Магистратура
Қазақ филологиясы

Қазақ филологиясы

БIЛIКТIЛIГІ

  • ғылыми - педагогикалық бағыт - филология ғылымдары магистрі

ТҮЛЕКТЕР МОДЕЛІ

1. Әлемдік ғылым кеңістігіндегі философияның ролін зерделеу. Қазіргі ғылыми парадигмалар аясында ғылым тарихы, философия, психология, педагогиканың теориялық-әдіснамалық қағидаттарын білім беру және кәсіби мақсаттағы мәселелердің шешімін табуда қолдану.
2. Қазақ филологиясының негізгі заңдылықтарына сүйеніп, тіл мен әдебиет теориясы, тарихы салаларының қағидаларын меңгеріп, жаңа ғылыми парадигмалар негізінде белсенді үдерістерді, пәнаралық өзекті мәселелерді айқындауда білімнің когнитивтік нәтижелерін құзыреттілік құралы ретінде пайдалану.
3. Пәнаралық білім негізінде филологиялық зерттеу методологиясын меңгеріп, зерттеу жүргізуде заманауи әдістердің басым және әлсіз тұстарын бағалай отырып, технологиялық шешімін табу.
4. Білім беру бағдарламасының бейініне сәйкес, әлемдік халықаралық тәжірибеге, ұлттық құндылықтарға, тіл мен әдебиеттің қағидаларына (антропоөзектілік, андроөзектілік, мәтін, мәнөзектілік) негізделген магистрлік диссертация жазу, дәйексөз индексі жоғары «Scopus» деректер базасындағы, БҒСБК ұсынған журналдарда мақалалар жариялау.
5. Лингвопоэтика, лингвокогнитология, лингвоэкология, лингвоаксиология, психолинвистика, функционалды стилистика т.б. тіл білімі бағыттарының теориялық және әдіснамалық негізін меңгеріп, өзекті ғылыми-теориялық тақырыптар бойынша жоба ұсыну, ұжымдық зерттеу жұмыстарына қатысу.
6. Ғылыми зерттеу үдерісінде және тиісті кәсіби салада қарым-қатынас құралы ретінде шет тілдерін қолдана білу.
7. Қазақ тілінің синхрониялық сипатын іргелі филологиялық білім негізінде диахрониялық тұрғыда саралау. Салыстырмалы-тарихи, этимологиялық, типологиялық зерттеу әдістерін пайдалана отырып сөздіктер құрастыруға қатысу.
8. БАҚ саласында, ақпараттық-аналитикалық орталықтарда басымдыққа ие тақырыптарды іріктеу: түрлі дереккөздерден маңызды деректерді жинау, талдау, саралау. Материалды БАҚ форматының талабына және аудитория сұранысына сай сәйкестендіру. Материалды редакциялауда автор ойының мағынасын толық ашатын әдістерді қолдану, мәтінді орфография, пунктуация ережелеріне сәйкес түзету, публицисткалық стильге сай өңдеу.
9. Алаштық зерттеушілердің тұжырымдарын бүгінгі таңдағы тіл біліміндегі жаңа бағыттармен, инновациялық парадигмалармен байланыстыра талдау.
10. Ұлттық кодты – ұлттық құндылықтардың негізі, түпқазығы ретінде қарастырып, оның тілдегі көрінісіне түркі және қазақ ғұламалары еңбектері негізінде когнитивтік кешенді талдау жасау.
11. Басқару психологиясын игеріп, білім беру және ғылым саласында менеджер болу, басқару-әкімшілік саласында, құзырлы орындарда, тіл саясаты бөлімдерінде филолог маман ретінде тілдік жағдаятты экстралингвистикалық үдерістермен байланыстыра отырып баға беру.
12. Білім беру мекемелерінде кәсіби педагогикалық қызметті жүзеге асыру. ЖОО-да оқытуға қажетті әдістемелік, теориялық, тәжірибелік ұғым-түсініктерді білу, түсіну. Заманауи технологияларды, оқыту әдіс-тәсілдерін қолдану. Алдыңғы қатарлы педагогикалық тәжірибелерді, дәстүрлі және жаңа әдістерді меңгеру, тәжірибе жүзінде қолдану. Оқу үдерісінде бағдарлама мазмұнын жасауға қажетті материалдарды білу.
13. Ұлттық әдебиет дамуында дара орындары бар ұлы тұлғалардың өмірбаяндық, шығармашылық ізденістерін кешенді түрде саралау, ғылыми зерттеу жүргізу. Әдеби шығармаларды зерттеуге қатысты талдаудың қазіргі әдістерін сыни бағалау.
14. Ұлттық әдебиеттің құрылымын зерттеу бағыттары мен көркемдік-эстетикалық ерекшеліктерін, философиялық-әдістемелік мәселелерін саралау, көркем шығарманы мәдениет феномені ретінде талдап, әдеби шығарманы жалпы адамзаттық құндылықтардың аксиологиясы ретінде қарастыру.

Бағдарлама паспорты

Мамандығы
Қазақ филологиясы
Мамандық шифры
7M02313
Факультеті
Филология

пәндер

Басқару психологиясы
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін қолдану қабілетін қалыптастыру. Курс аясында пән, басқару психологиясының негізгі принциптері, басқарушылық өзара әрекеттесудегі тұлға, жеке тұлғаның мінез-құлқын басқару, топтық құбылыстар мен процестерді басқару психологиясы, көшбасшы тұлғасының психологиялық ерекшеліктері, жеке Басқару стилі, басқарушылық қызметтегі әсер ету психологиясы, жанжал жағдайларын басқару ашылады.

Ғылым тарихы мен философиясы
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Қазіргі философияны ғылыми білімдер жүйесі, оның ішінде рационалды-теориялық түсінудегі дүниетанымдық көзқарас ретінде түсіну. Пән ғылыми ойлаудың эволюциясы мен дамуының аспектілерін, тарихи сәттерді, ғалымдар мен ғылыми мектептердің ғылымның қалыптасуына қосқан үлесін және ғылыми қызметтің этикалық және әлеуметтік аспектілерін қамтиды.

Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: нәтижелерді өңдеудің заманауи әдістерін қолдана отырып, аударматану саласындағы ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау дағдыларын қалыптастыру. Оқылатын болады: аударма саласындағы ғылыми зерттеулердің негіздері; мәтінді талдаудың заманауи әдістері; ақпараттық технологиялар; ғылыми мәселелерді тұжырымдау және шешу; ғылыми әдістерді таңдау.

Жоғары мектептің педагогикасы
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Жоғары оқу орындарында тиімді оқытудың педагогикалық теориялары мен практикалық стратегияларын қамтамасыз ету, сыни тұрғыдан ойлауға және оқудағы табысқа тәрбиелеу. Курс оқыту әдістерін, оқу жоспарын жобалауды, бағалау әдістерін және мұғалімдерді инклюзивті және ынталандырушы оқу орталарын құруға дайындайтын сыныпты басқару стратегияларын зерттейді.

Қазақ әдебиетінің жаңа бағыттары
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Қазақ әдебиетінде қалыптасқан білімнің жаңа парадигмаларының жүйелері, оның дамуы мен қалыптасу ерекшеліктері қамтылған. Әдебиеттану саласы бойынша структуралистік, герменевтика, типологиялық, салыстырмалы, функционалды, мәдениетаралық қатысым т.б. антропоөзектік бағыттардың ұғымдары мен категориялары және оларды зерттеу әдістерімен бірге қазақ әдебиетінің шет елдерде насихатталуы, әлемдік үрдістердің қазақ әдебиетінде көрініс табуы, хронотоп, архетип және әдеби шығармаларды аксиологиялық тұрғыдан талдау мәселелелері қарастырылады.

Қазақ лебізінің ғылыми парадигмалары
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Қазіргі қазақ лебізінің (сөйлеу) ерекшелігі мен қызметі, функционалды-семантикалық, қолданыстағы лебіздің өзекті мәселелері антропологиялық ғылыми теориялар негізінде қарастырылады. Лебіз теориясының тіл біліміндегі негізгі қағидаларының қалыптасуы мен даму жолдарын жүйелеу, функционалды-семантикалық ерекшеліктерін саралау, сөйлеу жүйесінің мәні мен маңызын, сөз қолданысындағы нормалардың көрінісі мен ерекшелігін, диалог пен монологтың қызметін, түрлері мен қолданысын әлеуметтік-психологиялық, лингвофилософиялық, аксиологиялық аспектіден саралау көзделеді.

Қазақ тілі: ұлттық құндылықтар парадигмасы
  • Кредит саны - 9
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Қазақ халқының болмысы мен танымында тарихи қалыптасқан ұлттық-мәдени кодтар когнитивтік лингвомәдени бағытта қарастырылады. Ұлттық концептер мен құндылықтар жүйесін когнитивтік және лингвопсихологиялық талдаулар негізінде кешенді анықталады. Тарихи, мәдени, рухани болмыс пен концептер Адам (ізгілік, адалдық, адамгершілік, парыз, намыс, ар, этикет, инабаттылық), Қоғам (бірлік, бүтін, тұтастық), Табиғат үштігі бойынша когнитивтік лингвомәдени бағытта жүйеленеді.

Шетел тілі (кәсіби)
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты – шет тілі білімінің халықаралық стандарттары бойынша құзыреттіліктерді меңгеру және жетілдіру және мәдениетаралық, кәсіби және ғылыми ортада қарым-қатынас жасау. Магистрант жаңа ақпаратты біріктіріп, тілдердің ұйымдастырылуын түсініп, қоғамда өзара әрекеттесіп, өз көзқарасын қорғауы керек.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

пәндер

Абайдың поэтикалық әлемі
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - ААбай Құнанбаевтың ақындық әлемін зерттеудің көкейкесті міндеттерін айқындау жолдары, Абайдың шығармашылық мұрасына пәнаралық зерттеулер жүргізген ғалымдар еңбектерінің ерекшеліктері, Абай және қазақ поэзиясындағы дәстүр мен жалғастық, шығармаларының көркемдік ерекшелігі, өлең үлгісі, жанрлық сипаты, қазақ поэзиясының өлең өрнектері тілдік зерттеу нәтижесі бойынша қарастырылады.

Алаштану: ХХ ғасыр басындағы қазақ тіл білімі
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Қазақ тіл білімінің даму тарихы кезеңдерге жіктеліп, қазақ тіл білімінің қалыптасып, даму кезеңіндегі ғалымдардың ұстанымдары сараланады; А.Байтұрсынұлы, Е.Омаров, Қ.Кемеңгерұлы, Т.Шонанов, Қ.Басымұлы, Қ.Жұбанов, т.б. ғалымдардың ұстанымдары өздеріне дейінгі және кейінгі ғалымдардың ұстанымдарымен салыстырыла сипатталып, уәжделеді; ұлттық тіл білімі қалыптаса бастаған кезеңдегі ғалымдардың тіл білімінің түрлі салаларына қосқан үлесі сарапталып, қазақ тіл біліміндегі орны нақтыланады.

Коммуникативтік бірліктердің психолингвистикалық аспектісі
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Психолингвистиканың зерттеу нысанын сипаттау және саралау, мәтіндегі эмоционалдылық, экспрессивтіліктің адам психологиясымен байланысын талдау, коммуникативтік бірліктердің сөйлеу үдерісінде жүзеге асуы мен оны түсінудегі (қабылдау) жалпы заңдылықтары, грамматикалық құрылымдардың сөйлеуде іріктелуінің психолингвистикалық негіздері, тіл, сөйлеу және танымдық үдерістер, психолингвистика бағытының зерттеу әдістері мен тәсілдері қамтылады.

Қазақ әдебиетіндегі ұлттық идея философиясы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пән мазмұнында қазақ әдебиеті мен әдебиеттанудағы ұлттық идея философиясын пәнаралық байланыстар негізінде айқындау жолдары, әдебиеттанудың әдіснамасы, көркем сананың табиғаты, көркем шығармадағы дүниетаным мәселелері қарастырылады. Сонымен қатар тұлға концепциясын философиялық-адамгершілік құндылықтар жүйесінің негізі ретінде айқындауға, көркем шығарманы мәдениет феномені ретінде талдауға, әдеби шығарманы жалпы адамзаттық құндылықтардың аксиологиясы ретінде қарастыруға бағытталған.

Қазақ әдебиетІнің көркемдік-эстетикалық әлемі
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пән қазақ әдебиетінің көркемдік-эстетикалық табиғатын танытып, әдебиеттегі эстетизация нысанына айналған заттар мен қатынастарды қазақ менталитетінің ерекшелігіне сай, халықтың мәдени дәстүрінің мәнмәтінінде қарастыруға бағытталған. Әр кезеңдердегі ақын-жазушылар шығармашылығындағы эстетикалық идеал, категориялар, қатынас, талғам, бағалау, қабылдау, тартыс табиғаты, авторлық позиция секілді маңызды теориялық мәселелер пән мазмұнын құрайды.

Қазақ дискурсын зерттеу технологиялары
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Дискурс онтологиясын анықтау, дискурстың жанрлық ерекшеліктерінің әдістемелік технологиялары, негізгі бағыттар мен мектептер, дискурсты зерттеудің басты қағидаттары, талдаудың философиялық-әдістемелік негіздері, дискурстың лингвистикалық әлеуметтік-психологиялық, лингвопрагматикалық т.б. аспектіде зерттеу технологиялары, дискурстағы сөйлеу тәсілдерінің қолданылу ерекшелігі қарастырылады.

Қазақ лексикасы дамуының этимологиялық негіздері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пән мазмұнында қазақ тілінің тарихи даму кезеңдеріндегі лексикалық өзгерістер, сөз мағынасының дамуына әсер етуші құбылыстар, қазақ тілінің тарихи деректеріне тарихи-салыстырмалы, когнитивтік, ономосиологиялық талдау жүргізу әдістері, тіл диахрониясындағы өзекті мәселелер, сөздердің семантикалық дамуы, байырғы сөздердің құрамы мен құрылысын анықтау тәсілдері қамтылады.

Қазақ медиа-мәтінінің прагматикасы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пән мазмұны медиа-мәтіндердің ғаламның медиа-бейнесін қалыптастырудағы рөлін, ақпарат ұғымы мен әлеуметтік сипатын, ақпараттың прагматикалық аспектісін, газет мәтініндегі адресант пен адресат арасындағы рөлдік қатынастарды; түрлі дереккөздерден маңызды деректерді талдау, жинау, оларды сұрыптауды, өңдеуді қамтиды. Бүгінгі медиа-мәтіндегі адресанттың өз прагматикалық ұстанымын жеткізу, медиа-мәтінге лингвопрагматикалық тұрғыдан баға беру, қоғам дамуының түрлі аспектілеріндегі басымдықтарды болжау жолдары мен әдістері қарастырылады.

Қазақ тілінің когнитивті грамматикасы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Когнитивті грамматиканың теориялық негізі, ұғымдары мен категориялары, ұстанымдары сипатталады; когнитивті грамматиканың қалыптасып, дамуы, қазақ тіліндегі грамматикалық категориялардың антропоөзектілігі, өзге ғылым салаларымен байланысы көрсетіледі; когнитивті грамматиканың метатілі, концептілеу, категориялау ұстанымдары туралы ақпарат беріледі; ғаламның сөзбен, концептімен көрсетілуінің ерекшеліктері сипатталады; когнитивтік грамматиканың дамуындағы жаңа тенденциялар, ғылыми шешімді қажет ететін өзекті мәселелер туралы ақпарат беріледі.

Лингвопоэтика негіздері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Қазақ көркем сөз өнерінің поэтикасы, сөздегі мән мен мағынаның ерекшелігі, көркем мәтіндегі поэтикалық қолданыстардың когнитивтік негізділігі, көркем сөздегі басты концепциялық тұжырымдар, сөз бен ой арасындағы байланыстың мәні, сөйлеу барысындағы сөз қолданысы, тіркестер және жеке сөздердің қолданылуы, сонымен қатар кісінің сана деңгейін, ішкі болмысын, білім мен білік деңгейін танудың басты құралдары, лингвопоэтикалық және когнитивтік талдау әдістері қарастырылады.

М. Әуезовтің әдеби әлемі
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пән мақсаты: қазақ әдебиеті тарихында айрықша орны бар, әдеби даму тарихында үлкен рөл атқарған Абай Құнанбайұлы мен Мұхтар Әуезов арасындағы рухани, идеялық байланыстарды, сабақтастық тарихымен магистранттарды таныстыру. Пән М.О. Әуезовтың әдеби шығармашылығы мен әдеби зерттеулерін, бүгінгі қазақ әдебиетіндегі Әуезов дәстүрін зерттеуге бағытталған. Ұлттық әдебиет дамуында дара орындары бар аса көрнекті, ұлы тұлғалардың шығармашылық ізденістерін, қайталанбас шығармаларын кешенді түрде ғылыми-зерттеу жасау әдістері қарастырылады.

Мәтін талдаудың лингвистикалық аспектілері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пән мәтіннің белгілері - құрылымдық, интегративті, сабақтастық, бүтіндік, мәтін түзудегі емле белгілерінің қызметіне; категориялар - уақыт, кеңістік, диалог, оқиғаға бағытталады. Мәтіннің негізгі белгілері мен коммуникативтік құрылымы, лингвостилистикалық, лингвопоэтикалық әдіс- тәсілдер негізінде мәтінді талдау түрлері, түрлі жанрлы мәтіндерді іздеу жұмыстарын жеңілдету үшін мәтіннің кілт сөздерін анықтау және редакциялау машықтары қарастырылады.

Сөйлеу және тіл экологиясы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Қазіргі тілдік және тілдік емес факторлардың сөз экологиясына ықпалы, экологиялық мәселелердің тіл деңгейлерінде көрініс табуы, тілдік норма және қалыптану, өзгеру сипаттарының бағыттары, «Тіл экологиясы» түсінігінің негізгі аспектілері (мәдени, жанрлы-стилистикалық, нормативті, реттеуші), тілдік үдерістердің тарихи-мәдени сипаты, тілдің жағдайын анықтайтын экстралингвистикалық факторлар, оның игі және кері ықпалдары қарастырылады.

Түркілік мәдени-тілдік феномен
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Көне түркілік тарихи ескерткіштер негізіндегі түркі халықтарының дамуындағы негізгі заңдылықтар мен ерекшеліктердің теориялық ұстанымдары, концептуалды-мәдениеттанымдық бағыттың дамуына ықпал етуші факторлар, лингво-психологиялық, лингво-философиялық дүниетанымның қазақ тарихындағы көрінісі жаңа теориялық бағытта сараланады. Көне түркі ескерткіштерінің лингвомәдени ерекшеліктеріне, сөз қолданысы, мәні мен мағынасына, тарихи деректерге когнитивтік талдау жасау көзделеді.

Тіл және әдебиеттің ортақ мәселелері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: тіл мен әдебиетке ортақ мәселелерді ғылыми тұрғыдан зерделеп, зерттеуге арналған филологиялық жаңа бағыт туралы ғылыми түсінікті қалыптастыру. Лингвистикалық стилистика мен әдебиеттану стилистикасының айырмашылықтары, тілдік норма мен стилистикалық норманы ажырату жолдары, сөз таңдау шеберліктері, тілдік құралдардың көркем әдебиетте қолдану тәсілдері, тілдік бірліктердің бейнелеу-мәнерлеу құралдарына айналу жолдары пән мазмұнын құрайды.

ХХI ғасыр лингвистикасы: мәселелері мен әдістері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Қазіргі тіл біліміндегі заманауи өзекті мәселелерді саралау. Заманауи тіл білімі саласындағы негізгі жаңа тұжырымдамалар, теориялық негіздер, әдістердің басым және әлсіз тұстары, лингвистиканы зерттеудің әдіснамалық теориясы, контент-талдау, логикалық-мағыналық моделдеу, топтастыру, типтеу, трансформациялық, статистикалық, семантикалық, стилистикалық т.б. талдау түрлері осы пәннің мазмұнын құрайды.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

ТӘЖІРИБЕЛЕР

Зерттеу
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.

Педагогикалық
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: жоғары оқу орындарында педагогикалық қызметті жүзеге асыру, білім беру процесін жобалау және инновациялық білім беру технологияларын пайдалана отырып, оқу сабақтарының жекелеген түрлерін жүргізу қабілетін қалыптастыру. Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген