Магистратура
Түркі филологиясы

Түркі филологиясы

БIЛIКТIЛIГІ

  • ғылыми - педагогикалық бағыт - филология ғылымдары магистрі

ТҮЛЕКТЕР МОДЕЛІ

1 ОН – Түркітанудың білім саласы, оның пәнаралық қарым-қатынасы сияқты қазіргі проблемаларын және перспективаларын саралау;
2 ОН – Қазіргі заманғы зерттеу әдістерін қолданып, түркітану саласындағы түрлі зерттеулерді, Қыпшақ, Оғыз және Қарлұқ тілдік топтарының қолжазба материалдарын талдау;
3 ОН – Ежелгі және орта ғасырлардағы ескерткіштерді зерделеудің заманауи әдістерін пайдалана отырып, ЮНЕСКО тізіміне кірген және кіруге үміткер түркі халықтарының материалдық және рухани мәдениеті негізінде ғылыми жобаларды жүзеге асыру;
4 ОН – Түркітанудың өзекті мәселелерін ғылыми зерттеу әдістерінің, жаңа мұрағат материалдары мен қолжазбалардың негізінде шешу;
5 ОН – Текстологиялық зерттеулерден алынған ғылыми нәтижелер негізінде түркі тілдерінің топтарын зерттеу және үлгілеу арқылы түсіндіру.
6 ОН – Заманауи түркітану теориялары мен тұжырымдарына сәйкес ежелгі және ортағасырлық қолжазба материалдарын зерттеудің нәтижелері бойынша өз позицияларын дәлелдеу;
7 ОН – Түркітану саласындағы ғылыми зерттеулердің міндеттері мен мәселелерін, тиісті әдіснаманы, көшпелі өркениеттің дамуының тарихи кезеңдерін саралау;
8 ОН – Магистрлік зерттеулердің өзектілігінің траекториясын, мақсаттар мен міндеттердің анықталуын, зерттеу әдіснамасын, алынған ғылыми нәтижелерді бағалау;
9 ОН – Оқу және ғылыми-зерттеу пәнаралық зерттеу жобаларын, іске асыру жоспарын, ғылыми нәтижелері мен тұжырымдарын болжау;
10 ОН – Түркітану бойынша белгілі бір типтегі оқу түрлерінде білім беру қызметін, оқу бағдарламасын, түркітану пәндерін оқытудың дәстүрлі және инновациялық әдістерін және технологияларын ұйымдастыру;
11 ОН – Инновациялық идеяларды, тәуелсіз болжамдарды, кәсіби жетілдірудің траекториясын қалыптастыру;
12 ОН – Түркі халықтарының лингвистикалық, әдеби және тарихи ерекшеліктерін, жеке дара ғылыми зерттеулерді, зерттеу жобасының негізгі тұжырымдарын, зерттеу нәтижелерін кәсіби құзыреттіліктің тілдік параметрлерін ұсыну.

Бағдарлама паспорты

Мамандығы
Түркі филологиясы
Мамандық шифры
7M02324
Факультеті
Филология

пәндер

Басқару психологиясы
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін қолдану қабілетін қалыптастыру. Курс аясында пән, басқару психологиясының негізгі принциптері, басқарушылық өзара әрекеттесудегі тұлға, жеке тұлғаның мінез-құлқын басқару, топтық құбылыстар мен процестерді басқару психологиясы, көшбасшы тұлғасының психологиялық ерекшеліктері, жеке Басқару стилі, басқарушылық қызметтегі әсер ету психологиясы, жанжал жағдайларын басқару ашылады.

Ғылым тарихы мен философиясы
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Қазіргі философияны ғылыми білімдер жүйесі, оның ішінде рационалды-теориялық түсінудегі дүниетанымдық көзқарас ретінде түсіну. Пән ғылыми ойлаудың эволюциясы мен дамуының аспектілерін, тарихи сәттерді, ғалымдар мен ғылыми мектептердің ғылымның қалыптасуына қосқан үлесін және ғылыми қызметтің этикалық және әлеуметтік аспектілерін қамтиды.

Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – ғылыми-зерттеу қызметін ұйымдастырудың теориялық және әдістемелік негіздерін білу негізінде филология саласындағы ғылыми зерттеулерді жоспарлау және жүргізу қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы болашақ маманның зерттеушілік мәдениетін қалыптастырады. Пән ғылыми зерттеулердің әдіснамасын, филологияда қолданылатын заманауи әдістерді зерттеуге бағытталған.

Жоғары мектептің педагогикасы
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Жоғары оқу орындарында тиімді оқытудың педагогикалық теориялары мен практикалық стратегияларын қамтамасыз ету, сыни тұрғыдан ойлауға және оқудағы табысқа тәрбиелеу. Курс оқыту әдістерін, оқу жоспарын жобалауды, бағалау әдістерін және мұғалімдерді инклюзивті және ынталандырушы оқу орталарын құруға дайындайтын сыныпты басқару стратегияларын зерттейді.

Көне түркі жазуларының тарихы мен теориясы
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: түркі руникалық графикасын зерттеу, Қазақстан аумағында табылған эпиграфиялық жазуларға жан-жақты талдау жасау, жазудың көне түрлері бойынша бақылау жүргізу және түркі руникалық әліпбиінің генезисін түбегейлі жаңа түсіндіру. Оңтүстік Сібір, Моңғолия, Орта Азия және Қазақстанның ежелгі түркі руникалық жазуы (түркі руникасы) түркі тілдері мен тіл иеленушілерінің тарихы үшін құнды дереккөз ретінде қарастырылады.

Түркі тілдерінің компаративті грамматикасы
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Курста көне түркі руникалық ескерткіштері тілінің негізгі лексикалық қоры, фонетикалық, грамматикалық жүйесі орта ғасырлық, қазіргі түркі тілдерімен ортақтығы қарастырылады. Сөзжасам, сөз түрлендіру, сөз таптары, сөйлем мүшелері, сөз тіркестері, сөйлем түрлерінің сипаты, түркі тілдерін компаративті тұрғыдан зерттеледі. Ескерткіштердің тілдік (графикалық, фонетикалық, грамматикалық) ерекшеліктерімен, түркі тілдерінің компаративті грамматикасы бойынша ғылыми білімін тереңдете түспек.

Түркітанудың әдеби-теориялық негіздері
  • Кредит саны - 9
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: түркі әлемінің ортақ әдеби құндылықтарын талдау, олардың сақталуы мен жаңғыруына ықпал ететін әдеби-тарихи факторларды анықтау. Көне әдеби жәдігерлерінің түркі мәдениетіндегі орнын теориялық тұрғыдан кешенді ғылым саласы ретінде қазақстандық және шетелдік тюркологиялық ғылыми мектептер көзқарастарымен салыстыра талдау. Түркі әдеби ескерткіштерінің глотогенеологиялық және глотохронологиялық негіздері әдеби-этногенездік аспектіде қарасытырылады.

Шетел тілі (кәсіби)
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты – шет тілі білімінің халықаралық стандарттары бойынша құзыреттіліктерді меңгеру және жетілдіру және мәдениетаралық, кәсіби және ғылыми ортада қарым-қатынас жасау. Магистрант жаңа ақпаратты біріктіріп, тілдердің ұйымдастырылуын түсініп, қоғамда өзара әрекеттесіп, өз көзқарасын қорғауы керек.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

пәндер

Әлемдік әдебиет контекстіндегі түркі әдебиеті
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – магистранттарды түркі әдебиетімен таныстыра отырып, олардың жалпы филологиялық танымын кеңейту, түркі әдеби ескерткіштерімен тікелей жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыру, әдеби байланыстардың нысандары мен ғылыми зерттеу әдістері туралы түсінік беру; әлемдік әдебиет пен түркілік әдебиеттің сабақтастығындағы маңызды үлгілерді көрсету, әдеби шығармаларды талдау, әлемдік әдебиеттанудағы жаңа контекстер мен зерттеу аспектілері туралы білімдерін тереңдету.

Көне түркі әдеби ескерткіштері туралы зерттеулер
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: V-XII ғасырлардағы көне түркі әдеби мұралар туралы зерттеулерді жинақтау, топтау; зерттеулердегі ғылыми көзқарастарды салыстыру, бағалау және жаңа әдеби үрдістер бойынша талдау жүргізу біліктілігін тереңдету. Көне түркі әдеби шығармаларының поэтикалық әлеуетін, жанрлық ерекшелігін, стилін, көркем троптары мен кейіпкерлер бейнесін қазіргі әдеби туындылармен салыстыру.

Қыпшақ-бұлғар ескерткіштерінің текстологиясы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты - магистранттарға қыпшақ және бұлғар әдеби ескерткіштеріне текстологиялық талдау жүргізудің әдістемесі мен практикасын үйрету, ежелгі әдеби жазбалардың текстологиясына сараптама жүргізу, қыпшақ және бұлғар тілдеріндегі классикалық шығармалар мәтінін зерттеудің дағдыларын қалыптастыру, этностың тарихи-әдеби жәдігерін кәсіби бағалауға үйрету, қыпшақ және бұлғар әдебиеті материалдары негізінде түркі классикалық текстологиясының даму тарихымен таныстыру.

Қыпшақ-Сібір түркі әлеуметтік тіл білімі
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – студенттерде Сібірдің байырғы аз санды түріктерінің орны мен рөлі және олардың тілдері, сондай-ақ шаманизм туралы социолингвистикалық түсінікті қалыптастыру; Сібірдегі түркі тілдерін жан-жақты зерттеу; демографиялық, этнолингвистикалық сипаттамалар мен әдістер; әлеуметтік функциялардың дамуымен байланысты социолингвистикалық зерттеулер, социолингвистикалық зерттеулер контекстінде жойылу жағдайындағы тілдердің қазіргі жағдайы.

Оғыз-қарлұқ ескерткіштерінің текстологиясы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты - магистранттарға оғыз және қарлұқ әдеби ескерткіштеріне текстологиялық талдау жүргізудің әдістемесі мен практикасын үйрету, ежелгі әдеби жазбалардың текстологиясына сараптама жүргізу, оғыз және қарлұқ тілдеріндегі классикалық шығармалар мәтінін зерттеудің дағдыларын қалыптастыру, этностың тарихи-әдеби жәдігерін кәсіби бағалауға үйрету, оғыз және қарлұқ әдебиеті материалдары негізінде түркі классикалық текстологиясының даму тарихымен таныстыру.

Түркі халықтары әдебиетінде роман жанрының қалыптасуы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: Түркі халықтарының әдебиетінде роман жанрының қалыптасуы мен даму тарихын нақты деректер негізінде жүйелеу; тақырыптары бойынша топтастыру; әдеби жанр ̶ романға тән ерекшеліктердің алғашқы түркі романдарында қамтылуын сипаттау және бағалау; олардың композияциялық, сюжеттік, құрылымдық ұйымдасуы мен көркемдік тәсілдеріне әдеби талдауды жүргізуді меңгерту.

Түркі халықтарының әдеби мұраларындағы әлемнің концептуалды бейнесі
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: Түркі мәдениетінің әлемдік өркениеттегі орны мен рөлін анықтау қабілетін қалыптастыру. Рухани құндылықтардың заманауи даму парадигмасындағы түркі әлемі тұжырымдамасының ерекшеліктерін зерттеу. Түркі халықтарының мәдениеті мен тілінің әлем халықтарының өркениетіне әсері, оның ХХІ ғасырдағы жалпы адамзаттық және түркілік әлем бейнесіндегі концептуалдық үндестік пен айырмашылықтарды саралауға бағытталады.

Түркі-қазақ-монғол халықтарының этнотілдік қатынастары
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: Түркі-моңғол этнолингвистикалық қатынастарының тарихқа дейінгі кезеңін, ежелгі этноглоттогенездегі скифтік-сақтық факторының рөлін көрсету. Шыңғыс ханның Ұлы Моңғол империясының пайда болуы қарсаңындағы түркі және моңғол тайпалары арасындағы қарым-қатынас тарихын жаңаша талдау. Алтын Орда дәуіріндегі және қазақ хандықтарындағы түркі-моңғол қарым-қатынастарын нақты ашып көрсету, ойрат-жоңғар-қазақ тілдік қатынастары мен этнотілдік байланыстарға жан-жақты талдау жасау.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

ТӘЖІРИБЕЛЕР

Зерттеу
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.

Педагогикалық
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: жоғары оқу орындарында педагогикалық қызметті жүзеге асыру, білім беру процесін жобалау және инновациялық білім беру технологияларын пайдалана отырып, оқу сабақтарының жекелеген түрлерін жүргізу қабілетін қалыптастыру. Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген