Магистратура
Тарих

Тарих

БIЛIКТIЛIГІ

  • ғылыми - педагогикалық бағыт - гуманитарлық ғылымдар магистрі

ТҮЛЕКТЕР МОДЕЛІ

ON1 Ұлттық тарих, дүниежүзі тарихы, тарихи демография, мәдени мұра тарихының кәсіби саласында ғылыми-зерттеу жұмысын жүргізу, тарихи зерттеудің әдістері мен аспаптары саласында ғылыми танымды дамытудың қазіргі кезеңдегі жағдайы мен үрдістері туралы терең білімін көрсете білу;
ON2 «Жаңа тарихи ғылымда» (микротарихи, макротарихи, тарихи-антропологиялық және т.б.) қалыптасқан жаңа тәсілдерді қолдану болашағын және қазіргі заманғы ғылымда пәнаралық тәсілдерді құрастыру мен эвристикалық зерттеу моделінқолдану амалдарынжасау;
ON3 Тарихи зерттеу әдістерінің дамуы мен өзгерісіне талдау жасау және өзара байланысты әлеуметтік-гуманитарлық пәндерге (менталдылық, антропология, психология, филология, тіл білімі тарихы) пәнаралық тәсілдерді қолдану стратегияларын ажырату;
ON4 Қазіргі кезеңде қолданылатын пәнаралық тәсілдер негізінде қазіргі заманғы зерттеу тәжірибелерін жүйелі түрде түсінетінін көрсету, пәнаралық тәсілдер дамуын және олардың тарихи білім салаларында қолданылу болашағына талдау жасау;
ON5 Отандық және дүниежүзілік тарих саласындағы ғылыми әдіс-тәсілдер мен негізгі үрдістерді талдау, салыстыру, шет мемлекеттердің әлеуметтік-экономикалық, саяси, конституциялық-құқықтық дамуының іргелі мәселелерін зерттеудің жаңа тәсілдерінің мәнін түсіндіріп беру;
ON6 Ұлттық мемлекеттің этникалық, этномәдени және демографиялық үдерістерін зерттеу қағидаларын жасау, алған білімдерін жинақтау, танымдық және кәсіби қызметінде Қазақстанның тарихи демографиясы ғылыми тұжырымдамасының қолданылу ерекшеліктерін түсіндіру;
ON7 Зерттеу жұмыстарының тақырыптарымен танысуға арналған ғылыми ізденістерді жоспарлау, жұмыстың мақсатын, зерттеу міндеттері мен тарихи зерттеу әдістерін негіздеу және әлеуметтік-гуманитарлық, сонымен қатар жаратылыстану ғылымдарыныңнақты логикалық және математикалық әдістерін қолдану;
ON8 Әлемдік білім беру жүйесі мен герменевтикалық, интуитивті-тұлғалық, ақиқаттық бірегей ғылыми зерттеулерді біріктіретін зерттеу рәсімдері мен әдістерін меңгеру;
ON9 Мәдени мұраны сыни тұрғыда талдау және олардың тарихи, саяси, әлеуметтік, экономикалық, демографиялық, этникалық, мәдени, діни ерекшеліктерін ескере отырып, қазіргі заманғы білім беру жүйесіне бейімдеу;
ON10 Алған білімдерін тарихи ғылымды дамытуға, стандартты ғылыми және кәсіби міндеттерді шешуге пайдалану, негізгі тарихи міндеттерді, зерттеу әдістерін зерттеу мен жүйелеуге байланысты мәселелерді саралау;
ON11 Аналитикалық және зерттеу орталықтарының, қоғамдық және мемлекеттік ұйымдар мен бұқаралық ақпарат құралдарының практикалық қызметін жүзеге асыруға қажетті ақпаратты дайындау және өңдеуге сарапшылық-аналитикалық дағдыларды қолдану;
ON 12 Ағылшын, түрік және т.б. тілдерде кәсіби байланыстар орнату және кәсіби қарым-қатынасты дамыту техникасын меңгеру, оны қолдану, шетелдік және отандық тарихи ғылымда әлеуметтік-гуманитарлық білімді дамыту және өзгерту мүмкіндігін анықтау.

Бағдарлама паспорты

Мамандығы
Тарих
Мамандық шифры
7M02210
Факультеті
Тарих

пәндер

Әлем тарихының іргелі мәселелеріне инновациялық тұрғыдан зерттеу
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Курсты оқу барысында дүниежүзі тарихының іргелі мәселелерін зерттеудің жаңа концептуалдық тұжырымдамалары талданады, Тарихты кезеңдеудің критерийлері мен нұсқалары, антикалық кезеңнен ортағасырларға өтудегі континуитет пен дисконтинуитет мәселесі, дәстүрлі қоғамнан индустриалдық қоғамға өтудің революциялық және эволюциялық жолдары, жаңа және қазіргі заманның саяси теориялары мен альтернативтік идеологиялары, қарастырылады не тұрғыдан қарау, ұлт-азаттық қозғалысы мен отарлық империялардың ыдырауы қарастырылады, әлемдегі орталықтан безіну және орталыққа ұмтылу тенденциялары талданады.

Басқару психологиясы
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Кәсіби өзара әрекеттестікте менеджменттің аса маңызды аспектілерін тәжірибеде қолдану үшін басқару психологиясының іргелі концепциялары туралы білімді қалыптастыру. Басқару психологиясының негізгі принциптері, басқару әрекетіндегі тұлға, тұлға мінез-құлқын басқару, заманауи идеялар, топтық құбылыстарды басқару психологиясы, мотивация және практикалық рефлексия.

Ғылым тарихы мен философиясы
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Қазіргі философияны ғылыми білімдер жүйесі, оның ішінде рационалды-теориялық түсінудегі дүниетанымдық көзқарас ретінде түсіну. Пән ғылыми ойлаудың эволюциясы мен дамуының аспектілерін, тарихи сәттерді, ғалымдар мен ғылыми мектептердің ғылымның қалыптасуына қосқан үлесін және ғылыми қызметтің этикалық және әлеуметтік аспектілерін қамтиды.

Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау (ағыл.)
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – болашақ маманның ғылыми-зерттеушілік мәдениетін қалыптастыру, ғылым мен қоғамның дамуы жағдайында ғылыми-зерттеу қызметін ұйымдастырудың теориялық және әдістемелік принциптерін зерделеу. Пән талдау әдістері мен тәсілдерін, ақпараттық ғылыми ресурстарды пайдалана отырып, өз бетінше ғылыми зерттеулер жүргізу қабілетін дамытуға бағытталған.

Жоғары мектептің педагогикасы
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Жоғары оқу орындарында тиімді оқытудың педагогикалық теориялары мен практикалық стратегияларын қамтамасыз ету, сыни тұрғыдан ойлауға және оқудағы табысқа тәрбиелеу. Курс оқыту әдістерін, оқу жоспарын жобалауды, бағалау әдістерін және мұғалімдерді инклюзивті және ынталандырушы оқу орталарын құруға дайындайтын сыныпты басқару стратегияларын зерттейді.

Қазіргі тарихи ғылымдағы пәнаралық әдістер
  • Кредит саны - 9
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пән тарих ғылымының пәнаралық байланысы туралы ойын қалыптастырып, тарихи үрдісті зерттеудегі заманауи пәнаралық әдіс-тәсілдерді оқытады. Аталмыш курста тарих ғылымын зерттеудегі салыстырмалы талдау әдістері қолданып, теориялық модель және зерттеу техникасындағы мәселелерге заманауи шешім жасалады. Әлеуметтік және гуманитарлық, сонымен қатар жаратылыстану ғылымдарына нақты логикалық және математикалық әдістер қолданылады.Заманауи тарих ғылымының жағдайы тарихи үрдістегі теориялар, тарих ғылымындағы білімнің қордалану тұрғысында жаңа методологиялық тұрғылар негізінде қазіргі тарихи мектептер мен бағыттардың байланысы мәселелерін терең және кең түрде зерттеуге бағытталған.

Отан тарихының өзекті мәселелері
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Курстың мақсаты - ұлттық тарихты зерделеудің жаңа теориялық және әдіснамалық тәсілдерін, соның ішінде ғылыми-зерттеу стратегияларының және тарихнамалық жаңалықтардың өзгеруін талдау қабілетін қалыптастыру. Курс қазіргі заманғы когнитивті парадигмалардың эпистемологиялық тамырын, ауызша тарих, тарихи география, әлеуметтік және экономикалық тарих мәселелеріне пәнаралық тәсілдерді зерттейді.

Шетел тілі (кәсіби)
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты – шет тілі білімінің халықаралық стандарттары бойынша құзыреттіліктерді меңгеру және жетілдіру және мәдениетаралық, кәсіби және ғылыми ортада қарым-қатынас жасау. Магистрант жаңа ақпаратты біріктіріп, тілдердің ұйымдастырылуын түсініп, қоғамда өзара әрекеттесіп, өз көзқарасын қорғауы керек.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

пәндер

Әлемдік тарихи кеңістіктегі дала өркениеті
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Курсты оқу барысында магистранттар келесі аспектілермен танысады: өркениеттердің тарихи типтерін, өркениет типтерінің тарихи үдерістерге сай дамуы мен өзгеруін анықтау. Курс аясында өркениеттің пәні, негізгі теориялары ашып қарастырылып, Дала өркениетіне анықтама беріледі. Бұдан басқа аталмыш мәселені зерттейтін негізгі ғылыми мектептер қарастырылады.

Демографиялық және миграциялық саясат
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәнді оқу кезінде магистранттар келесі аспектілерді зерттейді: саясаттағы демографиялық және көші-қон үрдістерінің тиімділік негіздерін, қоғамдағы адам дамуының үдерістеріне байланысты болжамдарды құрастырудағы көрсеткіштердің маңызын анықтайтын болады. Курс аясында демографиялық және көші-қон саясатының мәні, негізгі принциптері, адамның демографиялық мінез-құлқын басқару, саясаттағы халықтану мәселелерінің сипаттамалары мен құндылықтары бойынша қазіргі заманғы түсініктері ашылады.

Европалық отарлық империялардың тарихы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Ұсынылып отырған курс Еуропа отарлық империяларының Жаңа Дүниені игеруден басталып қалыптасу тарихының негізгі теореиялық мәселелері мен нарративтерін қамтиды Пәнді оқу барысында «отаршылдық», «отарлық империя», «отар» және «метрополия» сияқты тарихи тү сініктердің мәні қарастырылады, Британ, Француз, Ресей және Голланд отарлық империяларының тарихы талданады. .

Ежелгі және ортағасырлық Қазақстан тарихын зерттеудегі түркі факторы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Бұл курс түркі әлемі тарихының бір бөлігі ретінде қазақ халқының этно-, саяси-, мәдени мәселелерін,оның ішінде пән аралық зерттеулердің жаңа деректерін контекстіндегі дәстүрлі дүниетанымның қалыптасу кезеңдерін, этномәдени синтез процестерін,зерттеуд іқамтиды.

Еуразия өркениеті мен тарихындағы ғұндар
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты ұлыстардың Ұлы көші-қонын анықтайтын Еуразиядағы ғұндардың тарихымен байланысты нақты нақты тарихты сипаттау және талдау. Пәнді оқу нәтижесінде магистрант мына құзыреттерге ие болады: - IV с. AD 70-ші жылдары Оңтүстік-Шығыс Еуропаны ғұндардың Еуразия мен Еуропадағы IV-V ғғ. тарихымен байланысты көрсете білу - ғаламдық тарихи дамудың жалпы парадигмасымен жеке құбылыстарды көздердегі сыни талдау арқылы корреляциялау арқылы Хун Патшисінің тарихын зерттеуден алынған білімдерді қолдануға; - Шығыс пен Батыстың өзара әрекеттесу сипатын, дәстүрлер мен мәдениеттердің синтезін, сапалы жаңа өркениеттің және әлеуметтік қатынастардың қалыптасуына үлкен әсерін тигізді.

Империялар зерттеудегі заманауи көзқарастар
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәнді оқып-үйрену кезінде магистранттар келесі аспектілерді зерттейді: империялық, ұлттық және «аймақтық» терминдер империялар мен ұлттық қозғалыстардың тарихымен байланысты мәліметтермен жұмыс жасау кезінде; империялар мен ұлтшылдық тарихы туралы қазіргі ғылыми және публицистикалық еңбектерге талдау және сыни тұрғыдан баға беру; зерттеу нәтижелерін жариялау және пікірталастарда өз көзқарастарыңызды қорғау.

Қазақ интеллегенциясының тарихы мен тағдыры (ХV- XXI ғ. басы)
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәнді оқу барысында магистранттар келесі аспектілермен танысады: тарихтағы тарихи тұлғалардың рөлі мен қызметіне ғылыми талдау, тұлғалардың тарихи типтерін сыныптау, тарихи тұлғалардың және олардың әлемдік және ұлттық тарихтағы рөлі мен орнына қатысты қазіргі көзқарастарды талдау.

Қазақ хандығының құрылуының өзекті мәселелері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Саяси сахнада және Шығыс Дешті – Қыпшақ территориясында ұлттық қазақ мемлекетінің пайда болуы біріншіден ежелден ХҮ ғасырға дейінгі саяси, әлеуметтік, этникалық, мәдени, рухани және мемлекеттік үдерістің заңды қорытындысы, екіншіден осы аудандағы барлық тарихи үдеріс пен бастамалар Қазақ хандығының тарихымен тікелей байланысты. XV ғасыр ортасында құрылған Қазақ хандығы - қазақ халқының ұлттық сипаттағы мемлекеті. Курсты оқу барысында магистранттар Қазақстан аумағындағы мемлекеттіліктің теориялық мәселелерімен танысады. Сондай-ақ Қазақстан аумағындағы мемлекеттер тарихымен таныса келе, Қазақ хандығы құрылғанға дейінгі мемлекеттік дамудың сабақтастық және үздіксіздік принципі сақталғанына көздерін жеткізеді. Қазақ хандығы құрылуындағы өзекті мәселелер: тақырыптың теориялық мәселелері, деректік, тарихнамалық мәселелері, саяси, этникалық алғышарттар, қазақ хандарының шығу тегі мәселелері, хандықтың құрылуының барысы мен кезеңдері мәселелері, тарихи маңызы секілді тақырыптар қарастырылады. Сондай-ақ "қазақ" этнонимі мәселесі де жеке тақырып ретінде қарастырылады.

Қазақстандағы дәстүрлі ислам генезисі
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты тарих, шығыстану ғылымдарының соңғы нәтижелерін есепке ала отырып жергілікті исламның пайда болуының кезеңдері мен факторларын, және оны исламның жалпы қағидаттары мен түркі этномәдениетінің синтезі ретінде қабылдау, төл мұсылман мәдени дәстүрінің заңды құбылыс екеніне қисынды аргументтер жүйесін құрастырып беру, әртүрлі діни ағымдардың төркінін ажырата білуге және исламның ұлттық моделін негіздеуге қабілет. Пәнді оқу нәтижесінде магистрант мына құзыреттерге ие болады: - исламның генезисін зерттеудің пәнаралық тәсілдерді қолданыста көрсету - дін тарихы саласындағы саналуан тұрғыларды талау және салыстыру, сол сияқты қоғамдағы тарихи-діни проблемаларды шешу -тарихи ғылыми танымның перспективалық сызба нұсқасын құрастыру - қазақ дәстүрі мен ислам кешенінің арақатынасына байланысты өзіндік пікірін қалыптастыру.

Қазақстандағы тоталитарлы социализм
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - 1917 жылы билік басына келген кеңес үкіметінің құрмамында болып, нәтижесінде еліміздің коммунистік қоғамның утопиялық идеялары жүзеге асты. Соған орай курсты оқыту барысында кеңестік биліктің жүргізілуі, репрессиялау саясатының орын алуы мен оның жүргізілу кезеңдері, тоталитарлық социализмның басты көріністері нақтыланады. Әсіресе тоталитарлық жүйе тұсындағы күштеу саясатының салдары, түрлі эконмикалық реформалар мен оларды жүзеге асуырудағы асыра сілтеушіліктер, ұлттық автономияларда жүргізілген күштеу саясаты салыстырмалы түрде қарастырылады.

Қазақстанның халық тұрғындары
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Курстың мақсаты – Халықтың демографиялық және көші-қон сипаттамаларының мәселелерін шешуде демографиялық даму көрсеткіштерін көрсететін құрылымдарға әлеуметтік ғылыми зерттеулер жүргізу барысында білімі мен зерттеу дағдыларын қолдана білу қабілетін қалыптастыру. Курсты оқу барысында магистранттарда төмендегідей қабілеттерді қалыптастыру: 1. халықтану мәселелерін зерттеу үшін 2009 жылғы санақ көрсеткіштері мен 2019 жылғы ағымдық көрсеткіштерді қолдану теориясы мен тәжірибесінің қазіргі жағдайын түсіну; 2. халық санағының негізгі статистикалық көрсеткіштері мен ағымдағы көрсеткіштерді ғылыми зерттеудің ерекшеліктері мен әдіснамалық мәселелерін талдау; 3. демографиялық үдерісті басқарудың тиімділігін арттыру мақсатында Қазақстан халқының нәсілдік, тілдік, этникалық, діни құрамын сипаттау және қолдану.

Орталық Азия халықтарының рухани және мәдени тарихтағы тұлғалардың рөлі мен орны(кросс-тәртіптік тәсіл)
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәнді оқу барысында магистранттар төмендегі аспектілермен танысады: Орталық Азия халықтарының тарихи және мәдени байланыстарының маңызын кросс-тәртіптік тәсіл негізіндеанықтау. Курс аясында Орталық Азия халықтарының тарихи және мәдени байланыстарының негізгі принциптері, кросс-тәртіптік тәсілнегізінде тұрғындардың демографиялық мінез-құлқын басқару, халық тұрғындарының саны қазіргі пікірлер сипаттамалары және құндылықтары бойынша ашылады.

Орталық Азия халықтарының тарихи және мәдени қарым-қатынасы (кросс-тәртіптік тәсіл)
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәнді оқу барысында магистранттар төмендегі аспектілермен танысады: Орталық Азия халықтарының тарихи және мәдени байланыстарының маңызын кросс-тәртіптік тәсіл негізіндеанықтау. Курс аясында Орталық Азия халықтарының тарихи және мәдени байланыстарының негізгі принциптері, кросс-тәртіптік тәсілнегізінде тұрғындардың демографиялық мінез-құлқын басқару, халық тұрғындарының саны қазіргі пікірлер сипаттамалары және құндылықтары бойынша ашылады.

Орталық Азиядағы мәдениетаралық өзара іс -қимыл (ежелгі және орта ғасырлар)
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Бұл курс ежелгі және орта ғасырлардағы Орталық Азиядағы мәдениаралық өзара әрекеттестіктің сипаты мен формаларын түсінуге бағытталған. Курсты оқып үйрену мәдени аралық өзара әрекеттестіктің әдіснамалық, тарихи және мәдени аспектілерімен - кеңістік, диалог, «басқалар», аймақтың картиналық картографиясымен, негізгі баяндауыштар мен, дінаралық өзараіс-қимылмен және оның көркемдік және артефактілердегі символдықкөрінісі мен танысуға мүмкіндікбереді.Сондай-ақ, курста қазіргі заманғы мәдениет аралық өзара іс-қимыл, ЮНЕСКО бағдарламалары және осы саладағы іс-шаралар қарастырылады.

Тәуелсіз Қазақстанның демографиялық даму тарихы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Курстың мақсаты - демографиялық және көші-қон саясаты, қазіргі жағдайдың өзекті мәселелері туралы ғылыми түсінік қалыптастыру, жалпыұлттық санақ және жаһандық реттелмейтін көші-қон кезеңінде демографиялық және көші-қон өзгерістерін ғылыми зерттеуде алынған нәтижелерді қолдану қабілетін қалыптастыру. Курсты оқыту барысында магистранттарда төмендегі қабілеттерді қалыптастыру: 1. Саясаттағы демографиялық және көші-қон процестерінің теориясы мен тәжірибесінің қазіргі жағдайын түсіну; 2. Саясаттағы демографиялық және көші-қон процестерінің негізгі көрсеткіштерін ғылыми зерттеудің ерекшеліктері мен әдіснамалық мәселелерін талдау; 3. Саяси процесті басқарудың тиімділігін арттыру мақсатында демографиялық және көші-қон процестерін зерттеу әдістерін қолдану және сипаттаую

Ұлттық тарихтың өзекті мәселелері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәнді оқу барысында магистранттар келесі аспектілерді қарастырады: ұлттық тарихты зерттеудегі дәстүрдің рөлі, ұлттықтарихты зерттеудің негізгі қағидаттарын айқындау, Қазақстанның ұлттық тарихының тарихи кезеңдерінің ерекшеліктерін жіті қарастыру. Курс шеңберінде ұлттық тарихты зерттеудің пәні, әдіснамасына, әлемдік тарихтағы қазіргі бағыттар мен мектептерге көңіл бөлінеді.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

ТӘЖІРИБЕЛЕР

Зерттеу
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.

Педагогикалық
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: жоғары оқу орындарында педагогикалық қызметті жүзеге асыру, білім беру процесін жобалау және инновациялық білім беру технологияларын пайдалана отырып, оқу сабақтарының жекелеген түрлерін жүргізу қабілетін қалыптастыру. Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген