Докторантура
Филология

Филология

БIЛIКТIЛIГІ

  • ғылыми - педагогикалық бағыт - философия докторы(PhD)

ТҮЛЕКТЕР МОДЕЛІ

ON1. Қазіргі заманғы филологиялық әдіснамалар негізінде тарихи фонетика, тарихи лексикология, тарихи грамматика, тарихи лексикография, әдеби тіл тарихы, жазу тарихы, терминология пәндері бойынша ғылыми жобаларға, зерттеу жұмыстарына ғылыми сараптамалық қорытындылар беру.
ON2. Ғылыми зерттеу жұмыстарына түрлі инновациялық технологияларды, талдаудың жаңа тәсілдері мен әдістерін қолдана алу.
ON3. Пәнаралық зерттеулер негізінде филологияның әртүрлі пәндері бойынша ғылыми талдаулар жасау.
ON4 Іргелі теориялық-практикалық зерттеулер жүргізу нәтижесніде ғылыми ұсыныстар беру.
ON5. Жоғары дәйексөз индексі бар басылымдарға филология саласы бойынша ғылыми зерттеулердің нәтижесі бойынша жарияланымдар әзірлеу.
ON6. Цифрлық білім беру технологияларын пайдалана отырып, жоғары оқу орындарында филология бойынша дәрістер жүргізу.
-----------------------------------------------------------------

Бағдарлама паспорты

Мамандығы
Филология
Мамандық шифры
8D02311
Факультеті
Филология

пәндер

Академиялық жазу
  • Кредит саны - 2
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – жазбаша ғылыми коммуникация саласындағы құзыреттіліктерді, академиялық қарым-қатынас нормаларына сәйкес мәтіндерді жазу және өңдеу қабілетін дамыту; әртүрлі жанрдағы ғылыми мәтіндерді құру: диссертация, аннотациялар, ғылыми мақалалар, дәлелді (аналитикалық) эссе, зерттеуді негіздеу мен шолу, филологиялық түсініктемелер және т.б. Пән әртүрлі жанрдағы ғылыми мәтіндердің құрылымдық, композициялық, стильдік ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған.

Ғылыми зерттеудің әдістері
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: лингвистикалық зерттеу жүргізу қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы өзіне тән анализ принциптері, теориялық негіздері, процедуралары мен тәсілдеріне негізделген лингвистикалық зерттеу әдіснамасын түсінудің негізін қалыптастырады. Пән интернет-ресурстардың, мультимедиялық құралдардың, ғылыми сайттардың, деректер қорының көмегімен зерттеу тәсілдерін интенсификациялауға бағытталған.

Докторлық диссертацияны жазу және қорғау
  • Кредит саны - 12
  • Бақылау түрі - Докторлық диссертация
  • Сипаттамасы - Докторлық диссертацияны жазу және қорғаудың мақсаты: докторлық диссертацияны қорғау үшін ғылыми-зерттеу жұмыстарының мазмұнын жариялау қабілетін қалыптастыру болып табылады. Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді: 1. теориялық немесе қолданбалы міндеттерді шешуге мүмкіндік беретін жаңа ғылыми негізделген теориялық және эксперименттік нәтижелердің мазмұнын негіздеу немесе нақты ғылыми бағыттарды дамытудағы басты жетістік; 2. қызметтің кəсіби саласының ерекшелігіне қарай берілген тапсырмалардың шешімдерінің толықтығын бағалауды түсіндіру; 3. олар зерттеулер мен практикалық мәселелерді шешудің балама шешімдерін талдай алады және осы нұсқаларды іске асыру перспективаларын бағалайды; 4. ғылыми мәтіндерді жазу дағдыларын қолдануға және оларды ғылыми басылымдар мен презентациялар түрінде көрсету. 5. ғылыми іздестіруді жоспарлау және құрылымдау, ғылыми-зерттеу проблемасын анық көрсету, оны зерттеудің жоспары / бағдарламасы мен әдістерін әзірлеу, мемлекеттік білім беру мекемесінің талаптарына сәйкес ғылыми дәреже бойынша диссертация түрінде ғылыми-біліктілік жұмысын ресімдеу «8D07502 -Стандарттау және сертификаттау (салалар бойынша)» білім беру бағдарламасы бойынша философия докторы (PhD). Докторлық диссертацияны жазу және қорғауды оқу нәтижесінде докторанттар төмендегі мәселелерді қарастырады: Қорғауға ұсынылатын диссертацияларды рәсімдеу үшін құжаттарды ресімдеу. Диссертацияның ақпараттық картасы және тіркеу-тіркеу карточкасы (Visio 2003 форматында). Диссертациялық жұмыстың алдын-ала қорғалған мекемесінің мәжілісінің хаттамасынан үзінді. Жоғары аттестаттау комиссиясына хат жазыңыз. Авторефератты жариялау мүмкіндігі туралы сараптамалық қорытынды. Диссертацияны жариялау мүмкіндігі туралы сараптамалық қорытынды. Есеп комиссиясының отырысының хаттамасы. Дауыс беру бюллетені. Диссертациялық кеңес отырысының стенограммасы. Ғылыми мақалалар тізімі. Ресми қарсыластың жауабы. Жетекші ұйымға шолу. Ғылыми кеңесшіні еске алу.

Ескі қазақ жазба ескерткіштерінің тілі
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – ескі қазақ жазба ескерткіштерінің тілдік ерекшеліктерін талдаудың қабілеттерін қалыптастыру. Келесі мәселелер қарастырылады: ескі қазақ жазба ескерткіштері мәтіндеріндегі түркі сөздерінің лексика-семантикалық, фразеологиялық, грамматикалық қолданысын талдау; кірме сөздердің қолдану ерекшелігін анықтау; лексикалық тілдік бірліктердің қазіргі қазақ тілімен сабақтастығын анықтау; ҚТҰК-ның «Тарихи ішкорпустағы» https://qazcorpus.kz/ ескі қазақ жазба мәтіндеріне тілдік талдау жасау.

Қазақ тіл білімі терминдерінің қалыптасуы мен дамуы
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – қазақ тіл білімі тарихындағы ұлттық терминологияның қалыптасу тарихы мен тәжірибесін тереңдетіп меңгерту. Келесі мәселелер қарастырылады: қазақ тілі деңгейлері мен тіл білімі салалары бойынша қалыптасқан терминдердің тарихы, уәжділігі мен ғылыми негізі, қазақ тіл білімін одан әрі дамытудағы рөлі және бүгінгі қазақ тіл біліміндегі орны туралы жан-жақты, терең білімдер жүйесін меңгерту; түпнұсқада жазылған (http://ahmettanu.kz/) терминдерді талдау.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

пәндер

XX ғ. басындағы қазақ тіл білімі
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – ХХ ғасырдың басындағы қазақ тіл білімінің қалыптасуы мен даму кезеңдері туралы білімді жүйелеу, тереңдету. Келесі мәселелер қарастырылады: қазақ тіл білімінің ғылым ретінде қалыптасуының алғашқы кезеңі және ондағы өзекті лингвистикалық мәселелер бойынша білімдерін жүйелеу; қалыптастыру; алғашқы әліппелер мен оқу құралдарында, терминология, емле, т.б. тақырыптарға арналған зерттеулерде қорытындыланған ғылыми тұжырымдарды меңгеру.

Аксиологиялық лингвистика
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – санаға сіңген этносқа тән құндылықтар мен мұраттардың, қызмет нормалары мен құлықтардың, сондай-ақ бағалау түсінігіндегі ұлттық ерекшеліктердің дүниенің құндылық бейнесі ретінде тілде сақталуын зерттейтін аксиологиялық лингвистиканың теориялық және әдіснамалық негіздерін игерту. Пән аясында аксиосфераның құрамын анықтайтын және құндылықтар иерархиясының қалыптасуына ықпал ететін аксиологиялық мәтіндік формалар қарастырылады.

Кеңестік дәуірдегі қазақ тіл білімі
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – кеңес дәуіріндегі қазақ тіл білімінің қалыптасуы мен дамуы туралы білімдерін тереңдету және қазақ ғалымдарының тіл білімі салаларын дамытудағы рөлін таныту. Келесі мәселелер қарастырылады: лингвистикалық мектептердің қазақ тіл біліміне әсерін талдау; ғалымдардың ғылыми еңбектерін және кеңес заманында зерттелген қазақ тіл білімінің салаларын бағалау және түсіндіру.

Қазақ әдеби тілінің түсіндірме сөздігі: құрылымы мен ұстанымдары
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – қазақ әдеби тілінің түсіндірме сөздігін түзудің негізгі теориялық және практикалық ереже-ұстанымдарын меңгерту. Келесі мәселелер қарастырылады: қазақ әдеби тілінің түсіндірме сөздігін түзудің негізгі ұстанымдары; макроқұрылымы мен микроқұрылымы; тілдік бірліктерді лексика-семантикалық және мәдени-семантикалық талдау.

Қазақ тілінің тарихи лексикологиясы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – қазақ лексикасының тарихи дамуын тіл тарихы ~ ел тарихы сабақтастығында қарастырудың ғылыми-зерттеу дағдыларын қалыптастыру. Келесі мәселелер қарастырылады: қазақ тілінің сөздік құрамының қалыптасуы, дамуы туралы зерттеулерді талдау; қазақ лексикасын құраушы лингвистикалық арналарды анықтау; қазақ тілінің этногенезі мен глоттогенезі туралы зерттеулерді талдай отырып, өзіндік ғылыми тұжырым жасай алу.

Қазақ тілінің тарихи синтаксисі
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – қазақ тілі синтаксистік жүйесінің тарихи кезеңін тану дағдысын қалыптастыру. Келесі мәселелер қарастырылады: синтаксистік қатынастар мен грамматикалық формалардың, сөзжасамдық тәсілдер мен формалардың тарихи негізі; грамматикалық категориялардың тарихи парадигмасы; қазақ тілі синтаксистік жүйесінің тарихи кезеңі мен қазіргі кезеңінің ерекшеліктері және сабақтастығы.

Қазақ тілінің этимологиясы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – қазақ лексикасының функционалдық, тарихи-семантикалық даму заңдылығының өзектілігін, тарихи-этимологиялық негізін анықтайтын байырғы түбірлердің этимологиялық реконструкциясын қолданудың дағдыларын қалыптастыру. Келесі мәселелер қарастырылады: салыстырмалы-тарихи, ішкі, сыртқы реконструкция, сөзжасамлық модельдеу, морфемалық талдау әдістерін игеру; түбір морфеманың варианттылығын, фузиялық сипатын, морфологиялық, реликтілік құбылыстарын т.б. агглютинативтік үдерістің тарихи сипаттарын түсіндіріп беру.

ХХ ғасыр басындағы қазақ әдеби тілі
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – ХХ ғасыр басындағы қазақ әдеби тілі тарихын қалыптастырған жазба мұралардың тілін талдауды игерту. Келесі мәселелер қарастырылады: ХХ ғасыр басындағы әдеби тіл ерекшелігін ғылыми негіздеуді игеру; Шәкәрім шығармаларының әдеби тілдің функционалдық стильдерінің дамуына әсерін талдау; зертханалық жұмыстардың көмегімен жазбаша үлгілерді қалыптастырудағы «Қазақ» газетінің рөлін анықтау.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

ТӘЖІРИБЕЛЕР

Зерттеу
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.

Педагогикалық
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Дәрістерді, семинарларды өткізудің практикалық және оқу-әдістемелік дағдыларын қалыптастыру, ғылыми және теориялық білімдерді, шығармашылық қызметтегі практикалық дағдыларды мамандықтардың пәндерінен сабақ өткізу жағдайында пайдалану; өз заманауи кәсіби техникалары қолдану, оқыту әдісі практикада соңғы теориялық, әдістемелік жетістіктерді қолдануға, оқу-әдістемелік құжаттарды жасауға мүмкіндік береді.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген