Магистратура
Түркі филологиясы

Түркі филологиясы

БIЛIКТIЛIГІ

  • ғылыми - педагогикалық бағыт - филология ғылымдары магистрі

ТҮЛЕКТЕР МОДЕЛІ

1 ОН – Жалпыадамзаттық мәдениеттің бір бөлігі ретінде ғылыми ойлаудың тарихы мен философиясын терең ұғынуға негізделген пәнаралық, көпмәдениетті дүниетаным ұғымына ие болу;
2 ОН – Мәтін текстологиясының заманауи зерттеу әдістерін қолданып, түркітану саласындағы түрлі зерттеулерді, Қыпшақ, Оғыз және Қарлұқ, Бұлғар және Шығыс ғұн бұтағы тілдік топтарының қолжазба материалдарын талдау;
3 ОН – Түркі жәдігерлерін адами құндылықтардың философиялық аксиологиясы ретінде ғылыми-зерттеу жобаларын жүзеге асыру; Түркі концептуалдық әлем бейнесін, әдеби жанрлардың қалыптасуы мен ғылыми философиялық мәселелерін мұрағат материалдары мен қолжазбалардың негізінде зерттеу;
4 ОН – Түркі тілдерін ағылшын тілімен салыстырмалы-салғастырмалы бағытта тіл ресурстарының стилистикасы және функционалды стиль түрлері, сөйлем жүйесінің күрделі мәселелері, ағылшын әдеби тілінің орфоэпиялық, орфографиялық нормалары туралы білімін оқыту және аударма тәжірибесінде қолдану;
5 ОН – Текстологиялық зерттеулерден алынған ғылыми нәтижелер негізінде түркі тілдерінің Монғол, Славян тілдік қатынастарын үлгілеу арқылы түсіндіру;
6 ОН – Заманауи түркітану теориялары мен тұжырымдарына сәйкес ежелгі және ортағасырлық қолжазба материалдарын зерттеудің нәтижелері бойынша өз позицияларын дәлелдеу;
7 ОН – Түркі халықтары әдебиеті саласындағы ғылыми зерттеулердің міндеттері мен мәселелерін, тиісті әдіснаманы, көшпелі өркениеттің дамуының тарихи кезеңдерін саралау; ЮНЕСКО тізіміне енген және енуге үміткер түркі халықтарының материалдық және рухани мәдениеті негізінде ғылыми жобаларды жүзеге асыру;
8 ОН – Магистрлік зерттеулердің өзектілігінің траекториясын, мақсаттар мен міндеттердің анықталуын, зерттеу әдіснамасын, алынған ғылыми нәтижелерді бағалау;
9 ОН – Қазіргі түркі мемлекеттеріндегі тілдік саясат, тілдік жоспарлау, жазу реформасына байланысты әлеуметтік лингвистика мәселелері бойынша пәнаралық ғылыми-зерттеу жобаларын іске асыру жоспарын, ғылыми нәтижелері мен тұжырымдарын болжау;
10 ОН – Түркі филологиясы бойынша белгілі бір типтегі оқу түрлерінде білім беру қызметін, оқу бағдарламасын, түркітану пәндерін оқытудың дәстүрлі және инновациялық әдістерін және технологияларын ұйымдастыру;
11 ОН – Инновациялық идеяларды, тәуелсіз болжамдарды, кәсіби жетілдірудің траекториясын қалыптастыру;
12 ОН – Түркі филологиясы мәселелері бойынша халықаралық ғылыми-практикалық конференцияларда оқытылатын шетел тілінде пікір алмасуға қабілетті; шетелдік ғылыми қауымдастықты түркітану мәселелерімен, зерттеу нәтижелерімен кәсіби ағылшын тілінде таныстыра алады; дәйексөз индексі жоғары мақалалар жариялау.

Бағдарлама паспорты

Мамандығы
Түркі филологиясы
Мамандық шифры
7M02324
Факультеті
Филология

пәндер

Басқару психологиясы
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін қолдану қабілетін қалыптастыру. Курс аясында пән, басқару психологиясының негізгі принциптері, басқарушылық өзара әрекеттесудегі тұлға, жеке тұлғаның мінез-құлқын басқару, топтық құбылыстар мен процестерді басқару психологиясы, көшбасшы тұлғасының психологиялық ерекшеліктері, жеке Басқару стилі, басқарушылық қызметтегі әсер ету психологиясы, жанжал жағдайларын басқару ашылады.

Ғылым тарихы мен философиясы
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: философия жайлы әлемді танудың ерекше формасы ретінде, оның негізгі бөлімдерін, проблемалары мен олардың болашақ кәсіби қызмет аясында зерттеу әдістері туралы тұтас жүйелі көзқарас қалыптастыру. Оқу курсы ғылыми-зерттеу жұмысының теориялық және әдіснамалық негізін қалыптастырады.

Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: Ғылыми-зерттеу қызметін ұйымдастырудың теориялық және әдістемелік негіздерін білу негізінде филология саласындағы ғылыми зерттеулерді жоспарлау және жүргізу қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы болашақ маманның зерттеушілік мәдениетін қалыптастырады. Пән ғылыми зерттеулердің әдіснамасын, филологияда қолданылатын заманауи әдістерді зерттеуге бағытталған.

Жоғары мектептің педагогикасы
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: жоғары мектептің дидактикасы, білім беру теориясы мен менеджменті, оқытушылық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау негізінде жоғары оқу орындары мен колледждерде педагогикалық қызметке қабілеттілікті қалыптастыру. Оқу курсы білім беру мен Болон процесінің даму тенденцияларын зерттеуге бағытталған. Курс оқытушылық және кураторлық шеберлікті, оқыту мен тәрбиелеудің әртүрлі стратегиялары мен әдістерін меңгеруге көмектеседі.

Көне түркі жазуларының тарихы мен теориясы
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: түркі руникалық графикасын зерттеу, Қазақстан аумағында табылған эпиграфиялық жазуларға жан-жақты талдау жасау, жазудың көне түрлері бойынша бақылау жүргізу және түркі руникалық әліпбиінің генезисін түбегейлі жаңа түсіндіру. Оңтүстік Сібір, Моңғолия, Орта Азия және Қазақстанның ежелгі түркі руникалық жазуы (түркі руникасы) түркі тілдері мен тіл иеленушілерінің тарихы үшін құнды дереккөз ретінде қарастырылады.

Түркі тілдерінің компаративті грамматикасы
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Курста көне түркі руникалық ескерткіштері тілінің негізгі лексикалық қоры, фонетикалық, грамматикалық жүйесі орта ғасырлық, қазіргі түркі тілдерімен ортақтығы қарастырылады. Сөзжасам, сөз түрлендіру, сөз таптары, сөйлем мүшелері, сөз тіркестері, сөйлем түрлерінің сипаты, түркі тілдерін компаративті тұрғыдан зерттеледі. Ескерткіштердің тілдік (графикалық, фонетикалық, грамматикалық) ерекшеліктерімен, түркі тілдерінің компаративті грамматикасы бойынша ғылыми білімін тереңдете түспек.

Түркі халықтарының әдебиеті: дәстүр сабақтастығы
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: тарихы бай түркі халықтарының әр кезеңді қамтитын әдебиетіндегі дәстүр сабақтастығын негіздеу, қадағалай білу дағдыларын дамыту. Этникалық топқа, аймаққа және тарихи жағдайға байланысты айырмашылықтарды бағалау да мақсаттың бір бөлігі болып табылады. Ауызша шығармашылық, жазба әдебиет, жанрлар мен формалар, тақырыптар мен мотивтер, қазіргі әдебиет және тілдік әртүрлілік қамтылған.

Түркітанудағы ақпараттық технология және жасанды интеллект
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: түркі тілдерін, мәдениеті мен тарихын зерттеудің әртүрлі аспектілерін жеңілдету үшін ақпараттық технологиялар мен жасанды интеллектті қолдану дағдыларын дамыту. Қамтылған тақырыптарға компьютерлік мәтінді өңдеу, машиналық аударма, цифрлық мұрағаттар, тілдерді оқыту, дербестендірілген оқыту, әлеуметтік медиа аналитикасы, автоматтандырылған сөздік жүйелері және Интернет деректерін жинау кіреді.

Түркітанудың әдеби-теориялық негіздері
  • Кредит саны - 9
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: түркі әлемінің ортақ әдеби құндылықтарын талдау, олардың сақталуы мен жаңғыруына ықпал ететін әдеби-тарихи факторларды анықтау. Көне әдеби жәдігерлерінің түркі мәдениетіндегі орнын теориялық тұрғыдан кешенді ғылым саласы ретінде қазақстандық және шетелдік тюркологиялық ғылыми мектептер көзқарастарымен салыстыра талдау. Түркі әдеби ескерткіштерінің глотогенеологиялық және глотохронологиялық негіздері әдеби-этногенездік аспектіде қарасытырылады.

Шетел тілі (кәсіби)
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: шетел тіліндегі сөйлеу мәнерінің әртүрлі түрлерінде практикалық дағдыларды қалыптастыру. Оқу курсы қазіргі жаһандық кеңістіктегі ақпаратты қабылдау, түсіну және аудару, өз зерттеулерін сынақтан өткізу үшін ғылыми іс-шараларға қатысу қабілетін қалыптастырады. Пән шетел тілін білім берудің халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттерді жетілдіруге бағытталған.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

пәндер

Әлемдік әдебиет контекстіндегі түркі әдебиеті
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – магистранттарды түркі әдебиетімен таныстыра отырып, олардың жалпы филологиялық танымын кеңейту, түркі әдеби ескерткіштерімен тікелей жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыру, әдеби байланыстардың нысандары мен ғылыми зерттеу әдістері туралы түсінік беру; әлемдік әдебиет пен түркілік әдебиеттің сабақтастығындағы маңызды үлгілерді көрсету, әдеби шығармаларды талдау, әлемдік әдебиеттанудағы жаңа контекстер мен зерттеу аспектілері туралы білімдерін тереңдету.

Ескерткіштердің тілдік және стильдік ерекшеліктерін зерттеу
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: тарихи мәтіндерді, құжаттар мен ескерткіштерді зерттеуде лингвистикалық аналитиканың маңызды бөлігі болып табылатын ескерткіштердің тілдік және стилистикалық ерекшеліктерін тарихи талдауда, сондай-ақ мәтіндердің құрылымы мен мазмұнын түсінуде теориялық тұрғыдан жалпылау және дағдыларын дамыту. Қамтылған тақырыптар лингвистикалық талдауды, лексикалық байлықты тексеруді (соның ішінде терминологияны, сөйлеу тұлғаларын, формальдылық деңгейін бағалауды) және тарихи және мәдени контекстті қарастыруды қамтиды.

Көне түркі әдеби ескерткіштері туралы зерттеулер
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: V-XII ғасырлардағы көне түркі әдеби мұралар туралы зерттеулерді жинақтау, топтау; зерттеулердегі ғылыми көзқарастарды салыстыру, бағалау және жаңа әдеби үрдістер бойынша талдау жүргізу біліктілігін тереңдету. Көне түркі әдеби шығармаларының поэтикалық әлеуетін, жанрлық ерекшелігін, стилін, көркем троптары мен кейіпкерлер бейнесін қазіргі әдеби туындылармен салыстыру.

Қыпшақ-бұлғар ескерткіштерінің текстологиясы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты - магистранттарға қыпшақ және бұлғар әдеби ескерткіштеріне текстологиялық талдау жүргізудің әдістемесі мен практикасын үйрету, ежелгі әдеби жазбалардың текстологиясына сараптама жүргізу, қыпшақ және бұлғар тілдеріндегі классикалық шығармалар мәтінін зерттеудің дағдыларын қалыптастыру, этностың тарихи-әдеби жәдігерін кәсіби бағалауға үйрету, қыпшақ және бұлғар әдебиеті материалдары негізінде түркі классикалық текстологиясының даму тарихымен таныстыру.

Қыпшақ-Сібір түркі әлеуметтік тіл білімі
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – студенттерде Сібірдің байырғы аз санды түріктерінің орны мен рөлі және олардың тілдері, сондай-ақ шаманизм туралы социолингвистикалық түсінікті қалыптастыру; Сібірдегі түркі тілдерін жан-жақты зерттеу; демографиялық, этнолингвистикалық сипаттамалар мен әдістер; әлеуметтік функциялардың дамуымен байланысты социолингвистикалық зерттеулер, социолингвистикалық зерттеулер контекстінде жойылу жағдайындағы тілдердің қазіргі жағдайы.

Оғыз-қарлұқ ескерткіштерінің текстологиясы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты - магистранттарға оғыз және қарлұқ әдеби ескерткіштеріне текстологиялық талдау жүргізудің әдістемесі мен практикасын үйрету, ежелгі әдеби жазбалардың текстологиясына сараптама жүргізу, оғыз және қарлұқ тілдеріндегі классикалық шығармалар мәтінін зерттеудің дағдыларын қалыптастыру, этностың тарихи-әдеби жәдігерін кәсіби бағалауға үйрету, оғыз және қарлұқ әдебиеті материалдары негізінде түркі классикалық текстологиясының даму тарихымен таныстыру.

Түркі ескерткіштерінің грамматикалық және лексикалық талдауы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: түркі тілдеріндегі мәтіндердің құрылымы мен мазмұнына зерттеу жүргізе отырып, түркі ескерткіштеріне грамматикалық және лексикалық талдау жасау, сонымен қатар руна ескерткіштерін, көне түркі қолжазбаларын және тарихи мәтіндерді талдау дағдыларын қалыптастыру. Өтілетін тақырыптарға морфологиялық, синтаксистік, лексикографиялық, семантикалық, этимологиялық және фонетикалық талдаулар, абзац пен сөйлем құрылымы, мәтін бөліктері арасындағы байланыстар жатады.

Түркі текстологиясының когнитвтік және семантикалық аспектілері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: түркі мәтінтануының когнитивтік-семантикалық аспектілерін зерттеу әдістерін қолдану дағдыларын қалыптастыру, түркі тілдеріндегі мәтіндерді қабылдау мен түсінуге байланысты танымдық процестерді зерттеу, сонымен қатар мәтіндерге енген семантикалық құрылымдар мен мағыналарды талдау. Өтілетін тақырыптар: психикалық модельдер, ассоциациялар мен концепциялар, лексика-семантикалық талдау, концептуалды талдау және мәдени сипаттамалар.

Түркі тілдерінің лингвистикалық және этнодемографиялық процестері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: түркі тілдерінің лингвистикалық және этнодемографиялық процестерге сәйкес саралануы мен жіктелуін зерттеу, әртүрлі аспектілерін, соның ішінде демографиялық факторлардың тілдік ортаға әсерін зерттеу дағдыларын негіздеу және дамыту. Қамтылған тақырыптарға тілдің өзгеруі мен эволюциясы, демографиялық динамика мен тілдік құрам, тілдің регенерациясы, этникалық және тілдік сәйкестік, білім мен БАҚ әсері, жаһандану және мәдени алмасу кіреді.

Түркі халықтары әдебиетінде роман жанрының қалыптасуы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: Түркі халықтарының әдебиетінде роман жанрының қалыптасуы мен даму тарихын нақты деректер негізінде жүйелеу; тақырыптары бойынша топтастыру; әдеби жанр ̶ романға тән ерекшеліктердің алғашқы түркі романдарында қамтылуын сипаттау және бағалау; олардың композияциялық, сюжеттік, құрылымдық ұйымдасуы мен көркемдік тәсілдеріне әдеби талдауды жүргізуді меңгерту.

Түркі халықтарының әдеби мұраларындағы әлемнің концептуалды бейнесі
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: Түркі мәдениетінің әлемдік өркениеттегі орны мен рөлін анықтау қабілетін қалыптастыру. Рухани құндылықтардың заманауи даму парадигмасындағы түркі әлемі тұжырымдамасының ерекшеліктерін зерттеу. Түркі халықтарының мәдениеті мен тілінің әлем халықтарының өркениетіне әсері, оның ХХІ ғасырдағы жалпы адамзаттық және түркілік әлем бейнесіндегі концептуалдық үндестік пен айырмашылықтарды саралауға бағытталады.

Түркі-қазақ-монғол этнотілдік қатынастарының тарихы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: Түркі-моңғол этнолингвистикалық қатынастарының тарихқа дейінгі кезеңін, ежелгі этноглоттогенездегі скифтік-сақтық факторының рөлін көрсету. Шыңғыс ханның Ұлы Моңғол империясының пайда болуы қарсаңындағы түркі және моңғол тайпалары арасындағы қарым-қатынас тарихын жаңаша талдау. Алтын Орда дәуіріндегі және қазақ хандықтарындағы түркі-моңғол қарым-қатынастарын нақты ашып көрсету, ойрат-жоңғар-қазақ тілдік қатынастары мен этнотілдік байланыстарға жан-жақты талдау жасау.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

ТӘЖІРИБЕЛЕР

Зерттеу
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.

Педагогикалық
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Дәрістерді, семинарларды өткізудің практикалық және оқу-әдістемелік дағдыларын қалыптастыру, ғылыми және теориялық білімдерді, шығармашылық қызметтегі практикалық дағдыларды мамандықтардың пәндерінен сабақ өткізу жағдайында пайдалану; өз заманауи кәсіби техникалары қолдану, оқыту әдісі практикада соңғы теориялық, әдістемелік жетістіктерді қолдануға, оқу-әдістемелік құжаттарды жасауға мүмкіндік береді.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген