Магистратура
Геоэкология және табиғатты пайдалануды басқару

Геоэкология және табиғатты пайдалануды басқару

БIЛIКТIЛIГІ

  • ғылыми - педагогикалық бағыт - жаратылыстану ғылымдарының магистрі

ТҮЛЕКТЕР МОДЕЛІ

1. жоспарлау мен болжаудың заманауи әдістерін қолдана отырып, табиғи және техногендік ландшафттарды оңтайлы пайдалану және басқару схемаларын жасау;
2. табиғи және техногенді ландшафттардың, су, жер және минерал ресурстарының экологиялық жай-күйін, оларды басқару жүйесінің тиімділігін бағалау, оларды қорғау және ұтымды пайдалану жөніндегі іс-шараларды әзірлеу;
3. табиғи ресурстарды пайдалану және қалпына келуінің қарқынын талдау негізінде оларды пайдалануды жоспарлау және болжау;
4. қабылданған шешімдерді негіздеу үшін табиғи және табиғи-техногендік объектілердің жай-күйін бағалау бойынша ғылыми зерттеулер жүргізу кезінде геоэкологиялық ақпаратты зерттеудің, түсіндірудің және өңдеудің заманауи әдістерін өз бетінше пайдалану;
5. зерттеу саласы бойынша ғылыми әдебиеттерді жүйеге келтіру және зерттеу деректерін отандық және шетелдік ғылыми басылымдарда жариялап түсіндіру;
6. қоршаған ортаның жай-күйін бақылау мен бағалаудың заманауи құралдарын пайдалана отырып, экологиялық жобалау құжаттамасын әзірлеу;
7. заманауи әдістерді қолдана отырып, техногендік жүйелердің экологиялық тәуекелін бағалау рәсімін ұйымдастыру, бағалау нәтижелерін талдау және тәуекелді қабылдауға болатыны туралы қорытынды жасау;
8. табиғи объектілердің жай-күйін бағалау және болжау үшін ГАЖ технологияларын пайдалана отырып, олардың жай-күйін модельдеу әдістері мен тәсілдерін қолдану;
9. ҚЖT анықтамалықтары мен заманауи "жасыл" технологияларды талдау негізінде қоршаған ортаны қорғау шараларын әзірлеу;
10. табиғи ортаны сақтау бойынша практикалық ұсынымдар әзірлеу үшін табиғат қорғау іс-шараларын, оның ішінде қалдықтарды қайта өңдеу, бұзылған жерлерді қалпына келтіру, ластанған суларды тазарту және атмосфералық ауаны сауықтыру жөніндегі іс-шараларды жүйелеу;
11. қоғамның экологиялық тұрақты дамуының және «жасыл экономиканың» мақсаттарына қол жеткізу мүмкіндігін бағалау және талдау үшін елдің тұрақты даму көрсеткіштерін түсіндіру;
12. ғылымның, қазақстандық қоғамның және экономиканың даму факторларын талдау үшін ғылыми-тарихи және философиялық білімді интерпретациялау және шығармашылықпен пайдалану; сабақтар мен тәрбие іс-шараларын өткізу кезінде заманауи педагогикалық технологиялар мен тәсілдерді пайдалану; жеке өмірде және кәсіби қызметте тиімді шешімдер, коммуникациялар қабылдау үшін психологиялық білімді қолдану.

Бағдарлама паспорты

Мамандығы
Геоэкология және табиғатты пайдалануды басқару
Мамандық шифры
7M05209
Факультеті
География және табиғатты пайдалану

пәндер

Басқару психологиясы
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: басқару психологиясының іргелі ұғымдарын зерделеу негізінде жоғары білікті мамандарды ғылыми даярлауды қамтамасыз ету, кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін теориялық түсіну және практикалық қолдану үшін алғышарттар жасау. Курс психикалық процестердің дамуы мен жұмыс істеу заңдылықтарын, тиімді өзара әрекеттесу және қақтығыстарды жеңу, өзін-өзі дамыту және өзін-өзі таныстыру негіздерін зерттеуге бағытталған.

Геожүйелерді модельдеу
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – геоэкожүйелердің қалыптасуын анықтау үшін көп өлшемді сараптамалық модельдерді қолдану, сапалық бағалаулардан, картографиялық материалдардан сандық ақпаратты алу қабілетін қалыптастыру. Курста күрделі жүйелерді зерттеу, компоненттік талдау бағдарламасы, мақсатты функцияларды құру әдістері, геоэкожүйелер динамикасын талдау үшін граф модельдерін қолдану, бағалау шкалаларын құру және картографиялық ақпаратты сандық ақпаратқа айналдыру әдістері зерттеледі.

Геоэкологиялық жобалау
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – шаруашылық іс-әрекетті экологиялық бағалауын, сараптауын және ҚОӘБ ұйымдастыру және жүргізу, геоэкологиялық жобаларды әзірлеу қабілеттерін қалыптастыру. Курста шаруашылық қызметтің экологиялық салдары, геоэкологиялық жобалаудың нормативтік-құқықтық негізі мен кезеңдері, экологиялық бағалау мен сараптаманы жүргізудің концепциясы, әдіснамасы және заманауи әдістері, оларды қоршаған ортаның сапасын басқаруда қолдану мүмкіндіктері қарастырылады.

Геоэкологиялық жобалау (курстық жұмыс)
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – шаруашылық іс-әрекетті экологиялық бағалауын, сараптауын және ҚОӘБ ұйымдастыру және жүргізу, геоэкологиялық жобаларды әзірлеу қабілеттерін қалыптастыру. Курста шаруашылық қызметтің экологиялық салдары, геоэкологиялық жобалаудың нормативтік-құқықтық негізі мен кезеңдері, экологиялық бағалау мен сараптаманы жүргізудің концепциясы, әдіснамасы және заманауи әдістері, оларды қоршаған ортаның сапасын басқаруда қолдану мүмкіндіктері қарастырылады.

Геоэкологиялық зерттеу әдістері
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – кешенді зерттеулерді жоспарлау және ұйымдастыру, табиғи-антропогендік кешендерді бақылау, бағалау, қоршаған ортаның жай-күйін болжау және табиғатты қорғау іс-шараларын әзірлеу қабілеттерін қалыптастыру. Курста зерттеулер мен мониторинг түрлерінің объектілері мен жіктелуі, геоэкологиялық зерттеулердің әдіснамалық негіздері мен заманауи әдістері, қоршаған ортаның бақыланатын параметрлері, табиғи орта мен ресурстардың мониторингін ұйымдастыру жүйелері мен принциптері қарастырылады.

Ғылым тарихы мен философиясы
  • Кредит саны - 3
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: философия жайлы әлемді танудың ерекше формасы ретінде, оның негізгі бөлімдерін, проблемалары мен олардың болашақ кәсіби қызмет аясында зерттеу әдістері туралы тұтас жүйелі көзқарас қалыптастыру. Оқу курсы ғылыми-зерттеу жұмысының теориялық және әдіснамалық негізін қалыптастырады.

Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Мақсаты - магистранттардың құзыреттілігін тиімді тәуелсіз зерттеу жұмысы, оны ұйымдастыру және жоспарлау. Пән қазіргі заманғы әлемдегі ғылыми-техникалық қызметті ұйымдастыруға, пән бойынша өз бетінше зерттеу жүргізуге, ғылыми мақалаларды, ғылыми мақалаларды жазуды, зерттеу нәтижелерін патенттеу дағдыларын меңгеруге қабілетті магистрлердің білімін қалыптастыруға бағытталған.

Жоғары мектептің педагогикасы
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: жоғары мектептің дидактикасы, білім беру теориясы мен менеджменті, оқытушылық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау негізінде жоғары оқу орындары мен колледждерде педагогикалық қызметке қабілеттілікті қалыптастыру. Оқу курсы білім беру мен Болон процесінің даму тенденцияларын зерттеуге бағытталған. Курс оқытушылық және кураторлық шеберлікті, оқыту мен тәрбиелеудің әртүрлі стратегиялары мен әдістерін меңгеруге көмектеседі.

Табиғи ресурстарды бақылау мен түгендеудегі ГАЖ
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Курстың мақсаты – табиғатты қорғау мәселелерін шешу үшін заманауи ГАЖ технологияларын қолдану қабілетін қалыптастыру. Курста ГАЖ құрылымы, жұмыс істеу принциптері, кеңістіктік деректер, табиғи ресурстардың мониторингі және түгендеуі, табиғат құбылыстарын, экологиялық жағдайды талдау және бағалау, болжау, басқару және жоспарлау, қорғау және ұтымды пайдалану сияқты табиғи ресурстарды басқарудың әртүрлі кезеңдерінде ГАЖ технологиясын қолдану қарастырылады.

Техногендік жүйелер және экологиялық тәуекел
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – техногендік жүйелер мен экологиялық тәуекелдерді талдаудың заманауи әдістерін қолдану, табиғи және техногендік факторларға байланысты тәуекелдерді азайту бойынша басқарушылық шешімдерді әзірлеу қабілеттерін қалыптастыру. Курста техногендік жүйелердің пайда болуы, қалыптасу кезеңдері мен механизмдері, құрылымы, жіктелуі, шаруашылық қызметтің қоршаған ортаға әсер етуінің экологиялық қауіптерін зерттеудің бағыттары, ауқымы, теориялық және практикалық аспектілері қарастырылады.

Шетел тілі (кәсіби)
  • Кредит саны - 5
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты: шетел тіліндегі сөйлеу мәнерінің әртүрлі түрлерінде практикалық дағдыларды қалыптастыру. Оқу курсы қазіргі жаһандық кеңістіктегі ақпаратты қабылдау, түсіну және аудару, өз зерттеулерін сынақтан өткізу үшін ғылыми іс-шараларға қатысу қабілетін қалыптастырады. Пән шетел тілін білім берудің халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттерді жетілдіруге бағытталған.

2022-2025 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

пәндер

Жасыл технологиялар және ең үздік қол жетімді техникалар
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Курстың мақсаты – жасыл технологияларды және ең үздік қол жетімді техниканы өнеркәсіпке енгізу үшін бағалау қабілетін қалыптастыру. Курста өндірістің энергия тиімділігінің инновациялық технологиялары мен жаңартылатын энергия көздері, қалдықтарды қайта өңдеу, өндіріс процестерінде экологиялық таза химиялық заттарды қолдану, суды үнемдеу технологиялары, өнеркәсіптегі биотехнологиялар, жасыл құрылыс материалдары мен технологиялары, тұрақты даму үшін цифрлық технологиялар қарастырылады.

Жер ресурcтарын басқару
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – ел экономикасындағы жер ресурстарының маңыздылығын түсіну, жер ресурстарын басқару тетіктерін талдау, жер ресурстарын басқару міндеттерін шешуде жүйелі тәсілді қолдану қабілетін қалыптастыру. Курста жер ресурстарын басқарудың теориялық негіздері мен нысандары, мемлекеттік жер кадастры, жер ресурстарын басқарудың ұйымдастырушылық-құқықтық және экономикалық тетіктері, жер ресурстарын басқаруды ақпараттық қамтамасыз ету оқытылады.

Жерді қорғау және қалпына келтіру
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – жерді ұтымды пайдалану және қорғау, өнімділікті қалпына келтіру, топырақ құнарлылығын арттыру бойынша іс-шараларды әзірлеу қабілеттерін қалыптастыру. Курста жерге кері әсердің себептері, көздері мен салдары, табиғи-техногендік ландшафттарды қалпына келтіру кезеңдері қарастырылады. Курс тозған жерлерді жақсарту және бүлінген жерлерді қалпына келтіру және оларды айналымға тартудың тиімді технологияларын қолдану үшін негіз болып табылады.

Қалалардың экологиялық тұрақтылығы және суды ұтымды пайдалану
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Курстың мақсаты – қорғау шараларын қабылдау үшін қалалардың экологиялық тұрақтылығын, сумен жабдықтау және су бұру жүйелерін талдау және бағалау қабілетін қалыптастыру. Курс экологиялық тұрақты урбанизация мен сумен жабдықтау жүйелерін, қалалардың қоршаған ортаға кері әсерін, шектеулі су ресурстарын тиімді басқаруды, пайдалануды, суарудың үнемді әдістерін және су ресурстарының жаңа көздерін дамытуды, ағынды суды қайта пайдалануды зерттейді.

Қалдықтармен жұмыс істеу
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – әр түрлі салалардағы қатты қалдықтарды кәдеге жарату мен өңдеудің негізгі технологиялық сызбалары мен параметрлерін, қалдықтарды сақтау және көму процестерін түсіну және талдау қабілетін қалыптастыру. Курста қауіпті қалдықтардың түрлері, құрамы, жіктелуі, паспортталуы, уыттылығы, қалдықтарды қайта өңдеуді кәдеге жаратудың қолданыстағы және болашағы бар тәсілдері мен технологиялық сызбалары, қалдықтарды көмудің экологиялық тәсілдері зерттеледі.

Құрлық экожүйелерін сақтау және климаттың өзгеруі
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Курстың мақсаты – құрлық экожүйелерін, қауіпті климат құбылыстары мен тәуекелдерін олардың кері салдарымен күресу және биоалуантүрлілікті сақтау үшін талдау және бағалау қабілетін қалыптастыру. Курста орманды ұтымды пайдалану, шөлейттенуге қарсы күрес, жердің деградациясы мен биоалуантүрліліктің жоғалуы, экожүйелік қызметтер, климат өзгеруінің себептері мен салдары, жылыну мәселесін шешу жолдары қарастырылады.

Ланшафттық жобалау әдістері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – ландшафтық жоспарлау принциптерін, әдістерін, технологияларын түсіну, ландшафтарды талдаудың геохимиялық әдістерін қолдану, тұрақты даму қағидаттарын сақтай отырып, ландшафтық кеңістікті ұйымдастыру қабілеттерін қалыптастыру. Курста ландшафттардағы химиялық элементтердің таралуы, шоғырлануы, көші-қон заңдылықтары, ландшафттардың түрлері, құрылымы, ішкі және сыртқы байланыстары, олардың негізгі функциялары, ландшафтты жоспарлаудың әдістері, технологиялары, заманауи тенденциялары зерттеледі.

Минералды шикізат кешенін басқару
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – елдің әлеуметтік-экономикалық дамуының ағымдағы кезеңінде минералды-шикізат кешенінің жұмыс істеу проблемаларын талдау және бағалау қабілеттерін қалыптастыру. Курста ҚР мен әлемнің минералдық-шикізат базасының жай-күйі, оны пайдалану, даму серпіні мен болашағы, оны кеңейту және ұтымды пайдалану мәселелері, жер қойнауын пайдалануды мемлекеттік басқару, реттеу және лицензиялау негіздері, минералдық-шикізат кешенін басқаруды ұйымдастыру, жер қойнауының мемлекеттік мониторингі зерделенеді.

Су ресурстарын басқару
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – су ресурстары мен су шаруашылығы кешендерін басқару ерекшеліктерін түсіну және аумақтағы су шаруашылығы қызметін бағалау қабілетін қалыптастыру. Курста су секторының қазіргі жағдайы мен проблемалары, ҚР Заңдары және су ресурстарын пайдаланудағы заманауи халықаралық қағидаттары, су ресурстарын басқаруды жоспарлау, халықаралық, субұлттық (ЕО), ұлттық және жергілікті деңгейлердегі су ресурстарын басқару тұжырымдамалары мен құралдары зерделенеді.

Табиғи ортаны басқарудың геожүйелік негіздері
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – табиғи-шаруашылық кешеннің тұжырымдамалық модельдері мен тұрақты дамудың жүйелік тұжырымдамасы негізінде геожүйелерді басқару бойынша білімді қалыптастыру. Курста геожүйелік ресурстарды тұтыну, геожүйелерді тұрақты дамытудың жүйелік тұжырымдамалары, оларға әсер ету ауқымы, геожүйелерді оңтайландыру, оларды басқарудың қағидаттары мен модельдері, әлем және Қазақстан өңірлері мысалында табиғи және әлеуметтік-экономикалық үрдістердің өзара байланысы зерттеледі.

Табиғи-техногенді ландшафттар
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Пәннің мақсаты – табиғи-антропогендік ландшафттарды оңтайландыру мақсатында табиғи-антропогендік ландшафттарды зерттеудің заманауи әдістерін және ландшафттық жоспарлау технологияларын пайдалану қабілетін қалыптастыру. Курста табиғи-техногендік ландшафттың құрылымы, жай-күйі, ішкі және сыртқы байланыстары, табиғи-техногендік жүйелердің геоэкологиялық аспектілері; табиғи-антропогендік ландшафттарды басқару әдістері, ландшафтты жоспарлау мен жобалаудағы проблемалық мәселелер, геосфералардың өзгеруінің экологиялық және әлеуметтік-экономикалық салдарын бағалау зерттеледі.

Тұрақты энергетика және ресурс тиімділігі
  • Бақылау түрі - [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
  • Сипаттамасы - Курстың мақсаты – таза және қауіпсіз отын түрлерін және жаңартылатын энергия технологияларын қолдану, тұтыну мен өндірістің ұтымды модельдерін жасау қабілетін қалыптастыру. Курста экологиялық тұрақты заманауи энергия көздері, энергияны үнемдейтін тәжірибелер, технологиялар мен инфрақұрылым, табиғи ресурстарды, химиялық заттар мен қалдықтарды олардың өмірлік циклі бойына ұтымды игеру және тиімді пайдалану, өндірістің тұрақты әдістері қарастырылады.

2022-2025 жылдардағы мәліметтер көрсетілген

ТӘЖІРИБЕЛЕР

Зерттеу
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.

Педагогикалық
  • Бақылау түрі - Защита практики
  • Сипаттамасы - Дәрістерді, семинарларды өткізудің практикалық және оқу-әдістемелік дағдыларын қалыптастыру, ғылыми және теориялық білімдерді, шығармашылық қызметтегі практикалық дағдыларды мамандықтардың пәндерінен сабақ өткізу жағдайында пайдалану; өз заманауи кәсіби техникалары қолдану, оқыту әдісі практикада соңғы теориялық, әдістемелік жетістіктерді қолдануға, оқу-әдістемелік құжаттарды жасауға мүмкіндік береді.

2022-2025 жылдардағы мәліметтер көрсетілген