Магистратура
Қолданбалы қазақ тіл білімі

Қолданбалы қазақ тіл білімі

БIЛIКТIЛIГІ

  • ғылыми - педагогикалық бағыт - филология ғылымдары магистрі

ТҮЛЕКТЕР МОДЕЛІ

ON1 Ғылым тарихы, философия, психология, педагогиканың теориялық-әдіснамалық қағидаттарын білім беру және кәсіби мақсатта қолдану.
ON2 Қазақ тілін шет тілі және екінші тіл ретінде оқытудың жаңа ғылыми теорияларын, қағидаттарын, олардың методологиялық негіздерін талдап, инновациялық технологияларды тәжірибеде қолдану.
ON3 Қазақ тілін өзге тілдермен салыстырмалы-салғастырмалы бағытта тіл ресурстарының стилистикасы және функционалды стиль түрлері, сөйлем жүйесінің күрделі мәселелері, қазақ әдеби тілінің орфоэпиялық, орфогафиялық нормалары туралы білімін оқыту және аударма тәжірибесінде қолдану.
ON4 Қазіргі тілдің өміршеңдігі үшін қажетті факторларды, қaзaқ әдеби тілінің ғылыми-теориялық мәселелерінің бүгінгі даму үрдісін, диaспорa тілінің қaзaқ әдеби тілінің ішкі жүйесі мен сыртқы құрылымдық үлгілеріне оң және теріс ықпалын, тілге ықпал ететін лингвоэкологиялық құбылыстардың жай-күйін бағалау.
ON5 Жаңа бағыттар бойынша қазақ тілі және түркі тілдерін салыстырмалы аспектіде зерттеу.
ON6 Кез келген сөйлеу жағдаятында тіл бірліктерін салыстырмалы аспектіде фунционалды семантикалық өріс бойынша дұрыс жұмсау.
ON7 Елтанушылық ақпарат негізінде мәдениет салаларында елін, ұлт мәдениетін, тарихи орындарды таныстыру үшін эквивалентсіз ұғымдарға сәйкес балама тауып қолдану.
ON8 Қазақ тіліндегі қарапайым құқықтық қатысымды қамтамасыз ету мақсатында нормативті-құқықтық актілердің тілін, стилін, лексикалық және грамматикалық құрылымын, терминдердің қолданысын саралау.
ON9 Сот-лингвистикалық сараптама жасалатын мәтіндердің коммуникативтік бағыттылығы, коммуникативтік интенциясы, автор идеясы мен прагматикасын айқындау.
ON10 Филологиялық білім беруде компьютерлік технологияларды, ғылыми-зерттеу жұмыстарында статистикалық әдістерді, ақпарат пен білімнің әртүрлі көздерін кәсіби деңгейде тиімді пайдалану.
ON11 Мемлекеттік және шет тілдердегі ауызша, жазбаша қатысым түрлерінде қазақ тілі прагматикасы бойынша игерген білімін практикалық тұрғыдан тиімді пайдалану.
ON12 Көпшілік алдында ауызша сөз сөйлеу үшін мәтіндерді дайындаудың жолдарын, оларды аудиторияның ерекшелігіне сай сапалы етіп құру, аудиторияны зерттеу, қызықтыру тәсілдерін, шешен сөйлеу мәдениетін меңгеру.
ON13 PR және жарнама қызметін жетілдіру, сапалы контент құру, заманауи копирайтингтегі сауаттылық мәселесі, креативті копирайтинг және оны дамыту, медиа жоспарлау принциптерін, жарнамалық мәтіндерді құрастыру негіздері мен техникасын меңгере отырып, тәжірибеде қолданады.
ON14 Компьютерлік бағдарламаларды қолдана отырып корпустар зерттеу жұмыстарын жүргізу, корпус құру

Бағдарлама паспорты

Мамандығы
Қолданбалы қазақ тіл білімі
Мамандық шифры
7M02323
Факультеті
Филология

пәндер

Басқару психологиясы
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін қолдану қабілетін қалыптастыру. Курс аясында пән, басқару психологиясының негізгі принциптері, басқарушылық өзара әрекеттесудегі тұлға, жеке тұлғаның мінез-құлқын басқару, топтық құбылыстар мен процестерді басқару психологиясы, көшбасшы тұлғасының психологиялық ерекшеліктері, жеке Басқару стилі, басқарушылық қызметтегі әсер ету психологиясы, жанжал жағдайларын басқару ашылады.

Ғылым тарихы мен философиясы
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Қазіргі философияны ғылыми білімдер жүйесі, оның ішінде рационалды-теориялық түсінудегі дүниетанымдық көзқарас ретінде түсіну. Пән ғылыми ойлаудың эволюциясы мен дамуының аспектілерін, тарихи сәттерді, ғалымдар мен ғылыми мектептердің ғылымның қалыптасуына қосқан үлесін және ғылыми қызметтің этикалық және әлеуметтік аспектілерін қамтиды.

Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау (ағыл.)
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – болашақ маманның ғылыми-зерттеушілік мәдениетін қалыптастыру, ғылым мен қоғамның дамуы жағдайында ғылыми-зерттеу қызметін ұйымдастырудың теориялық және әдістемелік принциптерін зерделеу. Пән талдау әдістері мен тәсілдерін, ақпараттық ғылыми ресурстарды пайдалана отырып, өз бетінше ғылыми зерттеулер жүргізу қабілетін дамытуға бағытталған.

Жоғары мектептің педагогикасы
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты: Жоғары оқу орындарында тиімді оқытудың педагогикалық теориялары мен практикалық стратегияларын қамтамасыз ету, сыни тұрғыдан ойлауға және оқудағы табысқа тәрбиелеу. Курс оқыту әдістерін, оқу жоспарын жобалауды, бағалау әдістерін және мұғалімдерді инклюзивті және ынталандырушы оқу орталарын құруға дайындайтын сыныпты басқару стратегияларын зерттейді.

Қазақ тілінің функционалды-коммуникативтік бағыттағы қолданбалы аспектілері
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Қазақ тілін ана тілі және екінші тіл ретінде оқытудың жаңа басым бағыттары: функционалдық, мәтінге негізделген коммуникативтік әрекет. Сондықтан қазақ тілі сабақтарының заманауи талаптары: тіл бірліктерінің мәтінқұраушы және көркем-мәнерлі функцияларын таныту негізінде құрылған жаңа білім мазмұны, грамматиканы функционалдық негізде оқытудың қолданбалы аспектілері теориялық тұрғыдан дәйектеледі. Оқытудың жаңа ғылыми теориялары, концепциялары талданып, олардың әдіснамалық негіздері, өзекті мәселелері анықталады.

Қазіргі қазақ тілінің өміршеңдігі
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - «Өміршеңдік», «тіл өміршеңдігі» ұғымдарына сипаттама жасау, қазақ тілінің өміршеңдігі үшін қажетті факторларды саралап, қaзіргі қaзaқ әдеби тілі мен қaзaқ тіл білімінің тaрихын бағалай келіп, қaзaқ әдеби тілінің тaбиғaтынa тән «өміршеңдік» теориясының зaңдылықтaры мен қоғaмдық сипaты ғылыми тұрғыдaн дәйектеледі. Қaзaқ әдеби тіліне қaтысты aйтылғaн ғылыми aнықтaмaлaрды қaрaстырa келе, қaзaқ әдеби тіліндегі бaсты құндылықтaрды aжырaтып aлу; қазақ диaспорaсы тілінің ерекшелігін сaрaптaу.

Тіл және мәдениет: ұлттық құндылық негіздері
  • Кредит саны - 9
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Әлеуметтік лингвистикадағы негізгі теориялық мәселелер, тіл мен мәдениет байланысын, ұлттық құндылықтар негізін қазіргі лингвофилософиялық, лингво-аксиологиялық, лингвомәдени бағытта зерделеу; мәдениеттің ерекшеліктері мен белгілерін, адамзаттық мәдениеттің қазыналары және ұлттық құндылықтарды құрайтын негізді айқындап, қазақ ұғымындағы жаратылыс туралы таным, мәдениет көкжиегінің кеңдігі мен оның әлем мәдениетіндегі орнын, ерекшелігін анықтау, жүйелеу, саралау.

Шетел тілі (кәсіби)
  • Кредит саны - 6
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты – шет тілі білімінің халықаралық стандарттары бойынша құзыреттіліктерді меңгеру және жетілдіру және мәдениетаралық, кәсіби және ғылыми ортада қарым-қатынас жасау. Магистрант жаңа ақпаратты біріктіріп, тілдердің ұйымдастырылуын түсініп, қоғамда өзара әрекеттесіп, өз көзқарасын қорғауы керек.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

пәндер

Бұқаралық коммуникация мәтіндерінің лингвистикасы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пән мазмұнында бұқаралық ақпарат мәтіндері немесе медиамәтіндер, қазіргі қоғамдық сана және тілдік жағдаят, медиа кеңістіктегі қоғам санасының жаппай қалыптасуы мен дамуына бұқаралық ақпарат құралдарының белсенді әсері, ақпарат материалдарының тілі арқылы тілдік жағдаяттың деңгейі және бұқаралық коммуникация түрлерінің лингвистикалық ерекшеліктері қарастырылады. БАҚ мәтіндері қазіргі таңда қазақ ұлттық тілінің жалпы жиынтық бейнесін көрсететін заманауи ұлттық әлем бейнесінің фрагменттері қиылысатын, өзара әрекеттесетін менталдық-тілдік кеңістік ретінде талданады.

Қазақ тілі екінші тіл ретінде: ортология
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Қазақ әдеби тілінің жазу нормалары, сөз мәдениетін кодификациялайтын ортологиялық құралдар талданады. Тіл қолданысындағы уәжді, уәжсіз ауытқуларды нормалау үшін олардың дұрыс болуға тиіс базасы айқындалады. Қазақ тілін екінші тіл ретінде оқытуда сөздерді орынды, өз мағынасына сәйкес қолдану, сөйлемдерді дұрыс құрастыру, емле ережелерін сақтау, әдеби тілдің әр жанрына сәйкес стильдік тілдік бірліктерді дұрыс қолдану, әдеби тілдің лексикалық, грамматикалық, стилистикалық, орфоэпиялық, орфографиялық нормаларын меңгерту жолдары қарастырылады.

Қазақ тілі екінші тіл ретінде: прагмалингвистика
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Прагматикалық сөйлеу және ойлау жүйесін қалыптастыру, адамның сөйлеу қызметіндегі прагматиканың шынайылығы мен ақиқатына қол жеткізу жолдары қарастырылады. Прагматика таңба мен қабылдаушы арасындағы қарым-қатынаспен қатар өзара әрекеттік сол аралықтағы үздіксіз құбылысты айқындап береді. Пән мазмұны: сөйлеу актілеріндегі қатысушылардың психологиялық қал-жағдайы, қарым-қатынас аясы, саяси-әлеуметтік жағдайы, пресуппозициясы, сөздің шынайылығы, әлемді танып білу көзқарасы. Осылардың негізінде жеке тұлғаның белгілі прагматикалық мәнге ие болатын таңбаларды таңдап алудағы, өз мақсатына жетудегі ментальдық ерекшеліктерді айқындау пәннің нысаны болып табылады. Түрлі тілдердегі сөйлеу актілерін салғастыру әдістері мен тәсілдері қарастырылады.

Қазақ тілі екінші тіл ретінде: синтаксистің күрделі мәселелері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Салғастырмалы аспектідегі динамикалы синтаксис мәселелері, лебіздің коммуникативтік мақсатқа жетудің амал тәсілдері пән мақсатын айқындайды. Синтаксистік категориялардың әмбебаптылық және бірегейлік ерекшеліктері сараланады. Тілді тема-ремалық қатынастар негізінде оқыту - жүйелі, оралымды сөйлеуге апаратын әдіс-тәсіл екендігі дәлелденеді. Күрделі синтаксистік тұтастықтың темасын және ондағы доминант рематикалық бірліктерді айқындау арқылы категориялық жағдаятты тану жолдары салыстырмалы аспектіде қарастырылады.

Қазақ тілі мен түркі тілдерінің лингвомәдени және лингвоелтанымдық сабақтастығы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пән тіл білімінің жаңа бағыты лингвомәдениеттану және линвоелтаным туралы ұғым, түсініктер қалыптастыруға бағытталған. Лингвоелтанымның лингвистикалық аспектілері, теориялық, практикалық қағидаттары жүйеленеді. Этномәдени константаларды екі немесе үш тілде өзара салыстыра отырып, ұлттық нышандарын айқындайтын, сол елдің болмыс-бітімін, тілдік ұжымның мінез-құлқы мен тұрмыстық ерекшеліктерін ажыратып көрсететін тілдік ұғымдар мен аялық білімдерін лингвоелтанымдық бағытта ажырата білуге дағдыландыру көзделеді.

Қазақ тілі шет тілі ретінде: функционалды стилистика
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пән мазмұнында салғастырылып отырған тілдердің стильдік бояуларының ұқсастықтары мен айырмашылықтары; семантикалық, тіл құралдарының жалпы стильдік бөлініс, бейнелік пен көркемдік, синонимдік, антонимдік ерекшеліктері қарастырылады. «Ресурстар стилистикасының» лингво-салыстырмалы аспектісі жүзеге асады. Осы негізде салыстырылып отырған тілдердің стилінде көрініс тапқан ұлттық және мәдени-тарихи ерекшеліктер айқындалады. Бұл бағыттың негізгі мәселесі аудару тәжірибесінде бір мазмұнның, түсініктің, құбылыстың салыстырылып отырған тілде дәлме-дәл берілуі. Сонымен қатар семантикалық өріс құрылымдары, мәтін стильдері, тілдік құралдардың композиция ерекшеліктеріне қарай қызметі қарастырылады.

Қазақ тіліндегі соттық сараптама: лингвистикалық талдау
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Құқықтық лингвистикадағы даулы мәтіндерге қазақ тілінде сот-лингвистикалық сараптама жүргізуге бағыттылған қолданбалы пән ретінде дәйектеледі. Даулы материалдағы дерек туралы мәлімдеме, пікір, баға, болжам және күман категорияларына прагматикалық, семантикалық, интерпретациялық, дискурстық, психолингвистикалық сараптамалар жасалады. Тіл біліміндегі жаңа бағыт ретінде қалыптасып келе жатқан лингвистикалық экспертология мен сот-лингвистикалық сараптаманың базалық ұғымдар жүйесі сараланады. Лингвоконфликтология мен инвективті лексика, өшпенділік тілі ұғымдарының аражігі сараланады.

Қазақ тілінің лингвистикалық корпусы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Қазақ тіл білімінің даму тарихында қолданбалы лингвистиканың зерттелуі, корпустық лингвистиканың ғылыми-теориялық сипаты, қазақ тілінің лингвистикалық корпусының құрылу тәжірибесі, корпус ұғымы, белгілеу, лингвистикалық корпустардың классификациясы, корпус құрудың қағидаттары қарастырылады. Корпус құрудың кезеңдері, әмбебап ұлттық корпустың құрылуы мен кеңеюі, жалпы қолданыстағы корпустар талданады. Әлемдік тіл біліміндегі озық тәжірибелерді басшылыққа ала отырып қазақ тіл біліміндегі корпус құру тәжірибесін біріздендіру жолдары сараланады.

Қазақ тілінің салыстырмалы жұмсалымды грамматикасы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Функционалды лингвистиканың өзіндік ерекшелігі; тілді функционалды тұрғыдан зерттеуде басшылыққа алынатын ұстанымдар мен қағидаттар нақтыланады; қазақ тілін туыстас тілдермен салыстырмалы аспектіде сөз таптары, категориялар функционалды тұрғыдан сипатталып, әрқайсының өзіндік ерекшелігі көрсетіледі; анықтық/танықтық, темпоралдылық, меншік, т.с.с. функционалды-семантикалық өрістерінің ерекшелігі сипатталып, қосымшалар функционалды тұрғыдан сипатталады.

Құқықтық лингвистика негіздері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Құқықтық лингвистика - тіл мен заң тоғысындағы түсініспеушіліктің алдын алуға бағытталған білімінің жаңа саласы. Осы мақсатта қазақ тіліндегі заң тілінің қалыптасуы, дамуы; нормативті-құқықтық актілердің тілі, олардың заң техника ережелері бойынша стильдік ерекшеліктері, заң мәтіндерінің лингвистикалық және грамматикалық құрылымы; терминдердің қолданысы; тұтынушының тілді дұрыс, адекватты қолдану ережелері; нормативті-құқықтық құжаттар стилінің қазіргі даму үдерістері пән мазмұнын құрайды.

Спичрайтинг және копирайтинг: мәтін құрудың әдіснамасы мен прагматикасы
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мәтіннің прагматикалық функциясын, әртүрлі мазмұндағы мәтін құрудың аудитория алдында сөз сөйлеу үшін мәтіндерді дайындаудың ерекшеліктерін, шешен сөйлеу мәдениетін, аудиторияны зерттеу, қызықтыру тәсілдерін меңгерту көзделеді. Сапалы контент құру, заманауи копирайтингтегі сауаттылық мәселесі, креативті копирайтинг, креативтілікті дамыту, PR және жарнамалық мәтін құрудың прагматикасы қарастырылады.

Филологиядағы сандық технологиялар
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пән мазмұны жалпы білім беру мекемелерінде қазақ тілін оқытудың ақпараттық-коммуникациялық технологияларын меңгертуді көздейді. Интернет жүйесіндегі қазақ тілін оқытуға арналған түрлі ғылыми-танымдық ресурстарға талдау жасаудың инновациялық әдіс-тәсілдерін меңгереді. Ақпараттық-коммуникациялық технология әдістері және білім беру ісіндегі витагендік технологияның ерекшеліктерін салыстырады, сыни ойлауын жетілдіреді. Алынған материалды практикада тиімді қолдана біледі. Әр түрлі мультимедиалық көздерден алынған ақпарат мен білімді одан әрі дамыту дағдысын игереді.

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

ТӘЖІРИБЕЛЕР

Зерттеу
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.

Педагогикалық
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: жоғары оқу орындарында педагогикалық қызметті жүзеге асыру, білім беру процесін жобалау және инновациялық білім беру технологияларын пайдалана отырып, оқу сабақтарының жекелеген түрлерін жүргізу қабілетін қалыптастыру. Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:

2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген