Докторантура
Қазақ филологиясы

Қазақ филологиясы

БIЛIКТIЛIГІ

  • ғылыми - педагогикалық бағыт - философия докторы (PhD)

ТҮЛЕКТЕР МОДЕЛІ

1. Ғылыми-зерттеу ордаларында, тіл мен әдебиетті дамыту институттарында, білім беру орындарында қазақ филологиясы саласындағы (тіл білімі, әдебиет тарихы, әдебиет теориясы, өзекті филологиялық бағыттарды, заманауи әдіс тәсілдердің, даму үрдістері мен басым бағыттардың теориялық-әдістемелік қағидаларын, ұғымдық терминологиялық аппаратын) заманауи ғылыми парадигмалар аясында жүйелі білім таныту.

2. Мемлекеттік білім беру басқармасында (БжҒМ, мәдениет министрлігінде, мәдениет, ғылыми, ескерткіштерді қорғау, білім беру салаларында, білім беру департаменттерінде) қазақ филологиясындағы үрдістер, әдіс тәсілдер, проблемалар, жаңа, келелі идеяларға сыни тұрғыда талдау жүргізіп, бағалау және синтездеу. Таным нәтижелерін жаңа білім алудың жолы ретінде бірегейлендіру. Бұл бағыттағы игерген білімдерінің негізінде өзіндік пайымдауларын (ғылыми мақала, баяндама, тезис түрінде) ғылыми негіздеу.

3. Ғылыми-зерттеу және мәдени-ағартушылық салаларында заманауи әлемнің ғылыми бейнесі, қоғамдық өмірдің көрінісі ретінде пәнаралық және мультипәнаралық білімді тұжырымдап, жобалай алу.

4. Сараптама-аналитикалық және ғылыми зерттеу орталықтарында қазақ филологиясындағы қазіргі заманауи ғылыми парадигмалар мен зерттеу технологияларын қолдана отырып, ерекше нәтижені қамтамасыз ететін ғылыми зерттеулердің кешенді үдерісін өз бетінше жоспарлай алу, жүзеге асыру. Ғылыми есеп дайындау.

5. ЖОО-да оқытушылық қызметте, ғылыми жетекшілік жасау барысында қазақ филологиясы бойынша зерттеудің адекватты әдістемелік бағытын таңдау, оларға сыни тұрғыда баға беру. ЖОО-дағы бакалавр және магистратура деңгейінде білім алушылардың ғылыми дағдыларының іргесін қалыптастыру мақсатында қазақ филологиясы саласында ғылыми конференцияларға ұсынылатын және әрі қарай диплом, магистрлік диссертация ұласатын өзекті, сұранысқа ие, проблемалық мәселелерді болжап, жетекшілік жасау.

6. Филология және оған жапсарлас ғылым салаларының әдістемелік және концептуалдық аппаратын қолдана отырып, күрделілік деңгейі әртүрлі, қалыпты емес міндеттерді кәсіби деңгейде шешімін табу. Филологиядағы білім беру үдерісінің құрылымы мен мазмұнын жобалау, модельдеу; білім беру бағдарламаларын жасау, оларды әдістемелік тұрғыдан қамтамасыз ету; ғылыми жобалар ұсыну.


7. Қазақ филологиясы саласындағы өзекті мәселелердің шешімін табу үшін өзімен мәртебесі тең келетін ғылыми қауымдастықпен араласу, танылу. Мемлекеттік басқару органдарында, өкілеттік органдарда баспасөз хатшысы қызметінде шешендік өнер дағдыларын қолдана отырып шаршы топта сөйлеуді жоспарлау және жүзеге асыру. Бақ құралдарына баяндама, мақала әзірлеу.
8. Филология және гуманитарлық білім саласындағы жаңа басым бағыттар мен үрдістерді, проблемалар мен, қазіргі теорияларды сараптау, ғылыми зерттеулердің нәтижелерін сыни бағалау. Оқулықтарды сараптау орталықтарында, аккредиттеу компанияларында оқулық, оқу құралдарын, әдістемелік құралдардың, ғылыми жобалардың, білім беру бағдарламаларының өзектілігін, ғылыми бағытқа сәйкестігін, практикалық маңыздылығын сараптай алу. Сараптама қорытындысын жазу.
9. Ғылыми-зерттеу, педагогикалық қызмет салаларында қазақ филологиясы бойынша ғылыми мәселелердің шешімін тауып және жаңа гипотезаларды ұсына алу, жаңа және күрделі идеяларды өз бетінше, жаңаша генерациялау. Оқу-білім беру, зерттеу міндеттерінің шешімін табу үшін пәнаралық және филологиялық білімді түрлендіре қолдану.

10. Ғылыми-зерттеу, педагогикалық, қолданбалы бағытта рухани жаңғыру бағдарламасы аясында әлеуметтік лингвистиканың теориялық мәселелерін зерделеу; тіл мен мәдениет байланысын халықтық таным негізінде талдау; мәдениет пен ділдің ұлттық кодқа негізделу қажеттілігін ғылыми тұрғыдан саралай білуі; тіл мен діл, тіл мен мәдениет арасындағы тығыз қатынастың негіздерін ғылыми зерделеу және ұлттық кодтың маңызын, тілмен тарихи байланысын ғылыми-теориялық және практикалық тұрғыда меңгеріп, қазақ мәдениеті - әлемдік мәдениет, қазіргі тіл саясатының өзекті мәселелерін саралап когнитологиялық және аксиологиялық талдаулар жасау.
11. Білім беру бағдарламасының бейініне сәйкес келетін, өзектілігі, ғылыми жаңалық дәрежесі жоғары және практикалық маңызға ие, ғылым мен тәжірибенің заманауи теориялық, әдістемелік және технологиялық, жаңа ғылыми жетістіктеріне негізделген филология ғылымының көкжиегін кеңейтетін дәрежеде немесе осы салада ғылыми проблеманың шешімі бола алатындай дәрежеде Thomson-Reuters немесе Scopus базасындағы талаптарға сай мақалалар жариялау және докторлық диссертация жазу.

12. Оқу және ғылыми-зерттеудің басым бағыттарының өзіндік әрекеттерін ғылыми, қоғамдық мүдделермен сабақтастыра алу, этикалық құндылықтармен байланыстыра алу, қоғам мен өндіріс сұранысымен қауыштыра алу. Ғылыми-кәсіби салада қарым-қатынас орнату, ғылыми ұжымда өзінің алған дағдыларын көрсете алу. Қоғаммен өнімді, төзімді, дұрыс қарым-қатынас жасай алуға дайын болу, ғылыми саладағы мәселелерді шешу үшін әлеуметтік қарым-қатынастар жасауға дайын болу.

Бағдарлама паспорты

Мамандығы
Қазақ филологиясы
Мамандық шифры
8D02307
Факультеті
Филология

пәндер

Академиялық жазу
  • Кредит саны - 2
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – жазбаша ғылыми коммуникация саласындағы құзыреттілікті, академиялық коммуникация нормаларына сәйкес мәтіндерді жазу және редакциялау қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы әртүрлі жанрдағы ғылыми мәтіндерді: диссертация, аннотациялар, ғылыми мақалалар, аргументациялық (аналитикалық) эссе, зерттеу негіздемесі және рецензия, филологиялық түсініктемелер және т.б. жасау қабілетін қалыптастырады. Пән әртүрлі жанрдағы ғылыми мәтіндердің құрылымдық-композициялық, стилистикалық ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған.

Ғылыми зерттеудің әдістері
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – филологиялық зерттеу әдістерінің негізгі түрлерін сипаттау және бағалау мүмкіндігін қалыптастыру. Оқыту курсы ғылыми зерттеулердің теориялық және әдіснамалық негіздерін құрайды, олардың түрлері бойынша. Пәннің мақсаты: ғылыми-филологиялық зерттеулер әдістерінің ерекшеліктері, олардың міндеттері мен сатыларына қатысты дұрыс таңдау.

Докторлық диссертацияны жазу және қорғау
  • Кредит саны - 12
  • Бақылау түрі - Докторлық диссертация
  • Сипаттамасы - Докторлық диссертацияны жазу және қорғаудың мақсаты: докторлық диссертацияны қорғау үшін ғылыми-зерттеу жұмыстарының мазмұнын жариялау қабілетін қалыптастыру болып табылады. Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді: 1. теориялық немесе қолданбалы міндеттерді шешуге мүмкіндік беретін жаңа ғылыми негізделген теориялық және эксперименттік нәтижелердің мазмұнын негіздеу немесе нақты ғылыми бағыттарды дамытудағы басты жетістік; 2. қызметтің кəсіби саласының ерекшелігіне қарай берілген тапсырмалардың шешімдерінің толықтығын бағалауды түсіндіру; 3. олар зерттеулер мен практикалық мәселелерді шешудің балама шешімдерін талдай алады және осы нұсқаларды іске асыру перспективаларын бағалайды; 4. ғылыми мәтіндерді жазу дағдыларын қолдануға және оларды ғылыми басылымдар мен презентациялар түрінде көрсету. 5. ғылыми іздестіруді жоспарлау және құрылымдау, ғылыми-зерттеу проблемасын анық көрсету, оны зерттеудің жоспары / бағдарламасы мен әдістерін әзірлеу, мемлекеттік білім беру мекемесінің талаптарына сәйкес ғылыми дәреже бойынша диссертация түрінде ғылыми-біліктілік жұмысын ресімдеу «8D07502 -Стандарттау және сертификаттау (салалар бойынша)» білім беру бағдарламасы бойынша философия докторы (PhD). Докторлық диссертацияны жазу және қорғауды оқу нәтижесінде докторанттар төмендегі мәселелерді қарастырады: Қорғауға ұсынылатын диссертацияларды рәсімдеу үшін құжаттарды ресімдеу. Диссертацияның ақпараттық картасы және тіркеу-тіркеу карточкасы (Visio 2003 форматында). Диссертациялық жұмыстың алдын-ала қорғалған мекемесінің мәжілісінің хаттамасынан үзінді. Жоғары аттестаттау комиссиясына хат жазыңыз. Авторефератты жариялау мүмкіндігі туралы сараптамалық қорытынды. Диссертацияны жариялау мүмкіндігі туралы сараптамалық қорытынды. Есеп комиссиясының отырысының хаттамасы. Дауыс беру бюллетені. Диссертациялық кеңес отырысының стенограммасы. Ғылыми мақалалар тізімі. Ресми қарсыластың жауабы. Жетекші ұйымға шолу. Ғылыми кеңесшіні еске алу.

Қазақ ділі: ұлттық код, ғылым және мәтінтану мәселелері
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Блім алушыларда тіл мен мәдениет, тіл мен діл, тіл мен дін арасындағы байланысты бағалау, осы бағыт бойынша кәсіби талдау дағдыларын қалыптастыру. Әлеуметтік ортадағы, қоғамдағы тілдік қолданыстың рухани және материалдық мәдениетті бағалаудағы маңызы мен орнын, тіл мен саясат, тіл мен дін, тіл мен мәдениет арасындағы тығыз қатынастың негіздерін ғылыми зерделеу. Ұлттық код ұғымына ғылыми негіздеме жасап, оның тілдегі көріністерін нақты деректермен талдау.

ХХ ғасырдың екінші жартысы ­ ХХІ ғасыр басындағы қазақ филологиясының ғылыми басымдықтары
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: болашақ мамандық саласының мазмұнына сай білім алушыда қазіргі қазақ тіл білімі мен әдебиет саласындағы пәнаралық қатынаста негізгі концепциялар, теориялық негіздер және зерттеу бағыттары туралы бүтін, жүйелі, негізгі ұғымдарды тану мен бағалау дағдыларын қалыптастыру, оқу және зерттеу жұмыстарының қорытындысын ғылыми есеп, тезис,докторлық диссертация, ғылыми-зерттеу жобалары түрінде презентациялау.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

пәндер

Академиялық шешендік
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Қазіргі заманғы қазақ тіліндегі риторика мен коммуникациялық теорияның заманауи ақпараттық алмасу құралдары мен іскерлік қарым-қатынас тілі динамикасының болашақ дамуында докторанттардың жүйелік көзқарасын қалыптастыру. Ақпарат алмасудың заманауи құралдары мен іскери қатысымның динамикасын дамыту болашағы тұрғысында қатысым теориясы мен шешендік өнердің өзекті мәселелерін жүйелеу, cөйлеудің әр түрлі стиль мен жазба жанрындағы мәтінге кешенді лингвостилистикалық талдау жүргізу.

Дыбыстар жүйесінің тарихи негізі
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Докторанттарда түркі тілдеріндегі фонологиялық өзгерістердің себептерін және оларды сипаттайтын диахрондық заңдарды интегралды жүйелік идеяны қалыптастыру, түркі тілдеріне қатысты диахрониялық фонология заңдылықтарын қалыптастыру, түркі тілдерінің фонологиялық жүйесіндегі тарихи өзгерістерді түсіндіру.

Қазақ әдебиетінің тарихын дәуірлеудің ғылыми негіздері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: докторанттарға қазақ әдебиетінің тарихын кезең-кезеңмен негіздейтін ғылыми білімдер туралы тұтас жүйелік көзқарасын қалыптастыру. Пәнді оқыту барысында төмендегі қабілеттіліктерді қалыптастыру мақсаты етіледі: - түрлі әдеби кезеңдердегі қазақ әдебиетінің даму ерекшелігін, поэтикасын, проблематикасы мен образдар жүйесін, жанрлық ерекшелігін бағамдай алу; - қазақ әдебиетін дәуірлеу пәнінің нәтижелері бойынша тезис, докторлық диссертация, филологиялық комментарийлер, ғылыми жобалар жазу.

Сөзтану ғылымының өзекті мәселелері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Докторанттарда интегративтік типті зерттеудің жаңа бағыты ретінде сөзтану ғылымының тұтас жүйелік тұжырымдамасын, қазақ тіліндегі қарым-қатынастың әртүрлі формаларының даму тенденциялары туралы жүйелік көзқарасты қалыптастыру. Сөзтану ғылымының негізгі ұғымдары мен категориялары бойынша адекватты кешенді теориялық, әдістемелік дағдыларды таңдау және сыни талдамалар жасау, тезис, докторлық диссертация, филологиялық комментарийлер, ғылыми жобалар жазу.

ХХ ғасыр әдебиетіндегі әдеби-көркемдік ізденістер
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Докторанттар арасында әлемдік тарихи-мәдени процестің контекстінде Қазақстанның әдебиетін дамытудың ұлттық ерекшеліктері мен заңдарының толық жүйелі түсінігін қалыптастыруға бағытталған. Әлемдік әдебиет және Шығыс әдебиеті мәнмәтінінде Қазақстан әдебиетінің даму заңдылықтарын айқындау, қазіргі тарихи-мәдени және көркем үдерістегі қазақ әдебиетінің орны мен рөлін қарастыра алу, зерттеу жобасының нәтижелерін жариялау.

ХХ ғасыр басындағы жазба әдебиеттегі дәстүр мен жаңашылдық
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: докторанттарға қазақ әдебиетіне әсері туралы тұтас жүйелік көзқарасты қалыптастыру, ХХ ғасыр әдебиетіндегі жыраулық поэзияның үлгілерінің поэзияда сақталу мәселелерін ажырату; әлем әдебиетінің қазақ әдебиетіне әкелген жаңашылдығын көру; кей жанрлардың қалыптасуына тигізген әсер, ықпалын талдап, таразылау.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

ТӘЖІРИБЕЛЕР

Зерттеу
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.

Педагогикалық
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: жоғары оқу орындарында педагогикалық қызметті жүзеге асыру, білім беру процесін жобалау және инновациялық білім беру технологияларын пайдалана отырып, оқу сабақтарының жекелеген түрлерін жүргізу қабілетін қалыптастыру. Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген