгеру, ғылыми ақпаратты өңдеу және қолдану ісінде шығармашылық қабілеттерін қалыптастыру, сонымен бірге жоспарлау, ұйымдастыру және ғылыми-зерттеу қызметін кезең-кезеңмен өткізу, кешенді зерттеуді жобалау және жүзеге асыру ғылыми-біліктілік жұмыс (диссертация) тақырыбына сәйкес зерттеудің эмпирикалық базасымен ғылыми-эксперименталды жұмыс жүргізу қабілетін дамыту

Ғылыми зерттеудің әдістері
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты архивтану, құжаттану және құжаттамалық қамтамасыз ету саласында арнайы зерттеу әдістерін қолдану, тәжірибелік зерттеудің ғылыми бағдарламасын құру және тиімді жүзеге асыру қабілетін қалыптастыру. Келесі аспектілер қарастырылады: архивтану әдістері: функционалды, деректанулық талдаулар, ақпараттық әдіс, жүйелік, институционалдық тәсілдер; құжаттану әдістері: формулярлық талдау, контент-талдау,құрылымдық лингвистика әдісі, сараптамалық бағалау әдісі; құжаттамалық қамтамасыз ету әдістері: ақпараттық талдау, формулярлық талдау, біріздендіру әдісі, бақылау әдісі, сауалнама жүргізу, сұхбат алу және сұрау, жүйелі және құрылымдық-функционалдық, жоба алдындағы зерттеу әдістері.

Докторлық диссертацияны жазу және қорғау
  • Кредит саны - 12
  • Бақылау түрі - Докторлық диссертация
  • Сипаттамасы - Докторлық диссертацияны жазу және қорғаудың мақсаты: докторлық диссертацияны қорғау үшін ғылыми-зерттеу жұмыстарының мазмұнын жариялау қабілетін қалыптастыру болып табылады. Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді: 1. теориялық немесе қолданбалы міндеттерді шешуге мүмкіндік беретін жаңа ғылыми негізделген теориялық және эксперименттік нәтижелердің мазмұнын негіздеу немесе нақты ғылыми бағыттарды дамытудағы басты жетістік; 2. қызметтің кəсіби саласының ерекшелігіне қарай берілген тапсырмалардың шешімдерінің толықтығын бағалауды түсіндіру; 3. олар зерттеулер мен практикалық мәселелерді шешудің балама шешімдерін талдай алады және осы нұсқаларды іске асыру перспективаларын бағалайды; 4. ғылыми мәтіндерді жазу дағдыларын қолдануға және оларды ғылыми басылымдар мен презентациялар түрінде көрсету. 5. ғылыми іздестіруді жоспарлау және құрылымдау, ғылыми-зерттеу проблемасын анық көрсету, оны зерттеудің жоспары / бағдарламасы мен әдістерін әзірлеу, мемлекеттік білім беру мекемесінің талаптарына сәйкес ғылыми дәреже бойынша диссертация түрінде ғылыми-біліктілік жұмысын ресімдеу «8D07502 -Стандарттау және сертификаттау (салалар бойынша)» білім беру бағдарламасы бойынша философия докторы (PhD). Докторлық диссертацияны жазу және қорғауды оқу нәтижесінде докторанттар төмендегі мәселелерді қарастырады: Қорғауға ұсынылатын диссертацияларды рәсімдеу үшін құжаттарды ресімдеу. Диссертацияның ақпараттық картасы және тіркеу-тіркеу карточкасы (Visio 2003 форматында). Диссертациялық жұмыстың алдын-ала қорғалған мекемесінің мәжілісінің хаттамасынан үзінді. Жоғары аттестаттау комиссиясына хат жазыңыз. Авторефератты жариялау мүмкіндігі туралы сараптамалық қорытынды. Диссертацияны жариялау мүмкіндігі туралы сараптамалық қорытынды. Есеп комиссиясының отырысының хаттамасы. Дауыс беру бюллетені. Диссертациялық кеңес отырысының стенограммасы. Ғылыми мақалалар тізімі. Ресми қарсыластың жауабы. Жетекші ұйымға шолу. Ғылыми кеңесшіні еске алу.

Электронды құжаттардың метадеректерін басқару
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты - метадеректердің стандарттарын жүйелеу, түсіндіру және оларды ақпаратты қамтамасыз етуді басқаруда қолдану қабілетін қалыптастыру. Курста қарастырылады: электронды құжаттарды сақтауды қамтамасыз етудегі метадеректердің рөлі мен қажеттілігі; электронды құжаттарды басқарудың жалпы модельдері; электронды құжаттардың метадеректерін басқару бойынша нормативтік-әдістемелік құжаттар; электрондық құжаттардың метадеректерінің құрамы және жіктелуіне қатысты әртүрлі тәсілдер.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

пәндер

Архив ісіндегі инновациялық технологиялар
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: архив мекемелері қызметінің негізгі үдерістерін (жинақтау, есепке алу, сақтау, пайдалану) автоматтандыру мәселелерін шешу үшін заманауи инновациялық технологияларды қолдану қабілетін қалыптастыру. Курста: архив ісіндегі ақпараттық-технологиялық (имиджинг, репрография, цифрлық имиджинг), инженерлік-техникалық және ұйымдастырушылық инновациялар, архив қызметінің әртүрлі бағыттарында ДБ құру, ДБ жіктелуі, архив ісінде жасанды интеллектті қолдану қарастырылады.

Архивтік деректану
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты архивтанудың әртүрлі аспектілерін зерттеуде деректану әдістерін қолдану қабілетін қалыптастыру. Келесі аспектілер қарастырылады: Архивтану және деректану: эпистемологиялық аспект. Құжат тарихи дереккөзі ретінде. Құжаттық деректермен жұмыс жасаудың дәстүрлі және қазіргі заманғы әдістері; Деректерді сынаудың логикалық негіздері. Архив раритеттердің жарияланымдары. Жаңа ақпараттық және коммуникациялық технологиялардың деректанулық ерекшеліктері; Құжаттардың құндылығын сараптау мәселелері және оны халықаралық архив форумдарында талқылау

Архивтік деректанудың теориялық-методологиялық мәселелері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты архивтанудың әртүрлі аспектілерін зерттеуде деректану әдістемесін қолдану қабілетін қалыптастыру. Курс пәнаралық тәсіл негізінде архивтік деректанудың объектісі мен пәнін, деректану, археография және ақпарат теорияларын, отандық және шетелдік ғалымдардың ғылыми зерттеулеріндегі архивтік деректанудың әдіснамалық негіздерін, теориялық деректану жүйесіндегі архивтік эвристиканы зерттеуге бағытталған.

Аудиовизуалды және электронды құжаттар археографиясының проблемалары
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты -пәнаралық білімді аудиовизуалды және электронды құжаттарды жариялау мәселелері бойынша зерттеу үрдісіне интеграциялау қабілетін қалыптастыру. Курс аудиовизуалды және электронды құжаттарды архивтанудың қазіргі заманғы тұжырымдамаларын; электрондық форматта құжаттарды жариялаудың технологиялық аспектілерін, басылымдардың әртүрлі түрлері үшін аудиовизуалды және электрондық құжаттарды анықтау және іріктеу әдістемесін зерделеуге бағытталған.

Басқару қызметін модельдеу
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты басқарушылық қызметті заманауи модельдеудің теориялық, әдіснамалық және қолданбалы мәселелерін тиімді ұйымдастырушылық ойлау негізінде талдау және шешу қабілетін қалыптастыру. Пәннің аясында мына төмендегі аспектілер қарастырылады:басқару жүйелерін моделдеудің теориялық-методологиялық негіздері; моделдеу бойынша жұмысты жоспарлау және ұйымдастыру; басқарудың шағын жүйесін модельдеу; құжаттаманы және архив ісін басқару.

Заманауи аудиовизуалды коммуникациялар
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты мәдени-ақпараттық салада білікті практикалық қызмет дағдыларын қалыптастыру және аудиовизуалды коммуникацияның заманауи түрлерін қолдану. Аудиовизуалды коммуникациялар теориялары, аудиовизуалды коммуникацияларды зерттеудің әдіснамалық аспектілері (социологиялық, психологиялық, семиотикалық), аудиовизуалды коммуникациялар саласындағы құжаттау технологиялары, кешенді деректану саласындағы аудиовизуалды коммуникациялар, коммуникацияның қолданбалы модельдері, технотрондық коммуникация өнімдерін талдау әдістері қарастырылады.

Қазіргі әлемдегі аудиовизуалды коммуникациялар
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты - архивтанулық және өнертанулық зерттеулердегі аудиовизуалды коммуникацияларды пайдалану түрлерінің нәтижелерін талдау қабілетін қалыптастыру. Пәнді оқу нәтижесінде докторант мынандай қабілеттерге ие болады: - аудиовизуалды коммуникациялардың пайда болуы және дамуы, олардың мәдениеттегі рөлі, аудиовизуалды коммуникациялар саласында түсіндірілуі туралы жүйелі білім көрсету; - ақпараттық дәуірдің феномені ретіндегі қазіргі заманғы медиа-мәдениеттің маңызды құрамдас бөлігі болып табылатын аудиовизуалды коммуникациясының рөлі мен тәжірибелік құндылығын интерпретациялау; - аудиовизуалдық коммуникациялардың түрлері мен түрлерін жүйелеу, аудиовизуалдық коммуникациялардың ерекшеліктерін айқындау, олардың мазмұнын тарихи және архивтанулық білім тұрғысында салыстыру және талдау; - аудиовизуалды коммуникациялардың дәстүрлі және электронды бұқаралық ақпарат құралдарының дамуындағы рөлін бағалау, аудиовизуалдық коммуникацияларды пайдалану нысандарын анықтау. Пәнді оқу барысында төмендегі мәселелер қарастырылады: Қоғамның мәдени дәстүрлерін дамыту нәтижесінде аудиовизуалдық коммуникациялар; Аудиовизуалды коммуникацияларды пайдалану формалары; Дәстүрлі және электронды БАҚ-тарды дамытудағы аудиовизуалды коммуникациялардың рөлі.

Құжаттану және архивтануды зерттеудің әдістемесі мен метатеориялары
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Архивтану және құжаттану саласындағы білімді пайдалана отырып, жүйелі ғылыми дүниетаным негізінде кешенді, оның ішінде пәнаралық зерттеулерді жобалау және жүзеге асыру қабілетін қалыптастыру. Курста қарастырылады: Ғылымның әдіснамасы мен әдістері: философиялық және ғылыми аспектілер. Интеллектуалды даму контекстіндегі ғылым әдіснамасы. Архивтану мен құжаттануды ғылыми зерттеудің әдіснамасы мен әдістемесі.

Метатеориялар және ғылым методологиясы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты - архивтану және құжаттану саласындағы тұтас, жүйелі ғылыми дүниетанымдық көзқарасқа негізделген білімді пайдалана отырып, жан-жақты, оның ішінде пәнаралық зерттеулерді жобалау және жүзеге асыру қабілетін қалыптастыру. Пәнді оқу нәтижесінде докторант мынандай қабілеттерге ие болады: - ғылыми ойлаудың қалыптасуы, ғылымның логикасы мен ғылым философиясының негізгі қағидалары, ғылыми білімге қатысты заманауи көзқарастар және қазіргі кездегі қайшылықтар, ғылымды әлеуметтік институт ретінде санау туралы жүйелі білімдерді көрсету; - заманауи ғылым үрдістерін талдау, ғылыми зерттеулердің перспективті бағыттарын анықтау; - қажетті ақпаратты талдау, ғылыми мәселелерді дұрыс тұжырымдау, қажетті әдістердің толық спектрін пайдалана отырып, зерттеулер жүргізу, алынған нәтижелерді зерделеу және түсіндіру; - таңдап алынған зерттеу тақырыбының өзектілігін, теориялық және тәжірибелік маңыздылығын анықтау қабілетін қолдана отырып архивтану және құжаттану саласындағы өзекті ғылыми мәселелерді анықтау және қалыптастыру. Пәнді оқу барысында төмендегі мәселелер қарастырылады: Ғылымның методологиясы және әдістері: философиялық және ғылымтанулық аспектілері; Заманауи ғылыми әдіснаманың зияткерлік инновациялары мен пәнаралық сипаты; Зияткерлік даму контекстіндегі ғылымның метододолгия; Жалпы метододолгия және ғылыми зерттеулер әдістері.

Электронды КФФҚ
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты - электронды кинофотофоновидео құжаттардың негізгі, анағұрлым кең тараған типтері және түрлерімен жұмыс жасау, кинофотофоноқұжаттау процесінің ерекшеліктерін ескере отырып, электронды КФФВҚ құру, пайдалану және сақтау қабілетін қалыптастыру. Пәнді оқу нәтижесінде докторант мынандай қабілеттерге ие болады: - архивтану мен құжаттанудың аудиовизуалды құжаттар саласындағы негізгі проблемаларын талдау; - мемлекеттік және ведомстволық архивтерде электронды КФФВҚ кешенін қалыптастырудың және зерттеудің заманауи бағыттарымен жұмыс жасау; - электрондық аудиовизуалды құжаттарды пайдалану және сақтау ерекшеліктерін жүйелеу; - ғылыми-зерттеу жұмысында толықмәтінді мәліметтер базасын және автоматтандырылған ақпараттық-іздеу жүйелерін тиімді пайдалану. Қазіргі заманғы электрондық және ұйымдастыру технологиялары негізінде қоғамды және өндірісті басқару үдерістерін ақпараттық және құжаттық қамтамасыз ету мәселесін сәтті шешу үшін маманға кино-және-фото-фон-құжаттар жүйесінің (KФФҚ), қалыптасуы, сондай-ақ кино-және-фото-фон-құжаттаудың ерекшеліктері туралы білу қажет. Докторанттар заманауи KФФҚ жүйелерінің типологиясы, олардың құрылымы, электронды KФФҚ құрудың ұйымдастырушылық және технологиялық негіздері, оларды бастапқы зерттеуді талдау және тарихи зерттеулерде пайдалану және оларды сақтауды ұйымдастыру ерекшеліктері турасында білім алады.. Пәнді оқу барысында докторанттар төмендегі мәселелерді қарастырады: КФФҚ-ның Қазақстанның құжаттық мұрасындағы орны мен рөлі; қазіргі КФФВҚ жүйелерінің типологиясы; электронды КФФВҚ құрудың технологиялық негіздері.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

ТӘЖІРИБЕЛЕР

Зерттеу
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.

Педагогикалық
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Дәрістерді, семинарларды өткізудің практикалық және оқу-әдістемелік дағдыларын қалыптастыру, ғылыми және теориялық білімдерді, шығармашылық қызметтегі практикалық дағдыларды мамандықтардың пәндерінен сабақ өткізу жағдайында пайдалану; өз заманауи кәсіби техникалары қолдану, оқыту әдісі практикада соңғы теориялық, әдістемелік жетістіктерді қолдануға, оқу-әдістемелік құжаттарды жасауға мүмкіндік береді.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген