Магистратура
Әдебиеттану

Әдебиеттану

БIЛIКТIЛIГІ

  • ғылыми - педагогикалық бағыт - филология ғылымдары магистрі

ТҮЛЕКТЕР МОДЕЛІ

ОН1: Әдебиеттану, фольклористика және текстология пәндерінің өзекті мәселелерін зерттеу үшін деректерді жинау және талдау бойынша эмпирикалық зерттеулер жүргізу, шығармаларды талдау, ғылыми пікірлерді бағалау.
ОН2: Жанрлардың дамуын бағалау, жүйелік, халықаралық, психоаналитикалық, танымдық тәсілдер мен салыстырмалы тарихи, салыстырмалы, типологиялық әдістер негізінде әдебиеттану, фольклор және текстология саласындағы қолданбалы зерттеулер нәтижесінде олардың даму тенденциялары мен көркемдік жүйенің тұтастығын анықтау.
ОН3: Ғылыми зерттеу нәтижелерін заманауи әдіснаманы қолдана отырып, әдебиеттану ғылымының әртүрлі пәндік салалары бойынша ғылыми конференцияға ғылыми еңбек тарауын, аналитикалық шолу, баяндама түрінде ұсыну.
ОН4: Менеджмент әдіснамасын қолдана отырып, ғылыми мекемелер мен бөлімдерде зерттеу жұмыстарын ұйымдастыру және жобалау.
ОН5: Араб және шағатай, парсы жазуын қолдана отырып, ғылыми зерттеулердің нәтижелерін сынақтан өткізу, әдебиеттану ғылымының өзекті мәселелері бойынша талқылау.
ОН6: Көркем, ғылыми, публицистикалық, аударма, сыни мәтіндерді жинаудың теориялық және текстологиялық рәсімдерінің кешенін жүзеге асыру, талдау және зерделеу процесі;
ОН7: Жанрлардың функционалды-стилистикалық, формальды логика заңдылықтарын, текстологиялық талдау қағидаттарын қолдана отырып, көркем, ғылыми, публицистикалық мәтіндерді және әртүрлі басылымдарды редакциялау.
ОН8: Фольклорлық жанрларды жүйелеу принципі, олардың нұсқаларын салыстырмалы зерттеу, жанрлар арасындағы байланыстарды талдау мен салыстыру негізінде фольклорға әдебиеттанулық зерттеулер жүргізу
ОН9: Мәтіндерді өңдеуде, зерттеу жұмысында атрибуцияны, туындыларды және негізгі мәтінді анықтау үшін мәтіндік талдау жасауда мәтінді анықтаушы заманауи құрылғылармен жұмыс жасау.
ОН10: Жас ұрпаққа әдебиеттану, фольклортану саласындағы білімін пайдалана отырып, әртүрлі қоғамдық және мәдени ұйымдарда мәдени-бұқаралық жобалар жасау.
ОН11: Инновациялық цифрлық технологиялар мен заманауи педагогикалық стратегияларды пайдалана отырып және курстарды әдістемелік тұрғыдан қамтамасыз ете отырып жоғары оқу орындары мен колледждерде офлайн және онлайн форматта әдебиеттану бойынша оқу сабақтарын өткізу.
ОН12: Командада жұмыс істеу, өзін-өзі талдау, өзін-өзі реттеу дағдыларына ие болу, академиялық жазбаша және ауызша қарым-қатынасты жүзеге асыру.

Бағдарлама паспорты

Мамандығы
Әдебиеттану
Мамандық шифры
7M02321
Факультеті
Филология

пәндер

Әдебиеттанудағы зерттеу стратегиялары: дәстүр және инновация
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Әдебиеттанулық зерттеулер жүргізудің отандық, әлемдік стратегияларын сын тұрғысынан бағалау және зерттеулерде қолдану қабілетін қалыптастыру. Пән әлемдік әдебиеттанудағы ғылыми зерттеулердің даму үрдістерін, отандық әдебиеттанудың жекелеген басым бағыттарының ерекшеліктерін, аймақтық зерттеулердің әдебиеттанудың дамуына әсерін және қолданбалы және іргелі зерттеулердің принциптерін қарастырады.

Әдебиеттің тарихи даму формалары: мектептер, бағыттар мен ағымдар
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Ғылыми мектептер мен бағыттар, ағымдар, тұжырымдамаларға байланысты теориялық білімді зерттеу жұмысында қолдану қабілетін қалыптастыру. Пән әдебиеттің тарихындағы көркемдік жүйелердің үдерісі, түрлі ағым-бағыттардың, үрдістердің поэтикасы мен академиялық мектептердің негізгі ұстанымдары мен тәсілдері туралы жүйелі теориялық білімді қамтиды.

Басқару психологиясы
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін қолдану қабілетін қалыптастыру. Курс аясында пән, басқару психологиясының негізгі принциптері, басқарушылық өзара әрекеттесудегі тұлға, жеке тұлғаның мінез-құлқын басқару, топтық құбылыстар мен процестерді басқару психологиясы, көшбасшы тұлғасының психологиялық ерекшеліктері, жеке Басқару стилі, басқарушылық қызметтегі әсер ету психологиясы, жанжал жағдайларын басқару ашылады.

Ғылым тарихы мен философиясы
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: философия жайлы әлемді танудың ерекше формасы ретінде, оның негізгі бөлімдерін, проблемалары мен олардың болашақ кәсіби қызмет аясында зерттеу әдістері туралы тұтас жүйелі көзқарас қалыптастыру. Оқу курсы ғылыми-зерттеу жұмысының теориялық және әдіснамалық негізін қалыптастырады.

Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Әлеуметтану және гуманитарлық ғылым салаларындағы соңғы зерттеу әдістері мен әдістемелерді қолдану қабілетін қалыптастыру. Пән ғылыми тұжырымдар жасау үшін ғылыми зерттеулерде жаңа әдіс-тәсілдерді; көркем мәтінді талдаудың филологиялық әдістерін іргелі ғылыми зерттеулермен ұштастыруды; іргелі және қолданбалы ғылыми жобалар дайындау және бағалауды қарастырады.

Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау (ағыл.)
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – дербес ғылыми зерттеулерді жоспарлау, дайындау, ұйымдастыру және жүргізу қабілетін қалыптастыру. Бұл курсты оқу барысында ғылыми жарияланымдардың халықаралық жүйесі; халықаралық ғылыми жарияланымдар жүйесіндегі авторлық құқықтар; ғылыми зерттеудің әдіснамасы мен әдістері; журналға арналған түпнұсқа мақаланың мәтінін ұйымдастыру; ғылымның даму заңдылықтары; зерттеу нәтижелерін тіркеу және қорғау ережелері; рецензиялау рәсімі; ғылыми әзірлемелерді коммерцияландыру және оны құқықтық сүйемелдеу; ғылыми зерттеулерді енгізу және олардың тиімділігін үйренеді.

Жоғары мектептің педагогикасы
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: жоғары мектептің дидактикасы, білім беру теориясы мен менеджменті, оқытушылық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау негізінде жоғары оқу орындары мен колледждерде педагогикалық қызметке қабілеттілікті қалыптастыру. Оқу курсы білім беру мен Болон процесінің даму тенденцияларын зерттеуге бағытталған. Курс оқытушылық және кураторлық шеберлікті, оқыту мен тәрбиелеудің әртүрлі стратегиялары мен әдістерін меңгеруге көмектеседі.

Фольклорлық жанрлардың классификациясы
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Фольклор жанрларының дамуын бағалау, олардың даму тенденцияларын және көркемдік жүйенің тұтастығын анықтау қабілеттерін қалыптастыру. Курста фольклордың жанрлық құрамы және таптастыру, қазақ фольклорының жанрлық жүйесі және оның дамуы, ғұрыптық фольклор, салттан тыс фольклор, эпостық жырлар, прозалық фольклор және шағын жанрлар қарастырылады.

ХХІ ғасырдағы қазақ әдебиетінің даму бағыттары
  • Кредит саны - 9
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: ХХІ ғасырдағы қазақ әдебиетінің даму бағыттарын сыни тұрғыдан бағалау қабілетін қалыптастыру. Пән әдебиеттегі дәстүр сабақтастығы мен заманауи ізденістерді әдеби талдаулар арқылы ұсыну; көркем әдебиеттегі мазмұндық, түрлік жаңалықтар туралы тұжырымдарын шығармашылық жұмыстарында қолдану; әдебиеттегі жаңа бағыттарға сыни көзқараспен талдау жасауды қарастырады.

Шетел тілі (кәсіби)
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: шетел тіліндегі сөйлеу мәнерінің әртүрлі түрлерінде практикалық дағдыларды қалыптастыру. Оқу курсы қазіргі жаһандық кеңістіктегі ақпаратты қабылдау, түсіну және аудару, өз зерттеулерін сынақтан өткізу үшін ғылыми іс-шараларға қатысу қабілетін қалыптастырады. Пән шетел тілін білім берудің халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттерді жетілдіруге бағытталған.

Эдициялық тәжірибе және текстология мәселелері
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Мәтінтанулық зерттеулердің ғылыми тұжырымдамалары негізінде көркем шығармалардың басылымдарын дайындау қабілетін қалыптастыру. Пән эдициялық жұмыстың теориялық және практикалық маңызы, басылым құрылымы мен редакциясын қалыптастыру қағидалары, шығарма мәтінін баспаға текстологиялық дайындау тәжірибесі мәселелерін қарастырады.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

пәндер

Әдеби шығармаларды текстологиялық зерттеу мәселелері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Әдеби шығармаларды мәтіндік талдаудың ғылыми-тәжірибелік негіздерін сыни тұрғыда бағамдау және түсіндіру дағдыларын қалыптастыру. Курста мәтін тарихының барлық кезеңдерін сипаттау, текстологияның заманауи әдістері, шығарманың атрибуциясын, мерзімін және негізгі мәтінін анықтау, жеке текстология, мәтін тарихын зерттеуде мәтінаралық талдау мәселелері қарастырылады.

Әлемдік әдеби үдерістегі жазушының шығармашылық тұлғасы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Әдебиетті және мәдениетті дамытудағы жазушының рөлін түсіну және түсіндіру қабілетін қалыптастыру. Курс төмендегі мәселелерді қарастырады: Дәуірлік мәдени контексте жазушы шығармашылығы мен әдеби процес. Қарастырылатын жазушылардың өмірбаянының негізгі фактілері. Жазушының шығармашылық тұлғасы тұжырымдамасы. Ақын және лирикалық қаһарман. Шығармашылық тұлға бейнесі және шығармашылық үдеріс мәселелері. Жазушы шығармашылығын талдау мен бағалау әдістері.

Балалар әдебиеті: ұлттық және жаһандық үрдістер
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Балалар әдебиетіндегі ұлттық және жаһандық даму үрдістерді сыни тұрғыдан бағалау қабілетін қалыптастыру. Пән қазіргі балалар әдебиетіндегі жанрлық ізденістер туралы пікірлерін шығармашылық жұмыстарында қолдану; балалар әдебиетінің көрнекті өкілдерінің шығармашылық лабораториясын заманауи инновациялық әдістермен талдау; балалар әдебиетінің өзекті мәселелерін сыни тұрғыдан бағалауды қарастырады.

Интертекстуалдылық теориясы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: интертекстің негізгі теориялары мен концепцияларын, оның көркем шығармадағы орны мен рөлін түсіну және түсіндіру қабілетін қалыптастыру. Пәнді оқу нәтижесінде магистранттар төмендегі мәселелерді қарастырады: Интертекст теориясы. Интертекстуалды табиғат туралы негізгі концепциялар мен идеялар. Көркем шығармадағы интертекстің функциялары. Интертекстуалды талдау. Эпикалық, драмалық және лирикалық жанрлардың интертекстуалды табиғаты.

Қазақ мифологиясы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: қазақ мифтерінің өзіндік ерекшелігі мен табиғатын түсіну және сипаттау қабілетін қалыптастыру. Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: Отандық және шетелдік ғылымдағы миф теориясы. ХХ ғасырдың Отандық ғылымындағы Миф және ритуал. Мифтің классикалық түрлері. Қазақ мифтерінің эстетикалық және ұлттық ерекшелігі. Миф және әдебиет.

Қазақ текстологиясының даму бағыттары
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Қазақстан текстологиялық мектебінің қазіргі жағдайы мен даму тенденцияларын талдау, текстологиялық зерттеудің инновациялық әдістерін қолдану қабілетін қалыптастыру. Мынадай мәселелер: текстология саласындағы іргелі зерттеулердің теориялық дағдылары, негізгі мәтінді анықтау, мәтін тарихы, текстология мәселелерінің типологиялық ұқсастығы, тәуелсіздік кезеңіндегі текстологиялық ізденістер қарастырылады.

Қазақ эпосының поэтикасы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Эпос поэтикасының негізгі тұжырымдамасы туралы білімді және талдау қабілетін қалыптастыру. Курста қазақ эпосының поэтикасы мен типологиясы, батырлық жырлардағы уақыт, эпикалық кеңістік, эпикалық дәуір, сюжет пен мотив, сюжет пен композиция, көркемдік тәсілдер, эпостың әралуан түрлеріндегі композиция қарастырылады.

Қазіргі драматургиядағы инновациялық ізденістер
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Тәуелсіздік тұсындағы қазақ драматургиясындағы инновациялық ізденістерді сыни тұрғыдан бағалау қабілетін қалыптастыру. Пән қазіргі драматургиядағы көркемдік және эстетикалық жаңалықтарды және олардың ғылыми еңбектерде зерттеулуін және зерттеу жұмысында драмалық шығармалар туралы тың тұжырымдарды қолдану мәселелерін қарастырады.

Қазіргі салыстырмалы әдебиеттану
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+МЕК] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Салыстырмалы әдебиеттанудың даму үрдістері туралы білімді бағалау және жалпылау қабілетін қалыптастыру. Курс қазіргі салыстырмалы әдебиеттанудың өзекті мәселелерін қамтиды. Негізгі бағыттары: Еуразиялық кеңістіктегі әдеби байланыстар, түркі әдеби әлемі, Шығыс пен Батыс проблемаларына жаңаша көзқарас.

Қазіргі салыстырмалы әдебиеттану
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Салыстырмалы әдебиеттанудың даму үрдістері туралы білімді бағалау және жалпылау қабілетін қалыптастыру. Курс қазіргі салыстырмалы әдебиеттанудың өзекті мәселелерін қамтиды. Негізгі бағыттары: Еуразиялық кеңістіктегі әдеби байланыстар, түркі әдеби әлемі, Шығыс пен Батыс проблемаларына жаңаша көзқарас.

Мәтін теориясының гуманитарлық аспектілері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Текстологияның өзекті мәселелері туралы тұтас теориялық білімді және интеграциялық талдау қабілетін қалыптастыру. Курс пәнаралық аспектіде мәтін теориясын зерттеудің негізгі мақсаттары мен міндеттерін, мәтіннің тарихын, теориясы мен философиясын, заманауи текстологияның өзекті мәселелерін, текстологияның даму перспективаларын қарастырады.

Модернизм: эстетикасы мен поэтикасы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Модернизм бағытының эстетикасы мен поэтикасы жөнінде теориялық білім беру және оны зерттеулерде қолдану қабілетін қалыптастыру. Пән модернизм поэтикасын зерттеу принциптерін, модернизмнің негізгі шығармашылық тұжырымдамаларын, пәнаралық, салыстырмалы-типологиялық көзқарастар тұрғысынан жазушылар шығармашылығына дербес ғылыми зерттеулер жүргізудің әдіснамасын қарастырады.

Фольклорды зерттеудің тарихи принциптері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Фольклор жанрларының тарихи негіздерін талдау және тарихи зерттеу әдістерін игеру қабілетін қалыптастыру. Курста қазақ фольклорының тарихилығы, эпостанудың әдістемелік мәселелері, эпостағы тарихи шындықтың көркемделуі, полистадия және циклизация, миф пен әпсананың, ауызекі әңгімелердің және тарихи аңыздардың тарихилығы қарастырылады.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

ТӘЖІРИБЕЛЕР

Зерттеу
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.

Педагогикалық
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Дәрістерді, семинарларды өткізудің практикалық және оқу-әдістемелік дағдыларын қалыптастыру, ғылыми және теориялық білімдерді, шығармашылық қызметтегі практикалық дағдыларды мамандықтардың пәндерінен сабақ өткізу жағдайында пайдалану; өз заманауи кәсіби техникалары қолдану, оқыту әдісі практикада соңғы теориялық, әдістемелік жетістіктерді қолдануға, оқу-әдістемелік құжаттарды жасауға мүмкіндік береді.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген