Магистратура
Орыс филологиясы

Орыс филологиясы

БIЛIКТIЛIГІ

  • ғылыми - педагогикалық бағыт - филология ғылымдары магистрі

ТҮЛЕКТЕР МОДЕЛІ

РО1 Дүниежүзілік және еуразиялық тарихи процесс контекстінде тарих пен ғылым философиясының негізгі кезеңдерін жүйелі түсінуді көрсету. Заманауи ғылыми парадигмалар аясында гносеологияның, педагогиканың, психологияның теориялық-әдіснамалық принциптерін, ұғымдық-терминологиялық аппаратын түсіндіру. Әлемнің жалпы ғылыми картинасында философияның рөлін анықтау. Жалпы білім беру жүйесінің және педагогикалық ғылымның өзекті мәселелерін анықтау. ЖОО оқытушысы қызметінің мәні мен ерекшеліктерін түсіндіру.
РО2 Жоғары мектеп педагогикасының психологиялық-педагогикалық білімі негізінде кәсіби педагогикалық қызметті жүзеге асыру. Оқу-тәрбие үдерісін ұйымдастыру әдістерін сыни бағалау.
РО3 Тіл білімінің заманауи парадигмалары аясында ғылыми зерттеу жүргізу. Тіл білімі саласындағы жаңа тұжырымдамалар мен теорияларды сыни бағалау. Сыртқы лингвистиканың әртүрлі бағыттарын: когнитивті лингвистика, лингвомәдениеттану, мәтін лингвистикасы, Интернет-лингвистика, лингвоконфликтология, гендерлік лингвистика, юрислингвистика және т. б. қалыптастыратын ғылыми білім жүйесіндегі интегративті үрдістерді ескере отырып, тіл фактілерін зерттеу.
РО4 Әдебиеттанудың қазіргі парадигмалары аясында ғылыми зерттеу жүргізу. Әдебиеттану саласындағы жаңа тұжырымдамалар мен теорияларды сыни бағалау. Әдебиеттанудың жетекші бағыттары: өмірбаяндық, салыстырмалы, морфологиялық, құрылымдық-семантикалық, гендерлік, когнитивті әдебиеттану, рецептивті сын тұрғысынан әдебиет фактілерін зерттеу.
РО5 Оқу-кәсіби және ғылыми-зерттеу міндеттерін шешу барысында ғылым философиясының, психология мен педагогиканың принциптері, заңдары мен санаттары негізінде жаңа білім беру. Кәсіби қарым-қатынас құралы ретінде орыс және шет тілдерін еркін меңгеру.
РО6 Тіл және әдебиет саласында өзіндік ғылыми зерттеу бағдарламасын құру. Кешенді ғылыми зерттеуді жоспарлау. Ғылыми зерттеу әдістемесінің негізгі принциптерін түсіндіру, оларды оқу-зерттеу жобаларын әзірлеуде қолдану. Ғылыми зерттеу нәтижелерін ғылыми есептер, аналитикалық шолулар, аннотациялар, реферат-шолулар, ғылыми мақалалар және т. б. түрінде ресімдеу.
РО7 Қазіргі лингвистиканың әртүрлі бағыттары контекстінде тілдік және тілдік материалдарды зерттеу әдіснамасын қолдану. Ғылыми-зерттеу қызметінде тілдік фактілерді талдаудың жаңа әдістері мен тәсілдерін қолдану: контент-талдау, логикалық-мағыналық моделдеу, трансформациялық талдау, статистикалық талдау,психолингвистика және социолингвистикалық талдау. Қандай да бір ғылыми бағыт шеңберінде социумның түрлі салаларында тілдік үрдістерді талдау үшін тәжірибелік әдістерді қолдану. Ақпараттық-коммуникациялық технологияларды тиімді пайдалану.
РО8 Әдебиеттанулық зерттеудің мәселелері мен міндеттерін тұжырымдау, тиісті әдіснаманы таңдау, зерттеу кезеңдерін анықтау, алынған нәтижелерді бағалау және түсіндіру. Әдеби шығармаларды зерттеуге қатысты талдаудың қазіргі әдістерін сыни бағалау. Көркем мәтінді талдаудың жаңа әдістері мен тәсілдерін қолдану: мәтінішілік (имманенттік) және контекстуалды талдау; өмірбаяндық, психологиялық, психоаналитикалық, архетиптік, феноменологиялық; формальды, құрылымдық; мәдени-тарихи, салыстырмалы, салыстырмалы-тарихи, социологиялық, мифопоэтикалық, дәлелді, интертекстуалды; герменевтикалық.
РО9 Ғылым философиясының принциптерін ескере отырып, ғылыми мәселелерді шешу кезінде дербестік пен өзіндік тәсілді көрсету. Гуманитарлық білім контекстінде педагогика, психология саласында жаңа ғылыми фактілерді құру.
РО10 Тіл білімі саласында жаңа білімді қалыптастыру. Жаңа және бейтаныс контекстерде лингвистикалық мәселелердің технологиялық шешімін табу. Қазіргі заманғы зерттеу тәсілдерін сипаттау және талдау мақсатында лингвистика мәселелері бойынша зерттеу процесіне пәнаралық білімді біріктіру.
ON11 Әдебиеттану саласында жаңа білімді қалыптастыру. Жаңа және бейтаныс контексттерде әдебиеттанулық мәселелердің технологиялық шешімін табу. Қазіргі заманғы зерттеу тәсілдерін сипаттау және талдау мақсатында Әдебиеттану мәселелері бойынша зерттеу процесіне пәнаралық білімді біріктіру.
РО12 Тіл білімі мен әдебиеттанудың өзекті мәселелерін шешу үшін қоғамдағы дұрыс және төзімді өзара іс-қимылға, әлеуметтік өзара іс-қимылға және ынтымақтастыққа дайын болу. Адресаттың қызығушылықтарына, дайындық деңгейіне және көңіл-күйіне сәйкес тілдік мінез-құлықтың түрі мен тактикасын түзету, тілдік өзара әрекеттесудің тиімді тәсілдерін табу қабілетіне ие бола алады.

Бағдарлама паспорты

Мамандығы
Орыс филологиясы
Мамандық шифры
7M02314
Факультеті
Филология

пәндер

Әдебиеттанудың жаңа парадигмалары
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – тіл мен әдебиетке полипарадигмалық көзқарастың теориялық негіздерін ғылыми зерттеулерде қолдану үшін сыни тұрғыдан бағалау қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы лингвистикалық және әдеби зерттеулердің теориялық және әдістемелік негізін құрайды. Пән филология ғылымының қазіргі ғылыми бағыттары мен мектептері аясында тіл мен әдебиет фактілерін талдаудың жаңа технологиялары мен әдістерін, тілдік және әдеби құбылыстарды зерттеу принциптерін зерттеуге бағытталған.

Басқару психологиясы
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін қолдану қабілетін қалыптастыру. Курс аясында пән, басқару психологиясының негізгі принциптері, басқарушылық өзара әрекеттесудегі тұлға, жеке тұлғаның мінез-құлқын басқару, топтық құбылыстар мен процестерді басқару психологиясы, көшбасшы тұлғасының психологиялық ерекшеліктері, жеке Басқару стилі, басқарушылық қызметтегі әсер ету психологиясы, жанжал жағдайларын басқару ашылады.

Ғылым тарихы мен философиясы
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Магистранттар пәнді оқу кезінде келесі аспектілерді қарастырады: Философияның пайда болуы және дамуы. Философияның пайда болуы. Философияның пәні мен әдісі. Философияның тарихи түрлері. Әлемнің философиялық түсінігінің негіздері. Бар болу мәселесі. Онтология және метафизика. Сана мен тіл. Таным және шығармашылық. Ғылыми және ғылымитан тыс білім. Ғылым және технологиялары.

Жоғары мектептің педагогикасы
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Жоғары оқу орындарында тиімді оқытудың педагогикалық теориялары мен практикалық стратегияларын қамтамасыз ету, сыни тұрғыдан ойлауға және оқудағы табысқа тәрбиелеу. Курс оқыту әдістерін, оқу жоспарын жобалауды, бағалау әдістерін және мұғалімдерді инклюзивті және ынталандырушы оқу орталарын құруға дайындайтын сыныпты басқару стратегияларын зерттейді.

Көркем мәтіннің герменевтикасы
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты - әр түрлі стильдегі және жанрдағы мәтіндермен жұмыс жасау қабілетін қалыптастыру: оларды объективті түрде түсіндіру және түсіну. Оқу курсы талданған мәтінге түсініктеме құру, ауызша сөйлеу және желілік коммуникация мәтіндерін түсіну дағдыларын қалыптастырады. Пән мәтін құру процесін, мәтінді түсіну процесін, түсінудің герменевтикалық процедураларын, «мәтін - мағына» ұғымдарының арақатынасын зерттеуге бағытталған.

Мәтін лингвистикасы
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – мәтіннің құрылу механизмін түсіндіру, мәтінді талдау мақсатында мәтіндерді топтастыру, мәтіннің негізгі белгілерін анықтау қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы мәтін тілінің негізгі түсініктерін, мәтіннің негізгі ерекшеліктерін (ақпараттық, құрылымдық, толық, байланысты, интеграциялық, реттеуші, толықтығы), мәтін құрылымын: деңгей және бірлік, функционалды-семантикалық мәтін түрлерін (сипаттамасы, әңгімесі, пікірталас) зерттеуге бағытталған.

Тіл білімінің жаңа парадигмалары
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты - ғылыми зерттеулерге қолдану үшін антропоцентрлік полипарадигматикалық лингвистиканың теориялық негіздерін сыни тұрғыдан бағалау қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы лингвистикалық зерттеудің теориялық және әдіснамалық негізін құрайды. Пән тілдік фактілерді, жаңа технологиялар мен әдістерді, лингвистикалық құбылыстарды қазіргі заманғы ғылыми бағыттар мен лингвистика мектептері аясында зерттеуге бағытталған.

Филологиядағы ғылыми зерттеудің технологиясы
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – ғылыми зерттеулер жүргізу үшін әдіснаманың заманауи ғылыми бағыттары контекстіндегі филологиялық зерттеулердің ғылыми парадигмасы туралы түсінік қалыптастыру. Пән филологиялық зерттеулерде қолданылатын инновациялық, ақпараттық және цифрлық технологияларды игеруге бағытталған.

Шетел тілі (кәсіби)
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты – шет тілі білімінің халықаралық стандарттары бойынша құзыреттіліктерді меңгеру және жетілдіру және мәдениетаралық, кәсіби және ғылыми ортада қарым-қатынас жасау. Магистрант жаңа ақпаратты біріктіріп, тілдердің ұйымдастырылуын түсініп, қоғамда өзара әрекеттесіп, өз көзқарасын қорғауы керек.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

пәндер

Гендерлік әдебиеттану
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – зерттеу жұмысын жүргізу үшін гендерлік білімінің әдістемесін қолдану, гендерлік зерттеулер мәселесін сипаттай білу қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы әдебиеттанудағы гендерлік зерттеулердің теориялық-әдіснамалық негізін қалыптастырады. Пән гендерлік теорияның түсініктері мен терминдерін, негізгі мәселелерін, феминисттік қозғалыстар мен гендерлік зерттеулердің қалыптасу тарихын зерттеуге бағытталған.

Дискурстың зерттеу технологиялары
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – дұрыс таңдалған және дұрыс қолданылған концептуалдық және әдіснамалық аппарат негізінде қоғамда қызмет атқарушы мәтіндерді талдау үшін лингвистикалық білімдерді синтездеу және трансформациялау қабілетін қалыптастыру. Пән лингвистиканың дискурсивтік бағытын қалыптастыру кезеңдерін: француз мектебі, голландтық мектеп, орыс мектебі, дискурсия типологиясын: жіктеудің түрлі себептерін зерттеуге бағытталған.

Когнитивтік лингвистика
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты адамның когнитивті қызметінің принциптерін талдау және тілдің семантико-когнитивті механизмдерін түсіндіру, ғылыми лингвистикалық дүниетанымды қалыптастыру үшін заманауи тәсілдерін жүйелеу және әлем туралы білім беру формаларын ажырату. Пәнді оқытуда келесі аспектілер қарастырылады: когнитивтік лингвистиканың негізгі ұғымдары, ғылыми мектептер мен бағыттар, тұжырымдамалардың типологиясы, тарихы, когнитивтік лингвистиканың тәсілдері.

Коммуникативтік лингвистика
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: тілдік шығармаларды талдау және бағалау үшін коммуникативтік лингвистика тұрғысынан тілді оқыту ерекшеліктерін түсіндіру қабілетін қалыптастыру. Курсты оқу барысында магистранттардың төмендегідей қабілеттерін қалыптастыру көзделеді: - лингвистикалық пәндер жүйесіндегі коммуникативтік лингвистика мәртебесін түсіндіру; - коммуникативтік лингвистиканың теориялық негіздерін сипаттау.

Көркем әдебиеттің семиотикасы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – мәтінді талдау үшін оны ауызша/жазбаша тұрғыда нәтижиелі өндіру мақсатында семиотиканың тәжірибелі әдістері мен техникаларын қолдану қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы мәтінді мәдени-семиотикалық көзқарас тұрғысынан талдау қабілетін қалыптастырады. Пән қарым-қатынас үрдісінде қолданылатын (М.Ю. Ломан бойынша) таңбалар мен жүйелерді, таңбалық жүйелердің ерекшеліктерін, олардың интерпретациялануын, көркем мәтінді семиотикалық талдау әдісін зерттеуге бағытталған.

Құқықтық лингвистика
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – құқықтық мәселелерді шешу үшін заң саласындағы мәтіндерге (даулы, қарама-қайшы мәтіндер) лингвистикалық сараптама жүргізу қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы даулы мәтінді зерттеудің әдістемелік негізін құрайды. Пән даулы мәтіннің жанрлық байланысын, оның стилистикалық, жеке авторлық ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған, құқықтық қақтығыстың басталуы мен себептерін, жанжал тараптарының іс-әрекеттері мен себептерін анықтауға бағытталған.

Лингвистикалық имиджелогия
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты - қолданбалы филологиялық мәселелерді шешу, сөйлеу имиджін ескере отырып, мәтін құру және түзету қабілетін қалыптастыру, дауыстық портреттер құру, сөйлеу имиджін құру үшін технологиялық бағдарламаларды диагностикалау. Оқу курсы тіл мен сөйлеу арқылы образ қалыптастыру процесінің теориялық және әдіснамалық негізін және инструменталды негізін құрайды.

Модернизмнің философиялық дискурсы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты - әдеби зерттеулер жүргізу үшін орыс модернизмінің философиясы мен поэтикасын сипаттау қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы модернизмнің әдебиет тарихындағы орнын түсінудің теориялық негізін құрайды. Пән модернизмнің ХХ ғасырдың жаңа өнері ретіндегі принциптері мен эстетикалық міндеттерін зерттеуге бағытталған; модернизм және классикалық әдебиет ұғымдарын салыстыру; модернисттердің еңбектеріне талдау жасау.

Орыс әдебиетінің мифопоэтикасы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – орыс әдебиеті шығармаларын зерттеуде мифопоэтикалық әдісті пайдалану қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы көркем мәтіндегі мифологемалар мен символдарды талдау мен интерпретациялау қабілеттерін қалыптастырады. Пән заманауи әдебиеттанудағы миф пен мифопоэтика мәселелерін, миф және оның семиотикасын зерттеуге бағытталған. Сонымен қатар, мифтің құрылымдық және семиотикалық зерттеулерін қарастырады, олар: К.Леви-Страус және Р.Якобсон, Ю.Лотман, Б.Успенский, В.Иванов, В.Топоров.

Сыртқы лингвистиканың жаңа бағыттары
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – лингвистиканың ғылыми парадигмасының антропоцентризмнің философиялық идеяларымен ауысының концептуалды көрінісін қалыптастыру, осы әдістемелук негізде лингвистикалық зерттеулер жүргізу. Оқу курсы лингвистикалық зерттеудің теориялық және әдіснамалық негізін құрайды. Пән сыртқы лингвистиканың пәнаралық бағыттарын, олардың ғылыми зерттеу объектілерін, әдіснамасы және метатілі бойынша саралануын зерттеуге бағытталған.

Шетелдік орыс әдебиетінің көркем дискурсы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты - әдеби зерттеулер жүргізу үшін орыс шетеk әдебиетіндегі көркемдік дискурстың алуан түрлерін бағалау қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы Ресей эмиграциясының көрнекті өкілдерінің авторлық сана формаларын талдаудың теориялық және әдіснамалық негіздерін қалыптастырады. Пән мегаполис пен орыс шетел әдебиетінің көркемдік дискурсын салыстырмалы аспектіде, орыс эмиграциясының аға буынының (И. Бунин, Д.Мережковский, И.Шмелев) прозалық көркемдік дискурсының ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған. Курсты оқу барысында магистранттардың төмендегідей қабілеттерін қалыптастыру көзделеді: ресейлік эмиграция өкілдерінің көркемдік дискурстарындағы айырмашылықтарды түсіндіру; аз және үлкен эпикалық және лирикалық жанрлар, эсселер, естеліктер, әдеби портреттер, эмигрант әдебиетінің поэтикалық және сатиралық жанрлары шығармаларының дискурсқа тән тұрақты жанрлық қалыптастырушы белгілерін көрсету; авторлық сана ерекшелігіне байланысты орыс диаспорасының әдебиет өкілдерінің пікірталас тұрғысынан көркемдік ізденістерді кәсіби түрде түсіндіру; шетелде орыс эмиграциясының әр авторларының авторларына тиесілі бір жанрдағы шығармашылық дискурсқа салыстырмалы талдау жасау; кәсіби қызметте алынған білімдерді қолдана отырып, қойылған мәселелерді шешудің шығармашылық тәсілдерін табыңыз. Магистранттар пәнді оқу кезінде келесі аспектілерді қарастырады: шетелде орыс әдебиетінің жанрлары мен дискурсі жүйесінің алуандығы. Мегаполис әдебиетінің көркем дискурсын және орыс диаспорасын салыстырмалы тұрғыдан талдаудың әдістемелік аспектілері. Орыс эмиграциясының аға буын прозасының көркемдік дискурсының ерекшеліктері (И. Бунин, Д. Мережковский, И.Шмелев және т.б.). Сатиралық жанрлар және олардың өкілдерінің шығармашылық дискурсы. «Сатирикон» және оның дәстүрлері. Меморандалық жанрлардың көркемдік дискурсы және «әйелдердің прозасы». Шетелде орыс эмиграциясының әдебиетіндегі тарихи және журналистік дискурс ерекшелігі.

Шығыс әдеби Ренессансы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты - әдеби зерттеулер жүргізу үшін шығыстық Қайта өрлеу дәуіріндегі әдебиеттерді сипаттай білу қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы шығыс әдебиетінің дамуын рухани және эстетикалық тұрғыдан түсінудің теориялық негізін құрайды. Пән Шығыс әдебиетінің дамуын, Шығыс әдебиетінің өзара әсері мен өзара әрекеттестігі жағдайындағы шығармалардың идеялық мазмұнын зерттеуге бағытталған.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

ТӘЖІРИБЕЛЕР

Зерттеу
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.

Педагогикалық
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: жоғары оқу орындарында педагогикалық қызметті жүзеге асыру, білім беру процесін жобалау және инновациялық білім беру технологияларын пайдалана отырып, оқу сабақтарының жекелеген түрлерін жүргізу қабілетін қалыптастыру. Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген